Λάμπρος Φισφής

Λίγο πριν χαμηλώσουν τα φώτα και αρχίσει να ξετυλίγεται το σπαρταριστό κουβάρι του «Τι Ζούμε;» στη σκηνή του Θεάτρου ΒΕΜΠΟ, συναντήσαμε τον εμπνευσμένο δημιουργό της παράστασης Λάμπρο Φισφή και τον βάλαμε κάτω από τον προβολέα του Grand Magazine, για να μας τα πει όλα!

Το ελληνικό κοινό τον γνώρισε και τον αγάπησε μέσα από τις sold out stand up παραστάσεις του, από τα ευρηματικά κωμικά βίντεο που ανεβάζει τακτικά στο κανάλι του στο YouTube, αλλά και από την επιτυχημένη σατιρική εκπομπή «Κάψε το Σενάριο» στο MEGA. Έχοντας σπουδαία πρότυπα κωμικών που τον επηρέασαν όπως ο Γούντι Άλεν και ο Τζέρι Σάινφελντ, ο Λάμπρος Φισφής καταφέρνει να ρίχνει φως σε όλες τις μικρές δυσάρεστες ή άβολες στιγμές της καθημερινότητας και να τις αξιοποιεί με τον πλέον κωμικό τρόπο.

Έχοντας δίπλα του μια ομάδα από εξαιρετικούς και δοκιμασμένους συνεργάτες, έχει δημιουργήσει μια νέου τύπου επιθεώρηση που εδώ και ένα μήνα διασκεδάζει μέχρι τελικής πτώσης τους θεατές που έρχονται στο Θέατρο ΒΕΜΠΟ για να μάθουν επιτέλους «Τι ζούμε;»… 

 

Τι ζούμε! Επιθεώρηση ή stand up comedy?  Πως δένουν τα δύο είδη στην παράσταση? 

Το stand up comedy είναι ένας κωμικός μονόλογος που ούτως ή άλλως ήταν από πάντα στοιχείο της επιθεώρησης. Στην παράστασή μας το stand up comedy λειτουργεί δημιουργώντας γέφυρες ανάμεσα στα 14 κωμικά sketch της παράστασης. Το χρησιμοποιούμε για να σπάσουμε τον 4ο τοίχο και να μιλήσουμε στο κοινό ώστε να το γνωρίσουμε και να πάρει και αυτό μέρος στην παράσταση. 

Το stand up είναι είδος ξενόφερτο. Πιστεύετε ότι τώρα πια υπάρχει ικανό κοινό, εκπαιδευμένο για να στηρίξει το είδος και στη χώρα μας?

Σαφέστατα! Το stand up comedy τα τελευταία χρόνια έχει γίνει μέρος της διασκέδασης του Έλληνα. Πολύς κόσμος που δεν πήγαινε ποτέ στο θέατρο έρχεται για να δει παραστάσεις stand up comedy. Το καλό με το stand up comedy είναι ότι δεν χρειάζεται και κάποια ιδιαίτερη εκπαίδευση. Ακόμα και να μην έχεις δει, σε 2-3 λεπτά έχεις μπει στο κλίμα και γελάς. 

Γιατί αποφύγατε την πολιτική σάτιρα, σήμα κατατεθέν των επιθεωρήσεων, πέρα από μια δύο νύξεις ? 

Δεν είναι ένα είδος που με τραβάει ιδιαίτερα. Ποτέ δεν με ενδιέφερε η πολιτική σάτιρα και τώρα τελευταία νομίζω ότι δεν ενδιαφέρει και τον κόσμο. Είναι ένα είδος που παίρνει χειροκρότημα αλλά όχι γέλιο. Η κωμωδία θέλει γέλιο. Ο κόσμος πιστεύω ότι προτιμάει να ξεχαστεί και να διασκεδάσει με άλλα αστεία. 

Κάθε βράδι και μια διαφοροποιημένη παράσταση, ανάλογα με τους interactive διαλόγους που ξεκινάτε με το κοινό. Το βρίσκετε ανανεωτικό ή απλά είναι ένα αναγκαίο σκαλοπάτι για να λειτουργήσει το show? 

Το interactive κομμάτι είναι ένα 10% της παράστασης. Η διά-δράση είναι κάτι που αρέσει πολύ στον κόσμο και είναι και κάτι που κάνουμε πάρα πολύ καλά ως ομάδα εδώ και πολλά χρόνια. Η διά-δράση κάνει κάθε παράσταση μοναδική για εμάς αλλά και για το κοινό 

Πως δουλεύετε τα κείμενα των σκετς? Ξεφεύγετε από το σενάριο ανάλογα με την ανταπόκριση των θεατών? 

