Οι νέες ταινίες από 15 Ιανουαρίου στις αίθουσες

Από τον Τάσο Ντερτιλή

Με 7 νέες ταινίες φθάνουμε στη μέση του χειμώνα και ένα βήμα πριν την ανακοίνωση των υποψηφιοτήτων της Αμερικάνικης Ακαδημίας. Μια σκανδιναβική παραγωγή με οσκαρικές αξιώσεις, η νέα ταινία του Μάικλ Μαν και άλλα πολλά και ενδιαφέροντα.

Η «Ανωτέρα Βία» (Turist ή Force Majeure) (Σουηδία/Νορβηγία/Γαλλία 2014 - 120’) έρχεται από το Φεστιβάλ Κανών όπου τιμήθηκε με το Βραβείο του τμήματος «Ένα κάποιο Βλέμμα» να μας πει την ιστορία μιας Σουηδικής οικογένειας που συνταράζεται από το αναπάντεχο γεγονός μιας χιονοστιβάδας ενώ βρίσκεται σε διακοπές στις Γαλλικές Άλπεις. Η αντοχή των κοινωνικών θεσμών και ιδιαίτερα της θέσης του άνδρα μέσα στην οικογένεια όταν η Φύση γίνεται απρόσμενα απειλητική και βγάζει τον εσωτερικό μας κόσμο σε κοινή θέα σε μια γεμάτη πικρό χιούμορ και λεπτή ειρωνία νεομπεργκμανική ενδοσκόπηση. Μια κατάμαυρη ταινία του Ρούμπεν Έστλουντ με υποψηφιότητες τόσο στα Ευρωπαϊκά Βραβεία όσο και στις Χρυσές Σφαίρες που βρίσκεται στη βραχεία λίστα των υποψήφιων για ξενόγλωσσο Όσκαρ ταινιών. (Διανομή Feelgood Entertainment)

«Blackhat» (ΗΠΑ 2015 - 135’). Η νέα  ταινία του Μάικλ Μαν, έξη χρόνια μετά το «Δημόσιο Κινδυνο», είναι ένα διεθνές hi tech θρίλερ με θέμα ένα εγκληματικό δίκτυο χάκερς και τον αγώνα μιας ομάδας Αμερικανών και Κινέζων να τους βρουν και να τους εξουδετερώσουν. Με επικεφαλής έναν κατάδικο χάκερ που έχει αποφυλακισθεί προσωρινά ως ο πιο κατάλληλος για να βοηθήσει στην έρευνα, ένα Κινέζο αξιωματικό και την εξπέρ της πληροφορικής αδελφή του η ομάδα περιπλανιέται από την Αμερική μέχρι την Κίνα και την Άπω Ανατολή αναζητώντας τα ίχνη της συμμορίας. Η ευκολία κακής χρήσης της ψηφιακής τεχνολογίας ως η νέα παγκόσμια απειλή σε ένα χορταστικό σούπερ θρίλερ με την χαρακτηριστική υπογραφή του μεγάλου σκηνοθέτη (ατμοσφαιρικά νυχτερινά, εντυπωσιακές καταδιώξεις, αντρική φιλία και ηθικά διλήμματα). Ο «Thor» Κρις Χέμσγουορθ κινείται άνετα και πειστικά σε ένα ρόλο κομμένο και ραμμένο ενώ το υπόλοιπο καστ είναι εξίσου αποτελεσματικό ( Η Κινέζα σταρ Γουει Τανγκ, ο εντυπωσιακός ηθοποιός και ποπ σταρ Γουάνγκ Λιχόμ και η πάντα δυναμική Βάιολα Ντέιβις). Ένα κυριολεκτικό www (world wide web) που, από το πρώτο πλάνο της ταινίας με την υδρόγειο τυλιγμένη στον ιστό του δικτύου, εξυφαίνει ο δεξιοτέχνης σκηνοθέτης με τη βοήθεια της υποβλητικής φωτογραφίας και μουσικής. Το πλατύ κοινό θα ικανοποιηθεί (Διανομή UIP)

«Begin Again» (Πάρτο απ΄την αρχή) (ΗΠΑ 2013 – 104’) μας λέει ο Ιρλανδός Τζον Κάρνι που μας είχε δώσει το 2006 το βραβευμένο μουσικό δράμα Once. Πρώην ρόκερ, μουσικός, σκηνοθέτης και σεναριογράφος είναι ο πλέον κατάλληλος για να διηγηθεί την ιστορία ενός ξεπεσμένου ιδιοκτήτη μιας εταιρείας δίσκων με αποτυχημένη προσωπική ζωή που βρίσκει το λόγο να «ξαναγεννηθεί» όταν ακούει μια μελαγχολική Αγγλίδα να τραγουδά ένα βράδυ σε μια παμπ. Εξαιρετικό σενάριο, αυθεντικότητα χαρακτήρων, ευαισθησία και πολυπλοκότητα σχέσεων σε μια όχι και τόσο ρομαντική κομεντί με ρεσιτάλ ερμηνείας από τον Μαρκ Ράφαλο και με την Κίρα Νάιτλι σε ένα καθόλου γκλάμορους ρόλο. Συμπρωταγωνιστεί σε πρώτη εμφάνιση ο Άνταμ Λιβάιν, τραγουδιστής και φρόντμαν των διάσημων Maroon 5. (Διανομή Odeon)

