All Nighter – Φοβού τον Πεθερό

Παραγωγή: ΗΠΑ – 2017 

Διάρκεια: 86 λεπτά 

Βαθμολογία: * * 

Είδος: Κοινωνική Κομεντί 

Σκηνοθεσία: Gavin Wiesen 

Πρωταγωνιστούν: J.K. Simmons, Emile Hirsch, Analeigh Tipton, Kristen Schaal, Hunter Parrish, Shannon Woodward, Taran Killam, Jon Bass, Stephanie Allynne, Blake Perlman, Jon Daly.

Υπόθεση: Βράδι, Λος Άντζελες: ο Μάρτιν (Εμίλ Χιρς) ένας επίδοξος φολκ μουσικός συνοδεύει τη σύντροφό του Τζίνι σε επίσημο δείπνο όπου θα γνωρίσει τον μέλλοντα πεθερό του, τον κύριο Γκάλο, επιχειρηματία που ταξιδεύει συνεχώς στο εξωτερικό, αγνώστων λοιπών στοιχείων, ο οποίος έχει μια τρομακτική φήμη όσον αφορά τους δυνητικούς γαμπρούς που του φέρνει κατά καιρούς η κόρη του. Φυσικά το δείπνο πηγαίνει όσο χειρότερα γίνεται καθώς ο Γκάλο δείχνει με έμφαση την απαξίωσή του για τον κακόμοιρο Μάρτιν.

Έξι μήνες αργότερα, τα πράγματα έχουν πάει ακόμη χειρότερα. Η Τζίνι τον έχει αφήσει και ο Μάρτιν προσπαθεί να μαζέψει τα κομμάτια του. Από το πουθενά τότε, εμφανίζεται στο κατώφλι του ο Γκάλο αναζητώντας την κόρη του αφού το κινητό της είναι απενεργοποιημένο και δεν έχει απαντήσει ούτε στα μηνύματα ούτε στα email που της έχει στείλει. Ο Γκάλο έχει τον τρόπο του να είναι «πειστικός» και παρασύρει τον Μάρτιν σε μια αναζήτηση που τους φέρνει σε επαφή με διάφορους φίλους και γνωστούς της εξαφανισμένης. Η βραδιά που θα ακολουθήσει θα είναι καταλυτική…

Ένα project του 2015 με τον αρχικό τίτλο The Runaround (Η γύρα-κυριολεκτικά η πλοκή της ταινίας) καταλήγει 2 χρόνια αργότερα στις αίθουσες με διαφορετικό τελικό τίτλο που παραπέμπει σε ολονυκτία (μετά ή άνευ ποτού). Η δεύτερη ταινία του indie Γκάβιν Βίζεν θα ήθελε βέβαια να είναι κωμωδία όμως ο τόνος της είναι αρκετά πιο σκοτεινός και το θέμα της έτσι όπως εξελίσσεται δραματουργικά δεν βγάζει γέλιο, τουλάχιστον στο κοινό εκτός ΗΠΑ. Ένα ανορθόδοξο buddy movie λοιπόν, όπου δύο άντρες εντελώς διαφορετικοί μεταξύ τους προσπαθούν να βρουν ένα κοινό τόπο σε μια γυναίκα που κατά πάσα πιθανότητα δεν άντεξε κανέναν από τους δύο. Μάλλον οίκτο βγάζει η ταινία για τον κακόμοιρο loser ήρωά της που δεν του έφθανε η ερωτική απόρριψη αλλά θα πρέπει να ανεχθεί και την all american τρέλα ενός πατέρα με προφανές πρόβλημα αντίληψης για τις κοινωνικές σχέσεις.

Ταιριαστός ρόλος (ίσως και σχόλιο καριέρας) για τον γηγενή του Λος Άντζελες Εμίλ Χιρς, επίδοξο indie star προ δεκαετίας (Milk, Into the Wild) του οποίου η καριέρα ουδέποτε απογειώθηκε-μέχρι σήμερα τουλάχιστον. Όσο για τον κύριο Σίμονς, μοιάζει να επαναλαμβάνει παραλλαγές του ρόλου του στο Whiplash. Να δεις που η πιο αξιοπρόσεκτη και λιγότερο κλισαρισμένη ερμηνεία του θα παραμείνει αυτή στον «Άλλο Κόσμο» του Παπακαλιάτη.

Ένα ιδιαίτερο και ενδιαφέρον στοιχείο της ταινίας είναι ο τρόπος που παρουσιάζει το Λος Άντζελες. Μακριά από σκοτεινές και βίαιες περιοχές, μακριά από glamorous προάστεια, μας δίνει μια πόλη με γραφικότητα και ήσυχες γειτονιές όπου συμβαίνει το θαύμα άνθρωποι να περπατούν στο δρόμο. Με τα πόδια!

Τέλος, ο ελληνικός τίτλος της ταινίας μοιάζει να παραπέμπει σε πολλά υποσχόμενη οικογενειακή κωμωδία. Καμία σχέση με μια ταινία σε αναζήτηση αισθητικής και θεματικής ταυτότητας, που ήδη κυκλοφορεί παγκοσμίως σε νόμιμη ηλεκτρονική μορφή.  

Διανομή: Tanweer

Στις αίθουσες από 23.03.17