All the money in the world – Όλα Τα Λεφτά Του Κόσμου

Παραγωγή: ΗΠΑ – 2017

Διάρκεια: 132 λεπτά

Βαθμολογία: * * * 

Είδος: Δράμα

Σκηνοθεσία: Ridley Scott

Πρωταγωνιστούν: Michelle Williams, Christopher Plummer, Mark Wahlberg, Charlie Plummer, Romain Duris, Stacy Martin, Andrew Buchan, Timothy Hutton, Marco Leonardi, Francesca Inaudi.

Υπόθεση: Ρώμη, 1973. Ένα 16χρονο Αμερικανάκι περιπλανιέται στους κακόφημους δρόμους της πόλης όταν το απαγάγουν κουκουλοφόροι. Το αγόρι φυσικά δεν είναι κανένας τυχαίος αφού παππούς του είναι ο Τζον Πολ Γκέτι, ο πλουσιότερος εκείνη τη στιγμή άνθρωπος στον πλανήτη. Ο μικρός μάλιστα έχει το όνομα του παππού του, Τζον Πολ Γκέτι ο τρίτος. Η περιουσία προέρχεται από τα πετρέλαια και καθημερινά αυξάνεται αν και ο ιδιότροπος γέρος Γκέτι δεν ικανοποιείται ποτέ, όντας μίζερος και τσιφούτης, ένας άκαρδος ζάπλουτος που μάλιστα αρνείται κατηγορηματικά να καταβάλλει τα λύτρα για τον εγγονό του. Κάτι που πέφτει βαρύ στους ώμους της μητέρας του μικρού, της Γκέιλ που έχει χωρίσει άσχημα από τον άντρα της και γιο του μεγιστάνα που είναι ναρκομανής και χαμένος στο διάστημα. Η απελπισμένη μητέρα έχει να πολεμήσει σε διπλό μέτωπο: τόσο απέναντι στους αδίστακτους απαγωγείς όσο και απέναντι στον πρώην πεθερό της που φέρει βαρέως το γεγονός ότι η Γκέιλ περιφρόνησε την περιουσία του με τον όρο να πάρει την κηδεμονία των παιδιών της. Σε βοήθεια της Γκέιλ έρχεται κατ’ εντολή του Γκέτι, ο προσωπικός του σωματοφύλακας Φλέτσερ Τσέις, πρώην πράκτορας της CIA. Οι διαπραγματεύσεις όμως κρατούν υπερβολικά και η ζωή του μικρού Γκέτι αρχίζει να κρέμεται από μια κλωστή…

Μια διάσημη αληθινή ιστορία των 70s βρίσκει καθυστερημένα το δρόμο για τη μεγάλη οθόνη, βασισμένη σε ένα λεπτομερές χρονικό που εκδόθηκε στα μέσα της δεκαετίας του 90. Το γιατί ο 80χρονος Ρίντλει Σκοτ αποφάσισε να ασχοληθεί σήμερα με μια σύγχρονη βερσιόν του Εμπενέζερ Σκρούτζ, είναι μια αδιευκρίνιστη υπόθεση, ίσως και να είναι μια αντίδραση στην τρέχουσα νοοτροπία Τραμπ και την κατάληψη της Προεδρίας των ΗΠΑ από το χρήμα και ό,τι αυτό αντιπροσωπεύει. Ο Τζον Πολ Γκέτι και το σόι του απασχόλησαν για δεκαετίες τα media και αποτέλεσαν αντικείμενο μελετών κοινωνιολογικού και οικονομικού χαρακτήρα. Το κομμένο αυτί του μικρού Τζον Πολ είχε κάνει το γύρο των πρωτοσέλιδων του κόσμου εκείνη την εποχή ως σήμα κατατεθέν της ασπλαχνίας των πλούσιων και διάσημων και ως σύμπτωμα ενός γενικευμένου τότε κοινωνικοπολιτικού φαινομένου όπως οι απαγωγές.

