Cookies στο
Grand Magazine

To Grand Magazine χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη δυνατή εμπειρία. Για να συνεχίστε να χρησιμοποιείτε το site, παρακαλούμε επιτρέψτε τα cookies, αλλιώς μπορείτε να ανατρέξετε σε οδηγίες του browser σας για το πως θα τα αποκλείσετε.
Επιτρέπω τα Cookies
CinemaΑ΄Προβολή με τον Τάσο Ντερτιλή

Greta – Η Χήρα
Μια αξιοπρεπής επιστροφή στη δράση για έναν πάλαι ποτέ σπουδαίο σκηνοθέτη με την όπως πάντα καθηλωτική Ιζαμπέλ Ιπέρ να κυριαρχεί απόλυτα στην ταινία.

Παραγωγή: Ιρλανδία/ΗΠΑ – 2018 

Διάρκεια: 98 λεπτά 

Είδος: Θρίλερ 

Βαθμολογία: * * * 

Σκηνοθεσία: Neil Jordan 

Πρωταγωνιστούν: Isabelle Huppert, Chloë Grace Moretz, Maika Monroe, Stephen Rea, Colm Fiore, Jane Perry, Jeff Hiller. 

Η νεαρή Φράνσις, που ακόμη δεν έχει ξεπεράσει τον πρόωρο θάνατο της μητέρας της και ζει μακριά από τον χήρο πατέρα της, ανακαλύπτει μία ξεχασμένη τσάντα στο μετρό της Νέας Υόρκης και αποφασίζει να την επιστρέψει στην κάτοχο της. Η οποία λέγεται Γκρέτα, είναι χήρα κατά δήλωση Γαλλικής καταγωγής και ζει μόνη μακριά από την μονάκριβη κόρη της. Αυτή είναι η αρχή μίας ασυνήθιστης φιλίας για την Φράνσις που βρίσκει στο πρόσωπο της Γκρέτα μια μητρική φιγούρα. Ωστόσο η νέα της φιλία προκαλεί την δυσαρέσκεια της συγκατοίκου της και καλύτερης φίλης της Έρικα που το ένστικτό της της λέει τα χειρότερα για την μεσήλικη χήρα. Η Φράνσις δεν δίνει σημασία στη γνώμη της Έρικα και συχνάζει όλο και περισσότερο στο μικρό διαμέρισμα της Γκρέτα. Κακώς, πολύ κακώς αφού τα κίνητρα της αινιγματικής Γαλλίδας με την παράξενη προφορά είναι πιο νοσηρά κι από την πιο νοσηρή φαντασία…

Ο πάλαι ποτέ δημιουργικός και βραβευμένος με Όσκαρ Νιλ Τζόρνταν, ο θρυλικός δημιουργός του The Crying Game επιστρέφει στην επιτυχία-έξι χρόνια μετά το Byzantium- με ένα μοντέρνο ψυχολογικό θρίλερ. Η σκιά του Πολ Βερχόφεν πέφτει βαριά πάνω σ αυτό το θεωρητικά προβλέψιμο θρίλερ όμως η απαράμιλλη σκηνοθετική μαεστρία του Νιλ Τζόρνταν φαίνεται να έχει επιστρέψει αφού παρά την προβλεψιμότητα της πλοκής, το σασπένς δουλεύει ρολόι και ο θεατής στέκεται συχνά πυκνά στην άκρη του καθίσματος. Ας μην ξεχνάμε εξάλλου ότι ο Βερχόφεν ήταν αυτός που με την δική του «μεγάλη επιστροφή» πριν λίγα χρόνια, το ανατριχιαστικό Elle, οδήγησε την grand dame του Ευρωπαϊκού σινεμά στις οσκαρικές υποψηφιότητες.

Πέρα όμως από τη σκηνοθετική μαεστρία (που υποβοηθείται ουσιαστικά από την εξαιρετική φωτογραφία του Σίμους Μαγκάρβεϊ), μεγάλο μερίδιο της επιτυχίας διεκδικεί και το γυναικείο πρωταγωνιστικό τρίγωνο με επικεφαλής την τρισμέγιστη Ιζαμπέλ Ιπέρ που είναι ικανή να παγώσει το αίμα του θεατή μόνο με ένα της υποθετικά «ουδέτερο» βλέμμα. Ένα τρίγωνο που κυριαρχεί στην αφήγηση αφήνοντας εκτός οποιαδήποτε ανδρική φιγούρα είτε του παραγκωνισμένου πατέρα ή και του αλαζόνα ντετέκτιβ. Οι δύο νεαρές και πανέμορφες πρωταγωνίστριες στέκονται επάξια δίπλα στη θεία Ιπέρ (καθόλου τυχαίο το Γκρέτα του χαρακτήρα που υποδύεται) αντιπροσωπεύοντας το δίπολο λογική vs ευαισθησία. Η οποία ευαισθησία είναι ικανή να προκαλέσει το χείριστο κακό όταν στραφεί στον λάθος αποδέκτη.

Κλασσικές αξίες, αναλλοίωτες στο χρόνο. That’s entertainment! 

Διανομή: Tanweer 

Στις αίθουσες από 14.03.19 

 

Βαθμολογήστε:
Βαθμολογία: 0/5