The Dressmaker – Η Μοδίστρα

Παραγωγή: Αυστραλία – 2015 

Διάρκεια: 118 λεπτά

Είδος: Δραματική Κομεντί

Βαθμολογία: * *

Σκηνοθεσία: Jocelyn Moorhouse

Πρωταγωνιστούν: Kate Winslet, Judy Davis, Liam Hemsworth, Hugo Weaving, Sarah Snook, Darcey Wilson, Olivia Sprague, Sacha Horler, Caroline Goodall, James Mackay, Rebecca Gibney, Lucy Moir, Shane Bourne, Alison Whyte, Barry Otto, Julia Blake, Kerry Fox, Gyton Grantley, Alex de Vos, Genevieve Lemon, Shane Jacobson, Tracy Harvey, Terry Norris.

Υπόθεση: Βρισκόμαστε στα 1951 στο Ντάνγκαταρ, ένα χωριό στην Αυστραλέζικη ενδοχώρα, στη μέση του πουθενά. Η Τίλι Ντάνιτζ επιστρέφει σ αυτή τη σκονισμένη γενέτειρά της μετά από 25 χρόνια, για να φροντίσει την άρρωστη μητέρα της. Ο πρώτος άνθρωπος που συναντά είναι ο τοπικός αστυφύλακας Φάρατ ο οποίος της ξυπνά μνήμες από το παρελθόν: Η Τίλι που μικρή τη φώναζαν Μιρτλ, είχε απομακρυνθεί από το χωριό μετά το μυστηριώδη θάνατο ενός συμμαθητή της κάτω από περίεργες συνθήκες και με αυτήν να είναι η μοναδική μάρτυς (και κατά πολλούς η δολοφόνος). Τώρα επιστρέφει ως φτασμένη σχεδιάστρια μόδας από τα σαλόνια και τα ντεφιλέ του Παρισιού για να διαλευκάνει το παρελθόν και να αποτινάξει την κατάρα που πιστεύει ότι τη συνοδεύει. Η επαφή της τόσο με τη σχεδόν ανοϊκή μητέρα της (που όμως η γλώσσα της παραμένει κοφτερή και δηλητηριώδης) όσο και με τους υπόλοιπους, στην πλειοψηφία τους καχύποπτους και εχθρικούς, κατοίκους του χωριού, θα φέρει στην επιφάνεια καλά κρυμμένα μυστικά και θα γίνει σπίθα για μια τρομερή και καλοσχεδιασμένη εκδίκηση.  

Ένα από τα πιο αγαπητά στους Αυστραλούς μυθιστορήματα, το πρώτο που δημοσίευσε η Ρόζαλιν Χαμ το 2000, μεταφέρθηκε μετά από πολυετείς διαπραγματεύσεις και σχεδιασμούς στη μεγάλη οθόνη. Το αποτέλεσμα ήταν μια ιδιόμορφη, άνιση ταινία που όμως σάρωσε ταμεία και βραβεία στη χώρα των καγκουρώ. Υπόθεση καθαρά γυναικεία, με μόνη αντρική συμμετοχή τη συνεργασία του P.J. Hogan  στο σενάριο, άντε και του διάσημου Ντέιβιντ Χιρσφέλντερ στη μουσική υπόκρουση, έφερε Αυστραλέζικα Oscar στις πρωταγωνίστριες Κέιτ Γουίνσλετ και Τζούντι Ντέιβις, στον συμπρωταγωνιστή Χιούγκο Γουήβιν και στις σχεδιάστριες των (φοβερών) κοστουμιών αλλά και το αντίστοιχο βραβείο της πιο δημοφιλούς στο κοινό εγχώριας παραγωγής.

Καλά όλα τα παραπάνω αλλά κάπως υπερβολικά για μια ταινία με έντονα προβλήματα ύφους, αφηγηματικά χάσματα και πολλαπλά φινάλε. Κοινώς για μια ταινία που η σκηνοθέτης Τζόσλιν Μούρχαουζ δεν είχε αποφασίσει αν θα είναι μαύρη κωμωδία παραλόγου, δράμα εκδίκησης ή κοινωνικό fresco εποχής. Τελικά η ταινία είναι όλα αυτά μαζί και τίποτα συγκεκριμένο, με ολίγη από παρωδία γουέστερν και νουάρ.  Το χειρότερο είναι ότι δεν καταφέρνει να μεταδόσει με σαφήνεια την Αυστραλέζικη ιδιορρυθμία της με αποτέλεσμα να ξενίζει το μη αγγλόφωνο κοινό. Τα καλά νέα είναι ότι διαθέτει ένα πολύ καλό καστ με πρώτη και καλύτερη τη Τζούντι Ντέιβις, μια από τις σπουδαιότερες σήμερα ηθοποιούς του αγγλοσαξωνικού σινεμά, στο ρόλο της αλλοπαρμένης μητέρας της ηρωίδας. Η λατρεμένη κατά τα λοιπά Κέιτ Γουίνσλετ, πάνω στην οποία εξ αρχής ήταν ραμμένος ο πρωταγωνιστικός ρόλος, δείχνει να το απολαμβάνει αλλά πέφτει συχνά θύμα της σκηνοθετικής ανομοιογένειας με αποτέλεσμα ο χαρακτήρας της Τίλι να παραμένει ένα αχαρτογράφητο μυστήριο. Όπως κλισέ όσο δεν παίρνει είναι ο χαρακτήρας που υποδύεται ο «μικρός» Χέμσγουορθ, ο άξιος για Oscar κοιλιακών και μπράτσων Λίαμ και αντικείμενο του πόθου για όλες τις γυναίκες του χωριού. Συνολικά μια χρυσωμένη χαμένη ευκαιρία.

Το συναρπαστικό, όπως λένε, ομώνυμο μυθιστόρημα κυκλοφορεί στα Ελληνικά από τις Εκδόσεις Ωκεανός.   

Διανομή: Seven Films & Spentzos Film

Στις αίθουσες από 02.06.16