Upgrade

Παραγωγή: Αυστραλία - 2018 

Διάρκεια: 100 λεπτά 

Είδος: Περιπέτεια Sci-Fi 

Βαθμολογία: * * * * 

Σκηνοθεσία: Leigh Whannell 

Πρωταγωνιστούν: Logan Marshall-Green, Melanie Vallejo, Steve Danielsen, Abby Craden, Harrison Gilbertson, Benedict Hardie, Betty Gabriel, Richard Cawthorne, Christopher Kirby, Richard Anastasios, Linda Cropper. 

Υπόθεση: Βρισκόμαστε σε ένα κοντινό αυτοματοποιημένο μέλλον όπου πολυεθνικές εταιρείες δουλεύουν για την ανάπτυξη τεχνητής νοημοσύνης. O μηχανικός vintage αυτοκινήτων Γκρέι Τρέις που ζει με τη γυναίκα του Άσα, μεγαλοστέλεχος μιας τέτοιας εταιρείας, έχει να παραδώσει ένα αυτοκίνητο στον ‘Ιρον Κιν, έναν εκκεντρικό δισεκατομμυριούχο εφευρέτη, ιδιοκτήτη μιας άλλης ανταγωνιστικής εταιρείας. Στο ραντεβού τον συνοδεύει η γυναίκα του αλλά στην επιστροφή τους επιτίθενται στο δρόμο ληστές, δολοφονούν την Άσα και αφήνουν παράλυτο τον Γκρέι από το λαιμό και κάτω. Ανίκανος να κινηθεί, απελπισμένος αλλά και αποφασισμένος να εκδικηθεί, ο Γκρέι δέχεται την πρόταση του ζάπλουτου Κιν να υποβληθεί σε μια μυστική πειραματική θεραπεία που θα «αναβαθμίσει» το κορμί του. Η θεραπεία – ένα εμφύτευμα τεχνητής νοημοσύνης που λέγεται στέλεχος- επιστρέφειι στον Γκρέι τις σωματικές ικανότητες που στερήθηκε αλλά και κάτι παραπάνω από αυτό που ευχήθηκε. Η κόλαση είναι πλέον ανοικτή… 

 

Ο Αυστραλός δημιουργός του Saw και του Insidious επιστρέφει για 2η φορά στη σκηνοθετική καρέκλα για να μας παρουσιάσει αυτή τη φορά κάτι εξίσου τρομακτικό με τους ψυχοπαθείς και τους δαίμονες που απειλούν το ανθρώπινο είδος αλλά πολύ πιο αληθινό και πιθανό. Ο πολυμήχανος Γουανέλ με παραγωγό και πάλι τον Τζέισον Μπλαμ της Blumhouse μας παρουσιάζει τη δική του βίαιη και εφιαλτική βερσιόν των κόσμων που δημιούργησαν ο Σκοτ με το Blade Runner και ο Κάμερον με το Terminator. Βαριά κι ασήκωτα ονόματα τέτοιες επιρροές αλλά, κρίνοντας από αυτό το αριστουργηματικό b-movie, ο κύριος Γουανέλ στοχεύει πολύ ψηλά και τα καταφέρνει να χτυπήσει κέντρο!

Σφιχτοδεμένο σενάριο με τα όλα του και με την ανατροπή του (αναμενόμενη για κάποιους, σοκ για κάποιους άλλους, δεν έχει σημασία), στιλ ρετροφουτουριστικό που έχει αφομοιώσει πλήρως τους κώδικες του νουάρ όπως διαμορφώθηκαν μετά το ορόσημο Blade Runner και μια γνήσια υπαρξιακή αγωνία α λα Terminator για το μέλλον της ανθρωπότητας και την ανάπτυξη της τεχνολογίας πέρα από κάθε ανθρώπινο έλεγχο (κοντά είμαστε σ’ αυτό). Πολλές οι αναφορές στην τεχνολογική ιστορία της ανθρωπότητας και δεν είναι καθόλου τυχαίο το γεγονός ότι ο σκοτεινός εφευρέτης έχει το όνομα του πρώτου διάσημου μηχανικού της Ιστορίας,  του αρχαίου Ήρωνα, εφευρέτη μεταξύ άλλων της ατμομηχανής και του πρώτου αναλογικού υπολογιστή. Ούτε επίσης τυχαία η ομοιότητα του Χάρισον Γκίλμπερτσον που τον ερμηνεύει με μια νεαρή βερσιόν του Ντι Κάπριο βγαλμένη από το Aviator του Σκορσέζε. 

100 λεπτά εφιαλτικής βίας και άνισου αγώνα απέναντι σε ένα ακατανόητο ψυχρό παραλογισμό που ξεδιαλύνεται στο ανατρεπτικό φινάλε. Μήπως ήρθε η ώρα της αναβάθμισης του ανθρώπινου «λογισμικού»; Και ποιος θα την εφαρμόσει; Και πώς να αναβαθμισθεί ένα σώμα ξεχωριστά από τη ψυχή; Η ψυχή και το σώμα δεν πάνε πακέτο ή μήπως πρόκειται για μαζική πλάνη; Κι ενώ αναρωτιόμαστε για όλα αυτά, απολαμβάνουμε μερικές εξαιρετικά σκηνοθετημένες σεκάνς βίαιου βρωμόξυλου και γραφικών φόνων, τομέα στον οποίο ο δημιουργός του Saw είναι μανούλα. Φιλοσοφία ναι μεν αλλά μην ξεχνάμε και την τέχνη μας…

Μετά την περσινή Horror έκπληξη του Get Out, είναι πολύ πιθανό και το Upgrade να απασχολήσει φέτος τα μέλη της Ακαδημίας, προς μεγάλη θλίψη μερικών-μερικών που τους κάθεται βαρύ το σινεμά είδους. 

Διανομή: UIP 

Στις αίθουσες από 30.08.18