Cookies στο
Grand Magazine

To Grand Magazine χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη δυνατή εμπειρία. Για να συνεχίστε να χρησιμοποιείτε το site, παρακαλούμε επιτρέψτε τα cookies, αλλιώς μπορείτε να ανατρέξετε σε οδηγίες του browser σας για το πως θα τα αποκλείσετε.
Επιτρέπω τα Cookies
CinemaΑ΄Προβολή με τον Τάσο Ντερτιλή

Widows – Οι Χήρες
Μια φημισμένη παλιότερη Βρετανική αστυνομική Μίνι Σειρά μεταφέρεται στη μεγάλη οθόνη, σε διασκευή της συγγραφέα του Gone Girl και του δημιουργού του 12 χρόνια σκλάβος

Παραγωγή: Βρετανία/ΗΠΑ - 2018 

Διάρκεια: 129 λεπτά 

Είδος: Θρίλερ 

Βαθμολογία: * * * 

Σκηνοθεσία: Steve McQueen 

Πρωταγωνιστούν: Viola Davis, Michelle Rodriguez, Elizabeth Debicki, Cynthia Erivo, Colin Farrell, Brian Tyree Henry, Daniel Kaluuya, Jacki Weaver, Carrie Coon, Robert Duvall, Liam Neeson, Garret Dillahunt, Manuel Garcia-Rulfo, Jon Bernthal, Coburn Goss, Molly Kunz, Michael Harney, Lukas Haas, Matt Walsh. 

Υπόθεση: Σικάγο, σήμερα. Λίγο πριν τις δημοτικές εκλογές μια ληστεία καταλήγει στο θάνατο των ληστών και την καταστροφή των κλοπιμαίων. Οι χήρες τους, γυναίκες που δεν έχουν τίποτα κοινό μεταξύ τους παρά μόνο τα χρέη που τους άφησαν οι νεκροί σύζυγοι, αποφασίζουν να αναλάβουν δράση με πρωτοβουλία της μιας, της Βερόνικα, και να οργανώσουν ένα κόλπο που θα τις ξελασπώσει. Χρειάζεται βλέπεις η Βερόνικα τα χρήματα γιατί ο μακαρίτης ο σύζυγος τα έκλεψε από τον ανερχόμενο μαύρο περιφερειακό σύμβουλο, έναν αδίσταχτο γκάνγκστερ που αποφάσισε να αφήσει το έγκλημα για χάρη της πολιτικής και χρειάζεται επίσης το χρήμα για να πολεμήσει τον αντίπαλό του, το γιο του παραιτηθέντα λόγω ασθενείας περιφερειακού συμβούλου, ενός πονηρού και διεφθαρμένου γέρου που κάνει κουμάντο σε όλη την περιοχή. 

Τρεις χήρες (υπάρχει και τέταρτη αλλά απέχει λόγω νεογέννητου μωρού) και μια δυναμική κομμώτρια που «δε φοβάται Χάρο» παίρνουν τη μοίρα τους στα χέρια τους και οργανώνουν το μεγάλο κόλπο για να χτίσουν ένα μέλλον σύμφωνα με τους δικούς τους όρους. Σε ένα κόσμο που ορίζεται από την εγκληματική συμπεριφορά των ανδρών ο μόνος τρόπος επιβίωσης αυτών των γυναικών είναι να γίνουν καλύτερές τους στο παιγνίδι.

 

Ο Στιβ Μακουίν, 5 χρόνια μετά το 12 χρόνια σκλάβος, μεταφέρει στη μεγάλη οθόνη μια παλιότερη Βρετανική μίνι σειρά, ένα κατά δήλωση παιδικό απωθημένο του. Τώρα το στοίχημα είναι αν ο Μαύρος Βρετανός δημιουργός καταφέρνει να έχει και την πίτα ολόκληρη και το σκύλο χορτάτο. Και να κάνει τα οξυδερκή πολιτικά του σχόλια, μεταφέροντας τη δράση στο βαθιά διαιρεμένο από φυλετική και ταξική άποψη σύγχρονο Σικάγο, και να οργανώσει μια ψυχαγωγική ίντριγκα ταινίας ληστείας με όλες τις λεπτομέρειες που θα κάνουν το κοινό των multiplex να «κρέμεται» από το Pop corn του.

