Cookies στο
Grand Magazine

To Grand Magazine χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη δυνατή εμπειρία. Για να συνεχίστε να χρησιμοποιείτε το site, παρακαλούμε επιτρέψτε τα cookies, αλλιώς μπορείτε να ανατρέξετε σε οδηγίες του browser σας για το πως θα τα αποκλείσετε.
Επιτρέπω τα Cookies
CinemaΑ΄Προβολή με τον Τάσο Ντερτιλή

Η κινηματογραφική εβδομάδα από 13 Σεπτεμβρίου
9 νέες ταινίες, 1 αριστουργηματική επανέκδοση και πολλά υπόλοιπα προηγούμενων εβδομάδων μέχρι και τις 19 Σεπτεμβρίου στις αίθουσες.

Και εκεί που λέγαμε ότι είναι υπερβολικός για μια αγορά σαν την εγχώρια ο αριθμός των νέων ταινιών που ανοίγουν κάθε εβδομάδα, τσουπ να σου 9 παρακαλώ νέες αφίξεις συν μια επανέκδοση ενώ οι εισπράξεις συνηγορούν για το αντίθετο αφού οι μισές μόνο επιβιώνουν. Την εβδομάδα που πέρασε μόνο μια ταινία μάζεψε ποσοστό πάνω από 50% της αγοράς και δεν είναι άλλη από την τρομακτική Καλόγρια με τα 125 χιλιάδες εισιτήρια έναντι συνόλου εβδομάδας 237 χιλιάδων. Οι υπόλοιπες; Ακόμη και το Mission Impossible αγκομαχά! Αλήθεια, πως θα βγάλουν τα κόστη τους οι διανομείς με ταινίες που κόβουν κάτω από χίλια εισιτήρια; Μυστήρια πράγματα… 

 Le Cercle Rouge 

Ας παραμείνουμε όμως στην καλλιτεχνική πλευρά κι ας ξεκινήσουμε με την καλύτερη ταινία της εβδομάδας που δεν είναι άλλη από μια αστυνομική περιπέτεια Γαλλικής παραγωγής του 1970. Ο κόκκινος κύκλος (Le cercle rouge) του μέγα Ζαν Πιερ Μελβίλ είναι μια βίαιη αστυνομική περιπέτεια, ένα νουάρ υπαρξιακό δράμα με ηθικά διλήμματα περισσότερα από ότι κυνηγητά και με κορυφαίες ερμηνείες από ιερά τέρατα των 60s και 70s: Αλαίν Ντελόν, Μπουρβίλ, Ιβ Μοντάν, Τζαν Μαρία Βολοντέ!  Αγέραστο φιλμ, δείγμα μια εποχής όπου το «εμπορικό» σινεμά ήταν πολύ περισσότερα από ιστορίες για το ευρύ κοινό, προβάλλεται σε νέα ψηφιακή κόπια. Allez vite ή και σπεύσατε!

Le Cercle Rouge – Ο κόκκινος κύκλος (Γαλλία/Ιταλία 1970) 140’ Διανομή Seven Films. 

Παραμένοντας στο κλίμα της αστυνομικής περιπέτειας περνάμε στην απέναντι ακτή του Ατλαντικού για να δούμε τον Ντένζελ Γουόσινγκτον να επιστρέφει ως Ρόμπερτ Μακόλ, αποσυρμένος πράκτορας και τιμωρός, στο sequel του Equalizer δια χειρός Αντουάν Φουκουά. Οι συγκρίσεις με την ταινία του Μελβίλ θα ήταν συντριπτικές αλλά ίσως πρόκειται για τη σπάνια περίπτωση που ένα sequel είναι πολύ ανώτερο από την πρώτη ταινία. Χωρίς να ξεφεύγει από το πνεύμα της εκδικητικής ηθικολογίας που χαρακτηρίζει τις vigilante ταινίες τύπου Death Wish, αυτή τη φορά το δίδυμο σκηνοθέτη και πρωταγωνιστή (που μετράνε κι ένα Oscar  ερμηνείας για το Training Day) επικεντρώνεται στον εσωτερικό εχθρό και το μοντέρνο χάος του «όλοι εναντίον όλων». Το αποτέλεσμα, προβλέψιμο αλλά συναρπαστικό, γέρνει προς έγχρωμη βερσιόν γηριατρικής περιπέτειας α λα Λίαμ Νίσον (αισίως στα 64 ο Ντένζελ). Βλέπεται ευχάριστα από τους φίλους του είδους. Ήδη κάνει εξαιρετική εμπορική καριέρα στις ΗΠΑ. 

The Equalizer 2 (ΗΠΑ 2018) 121’ Διανομή Feelgood Entertainment (* * ½) 

Παραμένουμε στο κλίμα της δράσης και το επενδύουμε με φαντασία καθώς βυθιζόμαστε στο σύμπαν των αιμοβόρων Predators. Ο Κυνηγός (Predator) του Σέιν Μπλακ είναι το φιλόδοξο reboot των θρυλικών εξωγήινων στρατιωτών των 90s, επενδύοντας τις αιμοσταγείς τους περιπέτειες με χιούμορ όπως ξέρει να κάνει καλά ο δημιουργός του Lethal Weapon και του Iron Man 3. Ασταμάτητη δράση, νεανικό καστ και το κοινό των multiplex θεωρείται δεδομένο. 

