Beoning (Burning) – Το παιγνίδι με τη φωτιά

Παραγωγή: Κορέα - 2018 

Διάρκεια: 148 λεπτά 

Είδος: Ψυχολογικό Θρίλερ 

Βαθμολογία: * * 

Σκηνοθεσία: Lee Chan-dong 

Πρωταγωνιστούν: Yoo Ah-in Yoo, Steven Yeun, Jun Jong-seo, Kim Soo-Kyung, Choi Seung-ho, Mun Seong-kun. 

Ο Τζόνγκσου είναι απόφοιτος φιλολογίας και άνεργος επίδοξος συγγραφέας. Σε μια βόλτα συναντά τυχαία τη Χαεμί μια παλιά του συμμαθήτρια την οποία ελάχιστα θυμόταν. Εκείνη όμως τον αναγνώρισε και…ας πούμε του την έπεσε με το πρόσχημα να προσέχει το γάτο της όσο εκείνη θα λείπει σε ταξίδι αυτογνωσίας στην Αφρική.

Επιστρέφοντας από την Αφρική, η Χαεμί συνοδεύεται από γοητευτικό και ζάπλουτο νεαρό ονόματι Μπεν με Πόρσε, διαμέρισμα ντελούξ στα βόρεια προάστεια της Σεούλ και αγνώστων λοιπών στοιχείων. Α, ο Μπεν έχει κατά δήλωση και μια μικρή αδυναμία. Του αρέσει μια φορά στο τόσο να βγαίνει στους αγρούς και να βάζει φωτιά σε εγκαταλειμμένα θερμοκήπια.

Όσο το ιδιότυπο αυτό τρίγωνο δένει τόσο αυξάνεται η ερωτική εμμονή του Τζόνγκσου για τη Χαεμί σε σημείο να αρχίσει να φαντάζεται πράγματα. Μέχρι που η Χαεμί εξαφανίζεται χωρίς να αφήσει ίχνη.  

 

Ο 64χρονος Λι Τσανγκ-Ντογκ, ένας από τους σημαντικότερους στυλίστες του Ασιατικού σινεμά, ηθοποιός, συγγραφέας και πρώην Υπουργός Πολιτισμού της Κορέας στις αρχές του 21ου αιώνα, έχει κάνει μόλις 6 ταινίες σε διάστημα 20 ετών. Φημισμένος και πολυβραβευμένος, παραμένει άγνωστος στη χώρα μας μέχρι σήμερα και ίσως πρόκειται για την πρώτη του ταινία που βγαίνει στο εγχώριο εμπορικό κύκλωμα μετά την Ελληνική της πρεμιέρα στις περσινές Νύχτες Πρεμιέρας.

Ένα διήγημα του Χαρούκι Μουρακάμι αλλά και κατά δήλωση ολόκληρο το έργο του Γουίλιαμ Φόκνερ είναι η έμπνευση για αυτό το φεστιβαλικό τουρ ντε φορς αισθητικού στυλιζαρίσματος και ρηχού σχηματικού περιεχομένου. Δυόμιση ώρες εντυπωσιακού καδραρίσματος και βαρύγδουπων νοημάτων που τσιτάρονται από τους ήρωες αυτού του τριγώνου που έκαναν την διεθνή κριτική να παραληρεί και την ταινία να φθάνει στις Χρυσές Σφαίρες και πιθανόν στην Οσκαρική 5άδα.

Αυτό που κάνει την ταινία εν μέρει ενδιαφέρουσα και συναρπαστική είναι η ικανότητα του δημιουργού να συλλαμβάνει τους χαρακτήρες του να παραπαίουν ανάμεσα στα κενά της δράσης και να τους εκθέτει δραματουργικά, παρουσιάζοντας μια εικόνα γενικευμένης αποχαύνωσης. Αυτή η αποχαύνωση προσπαθεί να περάσει σαν είδος μυστηρίου γύρω από τις ζωές των ηρώων και ενίοτε να μεταμορφωθεί σε ένα γενικό και αόριστο θυμό. Μακάρι να θυμώνανε πραγματικά οι όμορφοι πρωταγωνιστές για να βλέπαμε κάτι να σκάει επιτέλους στην οθόνη πέρα από την ράθυμη περιφορά των ωραίων σαρκίων τους από χωρίου εις πολυτελές προάστειο.

Ένα σινεμά μεγαλοπρεπές, γεμάτο «νοήματα» αλλά κενό από πλοκή, κίνητρα και ψυχολογικό βάθος. Μια art επιφάνεια αφηγηματικά ασύνδετων πλάνων που δεν προστίθενται παρά στο ακραίο φινάλε που δικαιώνει  εν μέρει μόνο τον χαρακτηρισμό θρίλερ. Μέχρι να έρθει αυτό όμως περνάνε 2μιση ώρες παρέλασης όλης της απωανατολίτικης παραξενιάς μιας κατά τα λοιπά εύπορης δυτικής χώρας όπως η Κορέα. Η Νότια ε όχι η άλλη η ακραία.

Να σημειωθεί ότι στο ρόλο του Μπεν κάνει το κορεάτικο ντεμπούτο του ο Αμερικανός Στίβεν Γιουν, ο γοητευτικός σταρ του τηλεοπτικού Walking Dead. 

Κυριότερα Βραβεία και συμμετοχές

Συμμετοχή στο διαγωνιστικό τμήμα του Φεστιβάλ Καννών 2018

Βραβείο FIPRESCI Φεστιβάλ Καννών 2018

Υποψήφια για Χρυσή Σφαίρα Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας

Στην τελική 9αδα για Όσκαρ Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας 

Διανομή: Seven Films 

Στις αίθουσες από 10.01.19