Cookies στο
Grand Magazine

To Grand Magazine χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη δυνατή εμπειρία. Για να συνεχίστε να χρησιμοποιείτε το site, παρακαλούμε επιτρέψτε τα cookies, αλλιώς μπορείτε να ανατρέξετε σε οδηγίες του browser σας για το πως θα τα αποκλείσετε.
Επιτρέπω τα Cookies
CinemaΑ΄Προβολή με τον Τάσο Ντερτιλή

First Reformed – Ακρότητες
Ο εφημέριος μιας επαρχιακής εκκλησίας που έχει χάσει το γιο του στο Ιράκ οδηγείται βιώνει την πιο ακραία υπαρξιακή απελπισία.

Παραγωγή: ΗΠΑ - 2017 

Διάρκεια: 113 λεπτά 

Είδος: Δραματικό Θρίλερ 

Βαθμολογία: * * * 

Σκηνοθεσία: Paul Schrader 

Πρωταγωνιστούν: Ethan Hawke, Amanda Seyfried, Cedric Kyles (Cedric the Entertainer), Victoria Hill, Michael Gaston, Philip Ettinger, Van Hansis. 

Υπόθεση: Ο Αιδεσιμότατος Ernst, ένας μοναχικός πρώην στρατιωτικός, είναι πάστορας μιας μικρής εκκλησίας στην επαρχιακή Νέα Υόρκη. O Αιδεσιμότατος έχει τους δικούς του δαίμονες να παλέψει αφού έχει ακόμη τύψεις για το θάνατο του γιου του στο Ιράκ, μετά από δική του παρότρυνση να καταταγεί. Ο ναός όπου να ‘ναι κλείνει 250 χρόνια ζωής και η εκκλησία ετοιμάζεται να γιορτάσει το γεγονός με μια επίσημη τελετή με τη βοήθεια ενός τοπικού επιχειρηματία και του ιδρύματος Άφθονη Ζωή, μιας οργάνωσης με υπερσύγχρονες εγκαταστάσεις  και πλήθος πιστών. Όλα θα κυλούσαν σύμφωνα με το πρόγραμμα αν δεν τον πλησίαζε η νεαρή έγκυος Μέρι ζητώντας του να συμβουλεύσει τον ακτιβιστή σύζυγό της. Οι επαφές του με το νεαρό ζεύγος οδηγούν τον Αιδεσιμότατο ακόμη πιο βαθιά στο οδυνηρό παρελθόν του αλλά και στο εξίσου δυσοίωνο μέλλον του ενώ η Πίστη του δοκιμάζεται σοβαρά.

Ο Πολ Σρέιντερ έχει πίσω του μια τεράστια καριέρα συγγραφής αριστουργημάτων (Ταξιτζής, Οργισμένο Είδωλο, Τελευταίος Πειρασμός) αλλά και σκηνοθεσίας διάσημων ταινιών (American Gigolo, Cat People, Μίσιμα, Οδύνη). Είναι επίσης φανατικός Καλβινιστής με τη θρησκεία και τις μεταφυσικές-υπαρξιακές του αναζητήσεις να στοιχειώνουν όλες σχεδόν τις ταινίες του. Είναι επίσης ρηξικέλευθος μελετητής της αισθητικής του κινηματογράφου με ιδιαίτερη προτίμηση στην ασκητική αισθητική των Όζου, Μπρεσόν και Ντράγερ ( έχει δημοσιεύσει και σχετικό δοκίμιο). Στα 72 του παραμένει πιστός στις υπαρξιακές του επάλξεις, αναλαμβάνοντας να μας διηγηθεί, με τον δικό του ακραίο φορμαλισμό και με μια αίσθηση αποβολής κάθε αφηγηματικά περιττού στοιχείου, την ιστορία ενός ιερέα βυθισμένου σε μια απέραντη υπαρξιακή αγωνία που, απογοητευμένος από την «σιωπή» του Θεού μπροστά στην κατάπτωση που διαπιστώνει καθημερινά γύρω του, αποφασίζει να δράσει ως προστάτης της φύσης και τιμωρός όσων βεβηλώνουν το «δώρο του Θεού στην ανθρωπότητα». Ένας Τράβις Μπικλ-Ταξιτζής με ράσο, που αισθητικά παραπέμπει τόσο στο Ημερολόγιο ενός επαρχιακού εφημέριου του Μπρεσόν (1951) όσο και στο Χειμωνιάτικο Φως του Μπέργκμαν (1963) δύο μνημειώδεις δημιουργίες με παρεμφερή θεματολογία.

Ο Ίθαν Χοκ εγγράφει στο βιογραφικό του ένα μεγάλο ρόλο ως Αιδεσιμότατος Έρνστ, ένα ρόλο που διεκπεραιώνει αγέρωχα τονίζοντας στα άκρα τη βουβή απελπισία του ιερέα και την καταπιεσμένη οργή του πρώτα με τον αδύναμο εαυτό του και κατόπιν με τους εκκλησιαστικούς μηχανισμούς της εξουσίας και με την υποκρισία της άρχουσας τάξης.

Πολύ δύσκολο σήμερα για το μέσο κοινό να αντέξει την παρακολούθηση μιας τόσο αυστηρής ηθικά και αισθητικά ταινίας που έρχεται πέρα από το χρόνο για να συνδέσει τη μεταφυσική με τον ακτιβισμό και το ψυχικό ολοκαύτωμα. Αβάσταχτη ακρότητα για πολλούς, απόλυτο αριστούργημα για κάποιους άλλους. 

Διανομή: Spentzos Films 

Στις αίθουσες από 07.06.18 

 

Βαθμολογήστε:
Βαθμολογία: 0/5