The Predator – Κυνηγός (ΗΠΑ 2018) 108’ Διανομή Tanweer 

 

Δράση αλλά σε χαμηλές ταχύτητες και με πλούσιο ιστορικό και κοινωνικό υπόβαθρο προσφέρει και το φημισμένο νεογουέστερν του Aboriginal Αυστραλού Warwick Thornton με τίτλο Sweet Country. Η πολυβραβευμένη αυτή ταινία πραγματεύεται μια ιστορία φόνου και εκδίκησης με ρατσιστικές προεκτάσεις στην Αυστραλέζικη ενδοχώρα των 20s. Το ένοχο παρελθόν μιας αθόρυβης αποικιοκρατίας ξεπροβάλλει νωχελικά κάτω από τον καυτό ήλιο του έρημου Αυστραλέζικου Βορρά και οι λευκοί εκπρόσωποί της, έξοχα ερμηνευμένοι από τους βετεράνους Μπράιαν Μπράουν και Σαμ Νιλ, προσπαθούν να μαζέψουν τα ασυμμάζευτα και να αποδώσουν «δικαιοσύνη» σε ένα κόσμο όπου εισέβαλαν και επικράτησαν με τη βία. Βραβείο καλύτερης ταινίας στα Asia Pacific Awards και ειδικό Βραβείο στο Φεστιβάλ Βενετίας μεταξύ άλλων.

Sweet Country – Γλυκιά Πατρίδα (Αυστραλία 2017) 113’ Διανομή One from the Heart (* * * )

Ειδαμε το πρώτο μέρος πριν 2 εβδομάδες και τώρα έρχεται στις αίθουσες και το δεύτερο μέρος του μνημειώδους Che του Στίβεν Σόντερμπεργκ όπου ο σπουδαίος Αμερικανός σκηνοθέτης ολοκληρώνει με μεγαλοπρέπεια το πορτρέτο του θρυλικού επαναστάτη Τσε Γκεβάρα. Στο δεύτερο μέρος  παρακολουθούμε το αντάρτικο που έστησε ο Τσε στη Βολιβία και τις απαρχές μιας Λατινοαμερικάνικης εξέγερσης που δεν ολοκληρώθηκε ποτέ και κατέληξε σε προδοσία και θάνατο.

Να θυμίσουμε ότι για την ταινία (συνολικά) ο πρωταγωνιστής  Μπενίσιο Ντελ Τόρο τιμήθηκε με το Βραβείο ερμηνείας στις Κάννες το 2008. 

Επίσης για όσους δεν είδαν το πρώτο μέρος, ο αγαπημένος κινηματογράφος ΑΣΤΟΡ που μόλις άνοιξε για τη νέα σεζόν προσφέρει σε ενιαία προβολή και τα 2 μέρη με ειδικό εισιτήριο 10€ (ώρες προβολής 17.45 και 20.15 και 22.30 αντίστοιχα). 

Che: Part Two – Τσε ο Επαναστάτης (Ισπανία/Γαλλία/ΗΠΑ 2008) 135’ Διανομή Weird Wave 

                                                                                  

Ένα πολυεθνικό οικογενειακό θρίλερ ξετυλίγεται στα όρη και τα βουνά της Βόρειας Ιταλίας εκεί όπου πηγαίνει για διακοπές ένα ζευγάρι μαζί με το μικρό γιο εκείνης από τον προηγούμενο γάμο της. Γερμανός αυτός, Γαλλίδα εκείνη, εγγλεζάκι ο μικρός και η συνεννόηση όχι και τόσο ομαλή. Τα προβλήματα για τις Τρεις Κορυφές του Γιαν Τσαμπάιλ ξεκινούν όσο ξετυλίγεται η προβληματική προσωπικότητα του μικρού που δεν βλέπει με καθόλου καλό μάτι το νέο του πατριό ο οποίος δεν φαίνεται να ξέρει πώς να χειριστεί την κατάσταση. Θα μπορούσε να είναι μια αλληγορία για την τρέχουσα Ευρωπαϊκή κατάσταση αν δεν αφήνονταν το στοιχείο του θρίλερ υπέρ μιας ψυχολογίστικης εμβάθυνσης που δεν οδηγεί παρά σε πλατυασμούς. Εντυπωσιακά τοπία, ευσυνείδητοι ηθοποιοί αλλά και μια αίσθηση ανολοκλήρωτου και πλήξης. 

