Η κινηματογραφική εβδομάδα από 23 Αυγούστου

 Papillon 1973

Οι διανομείς συνεχίζουν να «πυροβολούν» αδιακρίτως το κοινό με πολλές νέες ταινίες, κρίνοντας προφανώς ότι η αυξημένη προσφορά θα φέρει και διεύρυνση της πελατειακής βάσης. Πιθανόν να υπάρχει μια λογική σ αυτό με τα εισιτήρια του προηγούμενου 7ημέρου (εβδομάδα διακοπών μετά το 15αύγουστο) να ανέρχονται συνολικά σε 103 χιλιάδες (έναντι 109 χιλιάδων την αντίστοιχη εβδομάδα του 2017). Ωστόσο το γεγονός ότι το 1/3 των ταινιών της σεζόν που έληξε (πάνω από 100) δεν ξεπέρασε σε εισπράξεις τα 4 χιλιάδες εισιτήρια, δεν φαίνεται να τους προβληματίζει καθόλου, προκειμένου να προχωρήσουν σε ένα πιο επιλεκτικό προγραμματισμό. Αυτοί και η τσέπη τους ξέρουν…

Έτσι λοιπόν κι αυτή την εβδομάδα κάνουν πρεμιέρα 9 ταινίες εκ των οποίων οι 2 σε επανέκδοση. Αυτή τη βδομάδα δε έχουμε και το παράδοξο της διανομής δύο πανομοιότυπων ταινιών, του κλασσικού Πεταλούδα του 1973 και του ομώνυμου remake του 2017. Λέτε να βρεθούν θεατές να πάνε και στις δύο για να κάνουν τις συγκρίσεις;

Μια ιστορική παρτίδα τένις βρίσκεται στο επίκεντρο του βιογραφικού αθλητικού δράματος Borg/McEnroe, μια σκανδιναβική παραγωγή κυρίως γύρω από τη ζωή του Μπιορν Μποργκ (βλέπε εδώ ). Μια άλλη παρτίδα ταξικού και κοινωνικού ανταγωνισμού βρίσκεται στο επίκεντρο της λαϊκής κωμωδίας από τη γειτονική μας Ιταλία «Δεν θα συμπεθεριάσουμε ποτέ» (βλέπε εδώ ).

Μια θρυλική και πολυαγαπημένη υπερπαραγωγή των 70s ξανάρχεται σε ψηφιακή μορφή για το νεότερο κοινό. Ο Πεταλούδας του Φράνκλιν Σάφνερ με τον Στιβ Μακουίν και τον Ντάστιν Χόφμαν, ένας αλληγορικός ύμνος στην ελευθερία με αφορμή την περίπτωση του ισοβίτη Ανρί Σαριέρ στη Γαλλική Γουιάνα των 40s, μεγάλωσε γενεές θεατών επί δεκαετίες. Τώρα έρχεται να αναμετρηθεί με τον χρόνο και το νεαρό κοινό, στο οποίο βέβαια προσφέρεται «εντελώς τυχαία» την ίδια εβδομάδα και το καινούργιο remake του Μίκαελ Νόερ ( βλέπε εδώ ). Καμία σύγκριση, παρά τις φιλότιμες προσπάθειες να ξαναγραφτεί ιστορία. Μα καμία απολύτως. 

Το βρετανικό δράμα εποχής εκπροσωπείται από την Σίρσα Ρόναν που αντιμετωπίζει τις προκλήσεις της γαμήλιας νύχτας στο φιλμ του Ντόμινικ Κουκ «Ανεκπλήρωτος Γάμος», βασισμένο στη νουβέλα του Ίαν ΜακΓιούαν «Στην Ακτή». Έχει το κοινό του το είδος, παρά τις αρνητικές ενίοτε κριτικές.

 

Ο τρόμος έρχεται με τη μορφή του Slender Man, μιας διάσημης διαδικτυακής φιγούρας τρόμου που βρίσκει το δρόμο για τη μεγάλη οθόνη, τρομοκρατώντας τι άλλο από μια παρέα κοριτσιών. Κι όπως λένε όσοι το είδαν…Μπου! Δυστυχώς.

 

Ευτυχώς για τα μικρά παιδιά υπάρχει ένα χαριτωμένο Κινέζικης έμπνευσης και παραγωγής animation, το «Μια Πάπια μα ποια πάπια» που θα αποτελέσει ίσως αυτό το weekend τον βασικό χώρο παρκαρίσματος ανηλίκων καθώς οι μαμάδες θα κάνουν τα ψώνια τους. Τα παιδάκια θα το ευχαριστηθούν πάντως. Όπως και οι μαμάδες (και μπαμπάδες) που τυχόν τα συνοδεύσουν στη σκοτεινή αίθουσα.

 

Μια σπάνια και υπέροχη ρομαντική κομεντί του 1954 οι «Ημέρες του Έρωτα» αποτελούν την εναλλακτική πρόταση επανέκδοσης της εβδομάδας. Μαρτσέλο Μαστρογιάνι, Μαρίνα Βλαντί λάμπουν υπό την καθοδήγηση του σπουδαίου Τζουζέπε Ντε Σάντις σε μια αγέραστη κωμωδία, ιδανική καλοκαιρινή έξοδο.

 

Το βαρύ εμπορικό πυροβολικό της εβδομάδας όμως είναι το The Meg με τον δυναμικό Τζέισον Στέιθαμ και την Κινέζα σούπερσταρ Λι Μπινγκμπίνγκ να αντιμετωπίζουν έναν υπερφυσικό και φονικό καρχαρία που απειλεί ένα ερευνητικό βαθυσκάφος. Αμερικανοκινέζικη κινηματογραφική σύμπραξη που ήδη σκίζει στο παγκόσμιο Box Office.

The Meg (Ο κυρίαρχος του βυθού) –ΗΠΑ/Κίνα 2018-113’ του Jon Turteltaub με τους Jason Statham & Li Bingbing

 

Πολλές ακόμη ταινίες συνεχίζονται όπως το Mile 22, το Ερωτευμένος με τη γυναίκα μου, η Κυρία από τύχη, οι επιτυχημένες επανεκδόσεις του Le Samourai και του Ιστορία Έρωτα και Αναρχίας και φυσικά τα γαλλικά hits του καλοκαιριού Έτσι είναι η Ζωή και Θα έρθω κοντά σου σιγά-σιγά.

Όποιος προλάβει γιατί από 30/8 έρχεται με φόρα να σαρώσει ο Τομ Κρουζ και η νέα Επικίνδυνη Αποστολή του.