Υπάρχουν ελάχιστες αποκλίσεις. Σε γενικές γραμμές το 90% της παράστασης είναι σαν ένα θεατρικό έργο. Ένα κείμενο που έχει δουλευτεί πάρα πολύ και εκτελείται κάθε βράδυ με τον ίδιο τρόπο ώστε να αποδίδει πάντα όπως πρέπει. 

Όταν ήσασταν μικρός φανταζόσαστε μια τέτοια εξέλιξη της καριέρας σας? Πως ξεκινήσατε? 

Μικρός; Πόσο μικρός; Δεν ξέρω. Αλλά από σχετικά μικρός μου άρεσε να γράφω κωμωδία και να παίζω. Ίσως δεν το φανταζόμουν αλλά σίγουρα το ήθελα. 

Έχετε σκεφτεί να περάσετε και σε κινηματογραφικά σχέδια? Η πρόσφατη τηλεοπτική εμπειρία ως παρουσιαστής του Quizdom πως ήταν? 

Ο κινηματογράφος νομίζω ότι είναι πολύ δύσκολος χώρος. Γίνονται ελάχιστες ταινίες κάθε χρόνο. Μακάρι κάποια στιγμή να μου δοθεί η ευκαιρία να δώσω κάποιο σενάριό μου.  Όσο για το Quizdom σαν εμπειρία ήταν πολύ ωραία. Το να πηγαίνεις στη δουλειά σου και να παίζεις παιχνίδια νομίζω ότι δεν μπορεί να μην είναι ωραία εμπειρία. 

Θεωρείτε ότι ο Ελληνικός λαός έχει χάσει το χιούμορ του? 

Αν κρίνω από το πως ανταποκρίνονται στις παραστάσεις θα έλεγα ότι όχι μόνο δεν το έχει χάσει αλλά γελάει περισσότερο από ποτέ. Το κοινό μπαίνει στο θέατρο έτοιμο. Θέλει να γελάσει και δεν κρατιέται. Είναι πολύ ωραίο συναίσθημα για εμάς το να σε αγκαλιάζει το κοινό από το πρώτο λεπτό της παράστασης. Παλιά περνούσαμε 10 λεπτά για να τους ζεστάνουμε. 

Είχατε ποτέ κάποια άσχημη αντίδραση από το κοινό σε κάποιο interactive αστείο? Πως το αντιμετωπίσατε? 

Το interactive κομμάτι είναι κάτι δύσκολο που πρέπει να μάθεις να κάνεις σωστά αλλιώς μπορεί να έχει αντίθετα αποτελέσματα. Εγώ όταν μιλάω στον κόσμο δεν θέλω να τον προσβάλω ούτε να τον κάνω να νιώσει άσχημα. Θέλω να τον κάνω να νιώσει ότι είμαστε μια παρέα. Για αυτό συνήθως οι θεατές με τους οποίους έχω μιλήσει έρχονται πρώτοι στο τέλος της παράστασης για να μου μιλήσουν.   

Πόσο παραλογισμό περιέχει η καθημερινότητα μας? Η κωμωδία είναι μια καλή λύση για να τον χειριστούμε? 

Η κωμωδία στην καθημερινότητα νομίζω ότι θέλει χρόνο. Κανείς δεν έχει σαν πρώτη αντίδραση την κωμωδία. Πολλές φορές πρέπει να πάρεις μια απόσταση και τότε μπορείς να δεις κάτι κωμικά. 

Γιατί πιστεύετε μερικά τηλεοπτικά προγράμματα έχουν τόσο μαζική απήχηση? 

Φαντάζομαι ότι αυτή είναι η καθιερωμένη πλέον ερώτηση για το survivor. Δεν ξέρω τι να σας πω. Αλλά σίγουρα μπορώ να σας πω ότι έχουμε ένα sketch που ασχολείται με αυτό στην επιθεώρηση. 

Πως βλέπετε το μέλλον της κωμωδίας γενικότερα? 

Το βλέπω πολύ καλά. Η κωμωδία στην Ελλάδα εξελίσσεται. Αργά αλλά σταθερά. Ο κόσμος γνωρίζει νέα είδη κωμωδίας και αρχίζει να τα εμπιστεύεται όλο και πιο πολύ. Μαθαίνει να εκτιμάει την πρωτότυπη κωμωδία και να προτιμάει ένα άλλου τύπου χιούμορ.

 

Συνέντευξη: Τάσος Ντερτιλής

Φωτογράφηση: Νίκος Ζαχαρόπουλος

Η παράσταση ΤΙ ΖΟΥΜΕ; παίζεται κάθε Κυριακή, Δευτέρα και Τρίτη στο Θέατρο ΒΕΜΠΟ.

(Περισσότερα εδώ: http://www.grandmagazine.gr/ngine/article/3774/ti-zoume-i-apantisi-sto-8eatro-bempo)