Drei Zinnen/Three Peaks - Στις Τρεις Κορυφές (Ιταλία/Γερμανία 2017) 94’ Διανομή Seven Films  (* * ) 

Η βρετανική pop κουλτούρα εκπροσωπείται από την αμερικάνικη διασκευή του μυθιστορήματος του Νικ Χόρνμπι «η Τζούλιετ Γυμνή». Ο Ιθαν Χοκ, παρακμασμένος αλλά γοητευτικός ροκ σταρ, ο Κρις Ο’ Ντόουντ, καθηγητής Πανεπιστημίου και φανατικός θαυμαστής του και η Ρόουζ Μπέρν, σύντροφος του καθηγητή και προβληματική διευθύντρια Μουσείου φτιάχνουν ένα σπαρταριστό ρομαντικό τρίγωνο με τον μοναδικά χιουμοριστικό τρόπο του συγγραφέα του High Fidelity και με τον-τηλεοπτικό κυρίως-σκηνοθέτη Τζέσι Πέρετζ στο τιμόνι. Το βιβλίο κυκλοφορεί στα Ελληνικά από τις Εκδόσεις Πατάκη. 

Juliet, Naked – Η Τζούλιετ, Γυμνή (ΗΠΑ 2018) 105’ Διανομή Odeon & Audiovisual 

 

Κατευθείαν από το Γαλλόφωνο φεστιβάλ της περασμένης άνοιξης (με κάποια καθυστέρηση…) έρχεται το Ωραίο μου διαζύγιο, η γαλλική κομεντί της εβδομάδας. Μεγάλο θεατρικό σουξέ για τη σκηνοθέτη-πρωταγωνίστρια μεταφέρεται με όλα του τα μπουλβάρ κλισέ στη μεγάλη οθόνη αφήνοντας μια αίσθηση επανάληψης. Συμπρωταγωνιστεί η υπερδραστήρια τελευταία Ρόσι Ντε Πάλμα. Γκραν σουξέ με 5 εκατ. δολάρια εισπράξεις στα γαλλικά ταμεία. 

Brillantissime – Ωραίο μου Διαζύγιο (Γαλλία/Βέλγιο 2018) 95’ Διανομή Strada Films 

Φιλοδοξίες σάτιρας των κατασκοπικών θρίλερ τύπου Επικίνδυνη Αποστολή έχει η «τρελή» κωμωδία της Σουζάνα Φόγκελ Ο κατάσκοπος που με παράτησε, με δύο κολλητές φίλες, κλασσικές Αμερικάνες με όλη τη σημασία της λέξης, που ανακαλύπτουν με τρόμο ότι ο φίλος της μιας που μόλις την έχει εγκαταλείψει είναι μυστικός πράκτορας. Από δω και κάτω αρχίζουν τα προβλήματα τους αφού μπλέκονται σε ένα ριψοκίνδυνο παιγνίδι έξω από τα νερά τους αλλά αρχίζουν και τα προβλήματα για τον μη Αμερικάνο θεατή που πυροβολείται κατάμουτρα από θανατερά ηλίθιες ατάκες και κακοστημένες σκηνές υποτιθέμενης σάτιρας που εκθέτουν ανεπανόρθωτα το καστ, αφού τα όρια ανάμεσα στο κωμικό και το γελοίο μπλέκονται συνεχώς. Φυσικά και η ταινία πήγε καλά στο Αμερικάνικο box office. Μέχρι εκεί όμως και μη παρέκει … 

The spy who dumped me – Ο κατάσκοπος που με παράτησε (ΗΠΑ/Καναδάς 2018) 117’ Διανομή Spentzos Films (*) 

 

Η Παιδική πρόταση της εβδομάδας είναι ένα χαριτωμένο Ευρωπαϊκό animation με ήρωα ένα 11χρονο αγόρι και τους 3 εξωγήινους φίλους του που το διαστημόπλοιό τους έπεσε στο σπίτι του. Οι βραβευμένοι με Oscar μικρού μήκους animation Γερμανοί Αδελφοί Λάουενστάιν κάνουν το ντεμπούτο τους στις ταινίες μεγάλου μήκους με ένα συμπαθές, φωτεινό και αρκετά σατιρικό καρτούν που θα αρέσει στους μικρούς φίλους. 

Luis & the Aliens – Ο Λούης και οι Εξωγήινοι (Γερμανία/Λουξεμβούργο/Δανία 2018) 86’ Διανομή Rosebud.21 & Seven Films 

Από βδομάδα θα γνωρίζουμε ποιες από τις παραπάνω ταινίες έκαναν γκελ με το κοινό, ποιες έφαγαν τα μούτρα τους και αν η Καλόγρια συνέχισε να παρασύρει τα πάντα στο πέρασμά της.Κατά τα λοιπά συνεχίζεται με επιτυχία η Επικίνδυνη Αποστολή, το Meg και πολλές ακόμη ταινίες.

Κι από βδομάδα, πάλι 5 νέες ταινίες και 2 επανεκδόσεις θα αναζητήσουν τις τύχες τους στις αίθουσες, έχοντας όμως απέναντί τους το κινηματογραφικό γεγονός της χρονιάς για την Αθήνα, τις αγαπημένες Νύχτες Πρεμιέρας που ξεκινούν για 24η φορά επίσης στις 20 του μήνα και θα μονοπωλήσουν το ενδιαφέρον των σινεφίλ για ένα 10ήμερο!  

Βαθμολογήστε:
Βαθμολογία: 0/5