59ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Ένα πλούσιο 3ήμερο

 

Πολλές ταινίες, δύσκολη η επιλογή για τον αφοσιωμένο σινεφίλ, soldout προβολές στις 3 το μεσημέρι (!) και φυσικά το πρώτο μεγάλο event του Φεστιβάλ με την αποκλειστική προβολή του Roma. Η βραβευμένη στη Βενετία αριστοτεχνική ταινία του Αλφόνσο Κουαρόν εξασφαλίστηκε με ειδική άδεια από το Netflix και προβλήθηκε το βράδι του Σαββάτου στο κατάμεστο Ολύμπιον (περισσότερα εδώ).

Το διαγωνιστικό τμήμα του Φεστιβάλ συνεχίστηκε με τη Σοφία από το Μαρόκο και το Βρετανικό Ρέι & Λιζ ενώ στις προβολές του Ελληνικού τμήματος ξεχώρισε το Ελεύθερο Θέμα της Στέλλας Θεοδωράκη (περισσότερα εδώ).

Στα παράλληλα τμήματα σοκ και αίσθηση προκάλεσαν στο κοινό ταινίες όπως το Border, το Dogman και το Jumpman ενώ ολοκληρώθηκε η προβολή του 14ωρου LaFlor από την Αργεντινή. Ανάμεσα στα πολλά soldout να σημειώσουμε αυτό για το Cobain, την πιο πρόσφατη ταινία της Ολλανδής Νανούκ Λέοπολντ (στο έργο της οποίας το Φεστιβάλ κάνει αφιέρωμα) καθώς και την Τούρκικη Σιμπέλ, σύγχρονο ορεινό δράμα που μάλιστα έκανε διπλό soldout.

Στα χνάρια του σινεμά του Ζβιάγκιντσεφ βαδίζει ο 30χρονος πρώην ντοκιμαντερίστας Ιβάν Τβερντόφσκι με το Μπροστά στις ρόδες (Podbrosy), όπου ένας έφηβος που μεγάλωσε σε ορφανοτροφείο καταλήγει συνεργός ενός κυκλώματος εκβιασμών, αναλαμβάνοντας το ρόλο του θύματος που πέφτει σε διερχόμενα πολυτελή αυτοκίνητα και τραυματίζεται. Ο Ντένις είναι ένας υπερήρωας διαφορετικός πουι έμαθε να γίνεται αρεστός στα άλλα παιδιά χάρη στη μοναδική του ικανότητα να μη νιώθει πόνο. Η μητέρα που τον εγκατέλειψε όμως στο ίδρυμα ξαναγυρίζει για ν ατον πάρει μαζί της, έχοντας τη δική της ατζέντα. Είναι ανατριχιαστική η αποσάθρωση μιας κοινωνίας που κατάπιε ξαφνικά τον καπιταλισμό και τον ξερνάει σαν εμετό, με διαφθορά, υποκρισία και παγερό υπολογισμό. Το ίδρυμα όπου μεγάλωσε ο Ντένις φαντάζει όαση ασφάλειας και νοσταλγική νότα ενός συντεταγμένου κράτους που έρχεται από το παρελθόν. Συγκλονιστική η ταινία, ιδιαίτερα όσον αφορά την Οιδιπόδεια σχεδόν σχέση του Ντένις με τη νεαρή μητέρα του, αφήνει συχνά άφωνο το θεατή με την απίστευτα παγερή αποκτήνωση που περιγράφει. Ειδική μνεία στο Φεστιβάλ του Κάρλοβι Βάρι. 

Μπροστά στις ρόδες (Podbrosy) – Ρωσία 2018, 86' 

 

Πρόγραμμα Προβολών Φεστιβάλ: ΦΡΙΝΤΑ ΛΙΑΠΠΑ 9 Νοεμβρίου 2018 23:15

 

Το Dogman είναι η νέα ταινία του Ματέο Γκαρόνε και περιέχει όλα τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν το σινεμά του δημιουργού του Suburra. Παρακμασμένο αστικό τοπίο, βία, παραβατικότητα, βουβή απελπισία και όνειρα για μια καλύτερη ζωή που συνεχώς ματαιώνονται. Ένας φτωχός εκπαιδευτής σκύλων γίνεται αποδιοπομπαίος τράγος μιας όλόκληρης κοινότητας όταν παρασύρεται σε ένα φαύλο κύκλο βίας από τον ναρκομανή νταή της περιοχής. Βραβείο ερμηνείας στις Κάννες για τον πρωταγωνιστή Μαρτσέλο Φόντε. 

 

Πρόγραμμα Προβολών Φεστιβάλ: ΣΤΑΥΡΟΣ ΤΟΡΝΕΣ 8 Νοεμβρίου 2018 2018 15:30 

 

Στο Border (Σύνορο- Σουηδία, 2018, 108') η ζωή μιας αστυνομικού των τελωνείων με ασύλληπτα οξυμένη όσφρηση παίρνει απρόσμενη τροπή όταν συναντά έναν σκοτεινό άνδρα που κουβαλά στις αποσκευές του μια φοβερή αποκάλυψη για την ίδια της την ύπαρξη. Η 2η ταινία του Αλί Αμπασί απλά δεν είναι αυτό που νομίζεις. Το σύνορο του τίτλου δεν αναφέρεται μόνο στο επάγγελμα της (σχεδόν αποκρουστικής) πρωταγωνίστριας αλλά και στα όρια της ανθρώπινης ύπαρξης, της φαντασίας και των μύθων. Βασισμένη στο ομότιτλο μυθιστόρημα του Γιον Άιγβιντε Λίντκβιστ (συγγραφέα του Άσε το κακό να μπει) μας εισάγει σταδιακά μαζί με την ηρωίδα σε ένα αρχ'εγονο απαιελητικό σύμπαν πέρα από τα ανθρώπινα σύνορα που φυσικά και εξηγεί με τον πιο μακάβριο τρόπο την φοβερή της όσφρηση. Ταινία των άκρων, ίσως όχι για όλους, αλλά ρεσιτάλ σκηνοθετικής ακρίβειας και σεναριακής κορύφωσης. 

Πρόγραμμα Προβολών Φεστιβάλ: ΦΡΙΝΤΑ ΛΙΑΠΠΑ 5 Νοεμβρίου 2018 21:00