Cookies στο
Grand Magazine

To Grand Magazine χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη δυνατή εμπειρία. Για να συνεχίστε να χρησιμοποιείτε το site, παρακαλούμε επιτρέψτε τα cookies, αλλιώς μπορείτε να ανατρέξετε σε οδηγίες του browser σας για το πως θα τα αποκλείσετε.
Επιτρέπω τα Cookies
CinemaΑ΄Προβολή με τον Τάσο Ντερτιλή

A Peine J’Ouvre Les Yeux – Με τα μάτια ανοιχτά
Νεανικές ανησυχίες και πολιτική καταπίεση στην Τυνησία του 2010, λίγο πριν την πτώση του παλαιού δικτατορικού καθεστώτος.

Παραγωγή: Τυνησία - 2015 

Συμπαραγωγοί: Γαλλία/Βέλγιο/Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα 

Διάρκεια: 102 λεπτά 

Βαθμολογία: * * 

Είδος: Κοινωνικό

Σκηνοθεσία: Leyla Bouzid

Πρωταγωνιστούν: Baya Medhaffer, Ghalia Ben Ali, Montassar Ayari, Lassaad Jamoussi, Aymen Omrani, Deena Abdelwalhed, Marwen Soltana, Najoua Mathouthi, Younes Ferhi.

Υπόθεση: Βρισκόμαστε στην Τυνησία το 2010, λίγους μήνες πριν την «Επανάσταση των Γιασεμιών» η οποία πυροδότησε στην ουσία τη λεγόμενη Αραβική Άνοιξη. Η 18χρονη Φάρα μόλις έχει τελειώσει το σχολείο και οι γονείς της ήδη σχεδιάζουν την καριέρα της στην Ιατρική. Εκείνη όμως έχει άλλα όνειρα. Κάνει φωνητικά σε ένα πολιτικοποιημένο ροκ συγκρότημα και ονειρεύεται συναυλίες και φήμη. Γεμάτη πάθος, ανακαλύπτει τον έρωτα στο όμορφο πρόσωπο ενός μουσικού του συγκροτήματος, πίνει μπύρες και νυχτοπερπατάει, προς μεγάλή φρίκη της μεσοαστής συντηρητικής μητέρας της Χαγιέτ. Αυτή η πρωτόγνωρη ελευθερία όμως σε μια χώρα με σκοτεινές πλευρές και συντηρητικά όρια είναι επικίνδυνη και αυτό η μητέρα της Φάρα το γνωρίζει πολύ καλά…

Η Λέιλα Μπουζίντ, πρωην βοηθός του δημιουργού της Ζωής της Αντέλ Αμπντελατίφ Κεσίς, κάνει ένα ενδιαφέρον πρώτο σκηνοθετικό βήμα, μιλώντας για την αγαπημένη της πατρίδα, την πιο προχωρημένη και ευκατάστατη μουσουλμανική χώρα της Αφρικής αλλά και την πιο καταπιεσμένη από ένα πολύχρονο μονοκομματικό και αυταρχικό κράτος. Δεν είναι η πρώτη φορά που βλέπουμε ταινία για το χάσμα γενεών, την ορμή της νιότης και τις σχέσεις γονέων και παιδιών, είναι όμως ίσως η πρώτη φορά που στο φόντο όλων αυτών των μικρών αστικών δραμάτων παραμονεύει η απειλή της πολιτικής και θρησκευτικής καταστολής και η βίαιη επιβολή αναχρονιστικών αντιλήψεων και κανόνων. Σ αυτό το κάδρο η εξιστόρηση μιας γυναικείας χειραφέτησης αποκτά επείγοντα χαρακτήρα και ιδιαίτερη σημασία. Ωστόσο η αφηγηματική τεχνική της Λειλά Μπουζίντ δεν καταφέρνει να σταθεί στο ύψος και τη σημασία του περιεχομένου, με το συνολικό αποτέλεσμα να υστερεί δραματουργικά και να χάνει τον μη υπομονετικό θεατή.

Καλές προθέσεις, καλούτσικο το σύνολο, εντελώς ιδιόρρυθμα τα τραγούδια της ταινίας και ακόμη πιο ιδιόρρυθμη η ερμηνεία τους, κάτι σαν Μανού Τσάο από τη Σαχάρα. Πάντως το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο την εκτίμησε δεόντως, ίσως λόγω των πολιτικών μηνυμάτων της ίσως λόγω της φρεσκάδας και της νεανικής ορμής της πρωτοεμφανιζόμενης Μπάγια Μεντχαφέρ στο ρόλο της Φάρα, και την επέλεξε στην τριάδα των υποψήφιων για το ετήσιο βραβείο LUX.

Το γυναικείο κοινό θα την εκτιμήσει καλύτερα.

Διανομή: One from the Heart

Στις αίθουσες από 19.01.17

 

Βαθμολογήστε:
Βαθμολογία: 0/5