«Belle» (Βρεττανία 2013 – 104’) είναι το όνομα μιας πανέμορφης Κρεολής μιγάδας, νόθου ενός Άγγλου αριστοκράτη του 18ου αιώνα, που μεγαλώνει με το θείο της στο αυστηρό περιβάλλον μιας έπαυλης, έχοντας σαν μόνη συντροφιά την εξαδέλφη της. Ο θείος τυγχάνει να είναι ο Ανώτατος Δικαστής της Αγγλίας, με τρέχουσα υπόθεση την αντιδικία μιας ασφαλιστικής με μια ναυτιλιακή εταιρεία που οδήγησε σε πνιγμό ένα φορτίο αφρικανών σκλάβων για την αποζημίωση. Βασισμένη σε μια αληθινή ιστορία, η Βρετανίδα Άμα Ασάντε επιχειρεί μια καταγραφή μιας πρωτοπόρου και δημοκρατικής για την εποχή της αυτοκρατορίας συνδυάζοντας το γεμάτο λεπτό κοινωνικό σχόλιο σινεμά του μακαρίτη Τζέιμς Άιβορι με τα φημισμένα τηλεοπτικά κοστουμαρισμένα δράματα εποχής. Με βασικό εργαλείο το ταλέντο και την ομορφιά της πρωτοεμφανιζόμενης Γκούγκου Μπάθα Ρό και έναν Τομ Γουίλκινσον στα καλύτερά του, εν πολλοίς το καταφέρνει (Διανομή Hollywood Entertainment)

«Agora: Από τη Δημοκρατία στις Αγορές» (Ελλάδα 2015 – 90’). Ο διεθνώς καταξιωμένος ντοκιμαντερίστας Γιώργος Αυγερόπουλος στρέφει το φακό του στη σύγχρονη Ελλάδα της κρίσης και των αποτελεσμάτων του μνημονίου, της φτώχειας και της ανόδου της ακροδεξιάς σκιαγραφώντας το πορτραίτο της χώρας που γέννησε το θεσμό της Αγοράς στην αρχαιότητα και σήμερα υφίσταται τις συνέπειες της μετάλλαξής του σε οικονομική τυραννία και διαλύτη των κοινωνικών δεσμών. Ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον ντοκουμέντο σε συμπαραγωγή με το Αλ Τζαζίρα και την WDR. (Διανομή Small Planet)

«Taken 3» (Η Αρπαγή 3) (Γαλλία 2014 – 109’). Αγγλόφωνη Γαλλική παραγωγή του Λικ Μπεσόν σε σκηνοθεσία του Ολιβιέ Μεγκατόν που φέρνει για τρίτη (και φαρμακερή) φορά τον Λίαμ Νίσον στο ρόλο του πρώην κυβερνητικού πράκτορα Μπράιαν Μιλς. Σύμφωνα με το τωρινο στόρι ο αγέρωχος πλην σιτεμένος ήρωας βρίσκεται κυνηγημένος για φόνο που δεν διέπραξε. Η σειρά ταινιών που καθιέρωσε ως παγκόσμιο action σούπερσταρ τον, 63χρονο πλέον, Ιρλανδό ηθοποιό διαθέτει το αναμενόμενο άγγιγμα του παραγωγού Μπεσόν (ξύλο, κυνηγητά, αδικίες κλπ). Μέχρι εκεί και καλή διασκέδαση (Διανομή Odeon)

«Οι Γαμπροί της Ευτυχίας» (Ελλάδα 2015 – 98’) επανέρχονται  σε νέα βερσιόν πενήντα τόσα χρόνια μετά τη θρυλική επιτυχία των Νίκου Τσιφόρου και Πολύβιου Βασιλειάδη με την Γεωργία Βασιλειάδου. Αυτή τη φορά τον ομώνυμο ρόλο αναλαμβάνει η Χρύσα Ρώπα ενώ το ρόλο του αδελφού, που ερμήνευε ο Αυλωνίτης, ο Κώστας Αποστολάκης. Τα κακά νέα είναι ότι η ιστορία έχει τροποποιηθεί αρκετά για να έρθει πιο κοντά στη σύγχρονη εποχή, δυστυχώς με άκομψο τρόπο. Ο σκηνοθέτης του I Love Karditsa  Στράτος Μαρκίδης διεκπεραιώνει χωρίς έμπνευση, οδηγώντας το καστ σε φαρσικές υπερβολές από τις οποίες διασώζεται μόνον ο Κώστας Ευριπιώτης. Ας την άφηναν ανύπαντρη την καημένη την Ευτυχία…(Διανομή Σπέντζος Φιλμς)

 

Δείτε τα trailer των παραπάνω ταινιών εδώ.

AGORA - From Democracy to the Market [Trailer] from Small Planet Productions on Vimeo.