Με τη βοήθεια της έμπειρης Γκίλιαν Φλιν στο σενάριο, της συγγραφέα του «Κορίτσι που εξαφανίστηκε», γέννημα θρέμμα Σικάγο, ο Μακουίν χτίζει μια αυθεντική ατμόσφαιρα σήψης, διαφθοράς και πολιτικής υποκρισίας όπου λευκός και μαύρος αντίπαλοι για την εξουσία είναι απλά δύο όψεις του ίδιου σιχαμερού νομίσματος και όπου οι γυναίκες, ανεξαρτήτως χρώματος και κοινωνικής θέσης, είναι έρμαια της χυδαίας και έκνομης συμπεριφοράς των ανδρών. Ο Μακουίν δεν χαρίζεται στους χαρακτήρες του, δημιουργώντας αξέχαστα πορτραίτα βίας και διαφθοράς όπως ο Ζετέμ Μάνινγκ, φονικός αδελφός του μαύρου υποψήφιου, τον οποίο υποδύεται με διαβολεμένη όρεξη ο Ντάνιελ Καλούγια του Get Out. Από την άλλη, σε μια χώρα όπως η Αμερική όπου τα όπλα έχουν τον πρώτο λόγο (σπαρταριστή η σκηνή αγοράς όπλου από την μια χήρα), η ταινία αφήνεται υπερβολικά στο πιστολίδι και στις καταδιώξεις αυτοκινήτων όσο περνάει η ώρα και πέφτουν οι μάσκες, δημιουργώντας ένα κάπως άνισο σύνολο. Συνδετικός κρίκος ιδεολογίας και δράσης η πάντα λαμπρή πρωταγωνίστρια Βαιόλα Ντέιβις που εδώ πρέπει να είναι και σκληρή και σέξι και απελπισμένη και αποφασισμένη, τέσσερα σε ένα η γυναίκα και τι να κάνει περιφερόμενη με το σκυλί στο χέρι και με το μάτι γουρλωμένο από τη συνειδητοποίηση της κατάστασής της. Ισορροπώντας σαν σοκαρισμένη υπνοβάτης ανάμεσα στη νοσταλγία για τη χαμένη πολυτέλεια και την αγωνία της επιβίωσης, αφήνει χώρο να λάμψουν οι νεότερες Μισέλ Ροντρίγκεζ (στον καλύτερο ρόλο της εδώ και αιώνες), Σίνθια Ερίβο και η πανύψηλη Ελίζαμπεθ Ντεμπίκι που συχνά πυκνά κλέβει την παράσταση. Όπως την κλέβει και ο 65χρονος Λίαμ Νίσον στις λίγες και συνήθως ημίγυμνες σκηνές όπου εμφανίζεται, αποδεικνύοντας ότι υπάρχει sex appeal και μετά τη μέση ηλικία…

Το εντυπωσιακό σκηνοθετικό στιλ του Οσκαρούχου δημιουργού (βαρύγδουπο για κάποιους) δεν μπορεί να σώσει πάντα το υπερφορτωμένο με χαρακτήρες σενάριο που συχνά χάνει τον έλεγχο και μαζί κι ο θεατής το λογαριασμό. Οι ανατροπές είναι στο πρόγραμμα όταν βάζει το χεράκι της η Γκίλιαν Φλιν αλλά πάντα μέχρις ενός σημείου καθώς οδηγούμαστε σε ένα φινάλε αρκετά συμβατικό σε σχέση με ότι προηγήθηκε. Ωστόσο οι Οσκαρικές υποψηφιότητες δεν αποκλείονται καθόλου αλλά και η επιτυχία στα αμερικάνικα ταμεία δεν είναι καθόλου δεδομένη με τέτοιο κοστούμι που τους ράβει. Οι υπόλοιποι εκτός ΗΠΑ, παρά τις επί μέρους αντιρρήσεις για τις λεπτομέρειες, ας απολαύσουμε την ταινία. Α! και τον Κόλιν Φάρελ. Ακόμη μια φορά άψογος.   

Διανομή: Odeon 

Στις αίθουσες από 22.11.2018 

Βαθμολογήστε:
Βαθμολογία: 0/5