The Wife – Η Σύζυγος

Παραγωγή: Βρετανία/Σουηδία/ΗΠΑ – 2017 

Διάρκεια: 99 λεπτά 

Είδος: Δράμα 

Βαθμολογία: * * * 

Σκηνοθεσία: Björn L Runge 

Πρωταγωνιστούν:  Glenn Close, Jonathan Pryce, Max Irons, Christian Slater, Harry Lloyd, Annie Starke, Elizabeth McGovern, Johan Widerberg, Karin Franz Körlof  , Richard Cordery, Jan Mybrand, Anna Azcárate. 

1992: Ο Τζο και η Τζόαν Κάσλμαν είναι ένα ευτυχισμένο ηλικιωμένο ζευγάρι που ζει στο Κονέκτικατ. Ο Τζο είναι επιτυχημένος συγγραφέας και η Τζόαν είναι η τέλεια σύζυγός του εδώ και σαράντα ολόκληρα χρόνια. Μέχρι που χτυπά ένα πρωί το τηλέφωνο για να τους πληροφορήσει ότι ο Τζο είναι ο νέος Νομπελίστας Λογοτεχνίας και πρέπει να ταξιδέψουν στη Στοκχόλμη για τη βράβευση. Μια ευχάριστη ανατροπή της καθημερινότητάς τους που ωστόσο δίνει το έναυσμα για να αποκαλυφθούν όσα η Τζόαν έκρυβε επιμελώς τόσα χρόνια. Μια ζωή θυσίες, άκυρες φιλοδοξίες και όνειρα και πνίξιμο του δικού της ταλέντου για να στηρίξει το σύζυγο της και τη λογοτεχνική του καριέρα. Το ταξίδι αυτό θα κρίνει ολόκληρη τη ζωή τους. 

Η πολυτάλαντη Αμερικανίδα (ηθοποιός, σεναριογράφος, θεατρική συγγραφέας, σκηνοθέτης) Τζέιν Άντερσον διασκευάζει το ομότιτλο best seller της Μεγκ Γούλιτζερ και ο έμπειρος Σουηδός (επίσης σκηνοθέτης και άνθρωπος του θεάτρου) Μπγιόρν Ρούνγκε αναλαμβάνει τη σκηνοθεσία ενώνοντας τις δύο πλευρές του Ατλαντικού σε μια ιστορία οικογενειακής κρίσης, μυστικών και ψεμάτων. Πολύ θα ήθελαν όλοι να κάνουν κάτι μεγαλοπρεπές και κινηματογραφικά σημαντικό αλλά ούτε το best seller υλικό είναι Ίψεν ούτε ο Ρούνγκε είναι Μπέργκμαν. Πολύ θα ήθελαν (και ίσως και να το πιστεύουν) η Σύζυγος να είναι οι Σκηνές από ένα Γάμο του Μπέργκμαν σε μοντέρνα παραλλαγή αλλά οι συγκρίσεις σταματούν στο Σουηδικό background.

Όμως… όμως μιλάμε για ένα αξιοπρεπέστατο δράμα όπου η σχέση ενός ζευγαριού σταδιακά μετατρέπεται σε θανάσιμη αναμέτρηση και απογυμνώνεται από κάθε θετικό στοιχείο που την κρατούσε σταθερή στο πέρασμα του χρόνου. Όπου θετικό στοιχείο βλέπε την απόλυτη άνευ όρων αφοσίωση της Συζύγου στον άνδρα, σύζυγο και συγγραφέα. Στην εποχή του #metoo όμως η γυναικεία χειραφέτηση παίρνει τη μορφή σκληρής εκδίκησης, απηχώντας στοιχεία αρχαίας τραγωδίας καθώς έρχεται σαν χείμαρρος να σαρώσει κάθε ίχνος του άνδρα και μάλιστα στην κορυφαία στιγμή της ύπαρξής του. Ο λογαριασμός έρχεται πάντα στο τέλος και στην περίπτωση του ζεύγους Κάσλμαν, η σύζυγος Τζόαν είναι αυτή που τον φέρνει (και τον εισπράττει)…

Αυτό το οικογενειακό δράμα είχε την τύχη να εξυψωθεί, υπηρετούμενο από δύο ερμηνευτικούς κολοσσούς. Διότι, καλή και συγκλονιστική είναι η Γκλεν Κλόουζ (μια ζωή το αντίπαλο δέος στην Μέριλ Στριπ) και άξια να τιμηθεί επιτέλους με το Όσκαρ ύστερα από τόσα χρόνια καριέρας και 7 υποψηφιότητες αλλά και ο σπουδαίος Τζόναθαν Πράις κεντάει στο ρόλο του διάσημου συζύγου παρότι η προσφορά του δεν αναγνωρίστηκε από καμία Ακαδημία.

Κλόουζ και Πράις είναι οι δύο μοναδικοί λόγοι που η ταινία ίσως φέρνει στο νου τον Μπέργκμαν, τη Λιβ Ούλμαν και τον Έρλαντ Γιόζεφσον. Κι αυτό είναι ένα μικρό επίτευγμα. Κατά τα λοιπά να σημειώσουμε την εντυπωσιακή παρουσία της Άνι Σταρκ που υποδύεται την Τζόαν σε νεαρή ηλικία. Πρόκειται για την κόρη της Γκλεν Κλόουζ και την επαλήθευση του ρητού για το μήλο κάτω από τη μηλιά. Να πούμε επίσης ότι η Οσκαρική υποψηφιότητα της Κλόουζ (μαζί με τη βράβευσή της με Χρυσή Σφαίρα και Βραβείο SAG) είναι που παρέτεινε τη διεθνή καριέρα μιας ταινίας του 2017 που θα είχε καταλήξει ήδη στο ράφι του βίντεο κλαμπ (ή στο Netflix) ενώ πρόκειται για ιδανική κινηματογραφική πρόταση εξόδου για το μεσήλικο κοινό. Οψόμεθα. 

Διανομή: Seven Films & Spentzos Film 

Στις αίθουσες από 21.02.19