Παρότι η ταινία κινείται σε στάνταρ μονοπάτια αστυνομικού θρίλερ στον προθάλαμο του σινεμά του Γαβρά, η σκηνοθετική μπαγκέτα του Σκοτ αποφεύγει τις κακοτοπιές και τους πλατυασμούς που θα καιροφυλακτούσαν σε μια τόσο μεγάλης διάρκειας ταινία και ανεβάζει συνεχώς ταχύτητα και ένταση μέχρι το εντυπωσιακό φινάλε. Και μέχρι να φθάσει εκεί η ταινία διαθέτει αρκετά highlights όπως η κορυφαία σκηνή που εξηγεί μονολεκτικά την επιθετική φύση του καπιταλισμού ή η σκηνή σοκ της αυτοσχέδιας «εγχείρησης» του αυτιού του απαχθέντα.

Αυτό όμως που «έκατσε» τέλεια στον Σκοτ είναι η μεγαλειώδης παρουσία του Κρίστοφερ Πλάμερ στο ρόλο του ακατονόμαστου μεγιστάνα που ανεβάζει δυο σκάλες το επίπεδο της ταινίας! Μια αναπάντεχη ανατροπή «βγαλμένη από τη ζωή» αφαίρεσε παντελώς τον Κέβιν Σπέισι από την ταινία (και από τον κόσμο της τέχνης γενικότερα) και βρήκε τον υπερήλικα γίγαντα της υποκριτικής να φοράει το κοστούμι του Γκέτι και να του πηγαίνει γάντι. Μετά τα πρόσφατα γεγονότα που εξέθεσαν ανεπανόρθωτα τον μεγάλο ηθοποιό των 2 Oscar και την άμεση αντίδραση του απρόβλεπτου και πάντα δυναμικού δημιουργού του Gladiator, εν ριπή κινηματογραφικού οφθαλμού και δέκα εκατομμύρια δολάρια αργότερα, βρεθήκαμε με μια άλλη ταινία, μπορεί καλύτερη μπορεί και όχι, που κατάφερε ήδη να τσιμπήσει και τρεις υποψηφιότητες στις Χρυσές Σφαίρες: σκηνοθεσίας για το Σκοτ, ανδρικής ερμηνείας β’ ρόλου για τον Πλάμερ και γυναικείας ερμηνείας για τη Μισέλ Γουίλιαμς. Εάν τα καταφέρει να πλασαριστεί και στα Oscar τότε ο Κρίστοφερ Πλάμερ μάλλον θα είναι και το φαβορί, αφού καταφέρνει να φέρει έναν αέρα Πολίτη Κέιν σε έναν από τους απεχθέστερους πλούσιους που περπάτησαν αυτόν τον κόσμο και που το μόνο που τους απασχόλησε δεν ήταν παρά το more money! Όσο για τη Μισέλ Γουίλιαμς, την ουσιαστική πρωταγωνίστρια της ταινίας, δεν μπορούμε αυτή τη φορά να πούμε το ίδιο αφού μάλλον είναι ηλικιακά ακατάλληλη για το ρόλο και η υιοθέτηση μιας περσόνα α λα Τζάκι Κένεντι δεν βοηθάει στο άνοιγμα του χαρακτήρα της στο θεατή. Η ερμηνεία που πρεπει να επισημάνουμε βέβαια είναι του Γάλλου σταρ Ρομέν Ντουρί στο ρόλο του απαγωγέα που αποδεικνύει πόσο πολύτιμος ηθοποιός είναι σε οποιοδήποτε πόστο του ανατεθεί! Α ναι, παίζει και ο Μαρκ Γουόλμπεργκ! Τον εαυτό του με κοστούμι 70s.

Αυτό που μένει είναι το αν θα προκύψει κάπως κάπου κάποτε η βερσιόν της ταινίας με τον Σπέισι για να κάνουμε τις συγκρίσεις. Αν τα καταφέρει να παραμείνει ζωντανός μέχρι τότε, μετά από τέτοια συντονισμένη επίθεση ηθικής από ένα άσπιλο και άμωμο Χόλιγουντ. 

Διανομή: Odeon

Στις αίθουσες από 21.12.17