Η τρέχουσα εβδομάδα στις αίθουσες των κινηματογράφων

Οι καλοκαιρινές εβδομάδες περνάνε γρήγορα με νέες ταινίες όλων των ειδών αλλά και με αξιόλογες επανεκδόσεις παλιότερων ταινιών σε remastered ψηφιακές κόπιες. Ωστόσο τα ταμεία συνεχίζουν να μη βλέπουν άσπρη μέρα καθώς πολλά blockbuster που αναμενόταν να «πάρουν όλο το χαρτί» κατέληξαν να προβάλλονται σε μισοάδειες αίθουσες! Τρανό παράδειγμα το Independence Day Resurgence που αντιμετώπισε την παγερή αδιαφορία του κοινού για το ξαναζεσταμένο φαί που αποπειράθηκε να του σερβίρει ο Έμεριχ σε συσκευασία τέλειων εφέ. Πάνε επίσης και οι εποχές που οι γαλλικές κομεντί τραβούσαν το ενήλικο κοινό. Ψιλοπράγματα κάνουν πια. Μια μίνι μόδα που φαίνεται να αποδίδει φέτος είναι οι Ισπανόφωνες ταινίες που πηγαίνουν σχετικά συμπαθητικά στις θερινές αίθουσες. 

Σε αυτό το καθόλου ευχάριστο κλίμα άνοιξε αυτή τη βδομάδα ο «Θρύλος του Ταρζάν» μια νέα εκμοντερνισμένη βερσιόν των περιπετειών του ευγενούς άγριου της ζούγκλας (αναλυτικά εδώ). Τίποτε συνταρακτικό αλλά φιλοδοξεί να τραβήξει το πλατύ κοινό.

Ξεκίνησε επίσης αυτή τη βδομάδα η πρόσφατη δεύτερη συνεργασία του Τομ Χανκς με τον Γερμανό σκηνοθέτη Τομ Τίκβερ. Οι δύο Τομ προσφέρουν «Ένα Ολόγραμμα για το Βασιλιά» μεταφέροντας στη μεγάλη οθόνη με άνισα αποτελέσματα ένα παγκόσμιο best seller (αναλυτικά εδώ). Διεθνώς δεν έκανε τίποτα εμπορικά αλλά για να δούμε μήπως το ελληνικό κοινό κάνει ένα δώρο γενεθλίων στον πιο αγαπημένο Αμερικανό ηθοποιό όλων των εποχών μετά τον Τζέιμς Στιούαρτ!

Από τη Γαλλία έρχεται ένα ατμοσφαιρικό οικογενειακό (ας πούμε) δράμα με ένα «Μυστικό που έμεινε κρυμμένο». Βασισμένο σε ένα διάσημο best seller, υποβάλλει το κοινό σε μια συναρπαστική ανατροπή της έννοιας της μνήμης και της υποκειμενικής καταγραφής του παρελθόντος (περισσότερα εδώ).

Η ταινία όμως που κλέβει αναπάντεχα τις εντυπώσεις είναι ένα βίαιο b movie, τρίτο μιας σειράς ταινιών με μελλοντολογικό προβληματισμό και ακραία βία συνδυασμένη με κατάμαυρο χιούμορ. Η «Κάθαρση: Έτος Εκλογών» παρουσιάζει μια Αμερική του μέλλοντος όπου έχει κυριαρχήσει μια σκοτεινή αδελφότητα που προτρέπει μια φορά το χρόνο το λαό να ελευθερώσει τα φονικά του ένστικτα ατιμώρητος. Πρωτότυπο, προεκλογικό και διασκεδαστικό με τον τρόπο του (αναλυτικά εδώ). Τα τρέχοντα γεγονότα ρατσιστικής βίας ένθεν και ένθεν στις ΗΠΑ κάνουν το φιλμ ακόμη πιο επίκαιρο, δυστυχώς.

Το πρόγραμμα συμπληρώνεται από δύο ακόμη (γαλλικές) ταινίες:

Η ομορφότερη εποχή (La Belle saison- Γαλλία/Βέλγιο-2015, 105΄, Διανομή: Seven Films) σε σκηνοθεσία Catherine Corsini με τις Cecil De France και Izïa Higelin.

Το καλοκαίρι του 1971, η Κάρολ γνώρισε τη Ντελφίν, και την ερωτεύτηκε παράφορα. Ο πατέρας της Ντελφίν σύντομα όμως αρρώστησε βαριά κι εκείνη γύρισε στη φάρμα τους για να βοηθήσει τη μητέρα της. Η Κάρολ αποφάσισε να την ακολουθήσει. Μπορούσε όμως η επαρχία να δεχτεί τον έρωτα τους; Η τολμηρή δημιουργός του «Φεύγω» (Partir-2009) ξαναχτυπά με πάθος. Παρακάτω το ομολογουμένως εντυπωσιακό trailer:

 

Σε επανέκδοση προβάλλεται στο θερινό Ζέφυρο μια ασπρόμαυρη ερωτική κομεντί του 50 με τη Μπριζίτ Μπαρντό λίγο πριν τη διασημότητα του «Ο Θεός έπλασε τη Γυναίκα».

Sweet Sixteen (Futures Vedettes- Γαλλία 1955, 96’, Διανομή New Star) σε σκηνοθεσία Marc Allégret με τους Brigitte Bardot, Jean Marais και Isabelle Pia.

Στο Ωδείο της Βιέννης οι μαθήτριες έχουν μάτια μονάχα για τον όμορφο δάσκαλο της μουσικής, τον τενόρο Eric Walter. Η Bardot είναι μια από τις μαθήτριες που θα ανταγωνιστεί με μια συμμαθήτριά της για την αγάπη του.  Ρομαντισμός, κοριτσίστικη περιέργεια, ματιές όλο λαχτάρα και υπονοούμενα. Ερωτική κομεντί μιας άλλης μακρινής εποχής. 

 

Κατά τα λοιπά συνεχίζονται αρκετές ταινίες των προηγούμενων εβδομάδων που τραβάνε ακόμη κάποιους (λίγους) θεατές. 

Από τις ταινίες που έρχονται από Πέμπτη 14.07, ξεχωρίζει η «Εποχή των Παγετώνων: σε τροχιά σύγκρουσης», 5η ταινία της πολυαγαπημένης και υπερεπιτυχημένης σειράς animation. Ανυπομονούμε για την εισαγωγή με τον Scrat και το πολυπόθητο βελανίδι του.