Jeremiah Terminator LeRoy– Η πιο μεγάλη απάτη

Παραγωγή: Βρετανία/Καναδάς/ΗΠΑ – 2018 

Διάρκεια: 108 λεπτά 

Είδος: Βιογραφική Δραματική Κομεντί 

Βαθμολογία: * * 

Σκηνοθεσία: Justin Kelly 

Πρωταγωνιστούν: Kristen Stewart, Laura Dern, Jim Sturgess, Diane Kruger, Kelvin Harrison Jr., James Jagger, Courtney Love, David Lawrence Brown. 

Στο τέλος της δεκαετίας του 90, στο κατώφλι του 21ου αιώνα, στο Σαν Φρανσίσκο ζει η 40χρονη Λόρα Άλμπερτ. Κακοποιημένη ως παιδί και γεμάτη ψυχολογικά προβλήματα, είχε καταφύγει σε ψυχολογικές γραμμές υποστήριξης υποδυόμενη το ομοφυλόφιλο αγόρι με το ψευδώνυμο JT Leroy. Αυτές οι εμπειρίες την ώθησαν να αναπτύξει ένα φοβερό συγγραφικό ταλέντο, γράφοντας υποδυόμενη το avatar της, τον περιθωριακό JT LeRoy. Όταν όμως το λογοτεχνικό της ντεμπούτο γίνει best seller και ο JT LeRoy καταλήξει ο αγαπημένος του λογοτεχνικού κόσμου, η Λόρα σκέφτεται μία αλλόκοτη λύση για να διατηρήσει την ανωνυμία της, δίνοντας στο ψευδώνυμο της το σώμα της ανδρόγυνης αδελφής του συντρόφου της, της Σαβάνα Κνουπ. Η τελευταία βυθίζεται σιγά σιγά στο χαρακτήρα και οι δύο τους ξεκινούν ένα ταξίδι στη φήμη, ζώντας διπλές ζωές στη λογοτεχνική και κινηματογραφική ελίτ και ανακαλύπτοντας τον πραγματικό τους εαυτό, ενώ υποδύονται τους ρόλους τους.

Κάθε θαύμα 3 ημέρες όμως αν και το θαύμα του JT Leroy κράτησε έξη ολόκληρα χρόνια, δημιουργώντας στρατιές οπαδών αλλά και σχέσεις στη βιομηχανία του θεάματος που τινάχτηκαν στον αέρα με εκκωφαντικό θόρυβο καταλήγοντας στα δικαστήρια για απάτη. 

Η ταινία του επίσης ιδιαίτερου Τζάστιν Κέλι βασίζεται στα απομνημονεύματα της Σαβάνα Κνουπ με τίτλο Girl Boy Girl: How I Became JT Leroy, οπότε το κέντρο βάρους της αφήγησης μετατοπίζεται στην Σαβάνα. Δυστυχώς η Σαβάνα υπήρξε το avatar του συγγραφέα και δεν διαθέτει την συγγραφική ιδιοφυία της Λόρα, κάτι που αντανακλάται τόσο στην αφήγηση που αφήνεται συχνά πυκνά σε φλου και δήθεν αισθητικά μονοπάτια όσο και στις ερμηνείες των δύο πρωταγωνιστριών. Η Κρίστεν Στιούαρτ, κάνοντας αυτό που ξέρει να κάνει καλά, αποδεικνύεται εύκολη επιλογή ως Σαβάνα ενώ η Λόρα Ντερν ως Λόρα κλέβει εύκολα την παράσταση με μια τρισδιάστατη ερμηνεία ποταμό που μοιάζει να κατακλύζει με χρώμα κάθε πλάνο στο οποίο εμφανίζεται. Είναι κρίμα λοιπόν αλλά και αναμενόμενο από ένα σημείο και πέρα η ταινία να σκοντάφτει σαν να χάνει την πνοή της και ο θεατής να κοιτάζει το ρολόι και να αναρωτιέται πότε θα ξεσπάσει επιτέλους το σκάνδαλο να σηκωθεί να πάει σπίτι του!. Είναι κρίμα γιατί πρόκειται για την τόσο συναρπαστική αληθινή ιστορία πίσω από ένα από τα μεγαλύτερα σύγχρονα λογοτεχνικά σκάνδαλα και μοναδική ευκαιρία να ερευνηθεί το πολύ επίκαιρο σήμερα θέμα της ρευστής ταυτότητας των φύλων και των κοινωνικών ρόλων. Επίσης η ταινία δεν έχει την τόλμη να πει όλους τους χαρακτήρες με το όνομά τους, ειδικότερα δημιουργεί έναν φανταστικό χαρακτήρα στο πρόσωπο της Γαλλίδας σκηνοθέτιδας και ηθοποιού Έβα που μοιάζει να ερωτεύεται την ανδρόγυνη φιγούρα του JT. Προφανώς, για διάφορους εκατέρωθεν λόγους, οι παραγωγοί δεν ήθελαν να αναφερθούν στην Άσια Αρτζέντο, την μάλλον περιβόητη παρά διάσημη κινηματογραφική σελέμπριτι-δημιουργό, γιατί θα άνοιγαν και άλλοι ασκοί του Αιόλου ίσως και δικαστικές αίθουσες.

Κρίμα λοιπόν που ένα τόσο καυτό και ενδιαφέρον θέμα με μια τόσο εκρηκτική ερμηνεία από την Λόρα Ντερν και με ιδιαίτερη προσοχή στην απεικόνιση ενός κόσμου που άλλαζε απότομα στις αρχές ενός νέου αιώνα να καταλήγει σχεδόν ακυβέρνητο καράβι. Παρόλα αυτά αξίζει τον κόπο να το δει κανείς έστω κι έτσι, για την ένοχη απόλαυση… 

Διανομή: Tanweer 

Στις αίθουσες από 09.05.19