Cookies στο
Grand Magazine

To Grand Magazine χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη δυνατή εμπειρία. Για να συνεχίστε να χρησιμοποιείτε το site, παρακαλούμε επιτρέψτε τα cookies, αλλιώς μπορείτε να ανατρέξετε σε οδηγίες του browser σας για το πως θα τα αποκλείσετε.
Επιτρέπω τα Cookies
CinemaCine News

Κάννες 2019: Χρυσός Φοίνικας για το Κορεάτικο Parasite
Ο Χρυσός Φοίνικας των Καννών απονέμεται για πρώτη φορά στην Ιστορία του σε Κορεάτικη ταινία

 

Και η 72η έκδοση του Φεστιβάλ των Φεστιβάλ πέρασε στην Ιστορία, όπου θα παραμείνει γνωστή περισσότερο για κάποιες πρωτιές επί της ουσίας παρά για σκάνδαλα, μόδες και τα συναφή.

Μετά το περσινό Φεστιβάλ όπου κύριο θέμα ήταν η ίδια η Κριτική Επιτροπή και ειδικότερα η Πρόεδρός της Cate Blanchett που μονοπώλησε φλας και μήντια, φέτος η Επιτροπή με Πρόεδρο τον Αλεχάνδρο Γκονζάλες Ινιάριτου και μέλη της κυρίως σκηνοθέτες (μεταξύ των οποίων Λάνθιμος και Αλίτσε Ρορβάχερ) έκανε πιο αθόρυβα και επαγγελματικά τη δουλειά της επικεντρώνοντας στην ουσία της 7ης τέχνης. Μπορεί το Φεστιβάλ να φρόντισε να πλουτίσει το πρόγραμμα με βαριά ονόματα και να προσθέσει τελευταία στιγμή τη νέα ταινία του Ταραντίνο Once Upon A Time in Hollywood που τάραξε τα νερά (αναμενόμενο), μπορεί να κράτησε ισορροπίες ανάμεσα στο παλιό και το καινούργιο με τον αμφιλεγόμενο Χρυσό Φοίνικα καριέρας στον 83χρονο Αλαίν Ντελόν αλλά τα βασικά βραβεία επισήμαναν ονόματα που φέρνουν το νέο και επίκαιρο και αντανακλούν ευρύτερα προβλήματα της παγκοσμιοποιημένης μας εποχής.  

Διότι έχουμε βαρεθεί να ακούμε τη γκρίνια για την πτώση του ποιοτικού επιπέδου του σινεμά αλλά ιστορίες που επείγουν υπάρχουν και ταινίες συνεχίζουν να γυρίζονται και μάλιστα να είναι και καλές. Αν και η πλειοψηφία τους παραμένει στη σκιά των ειδήσεων για σκάνδαλα και events αυτές οι ταινίες ήταν και φέτος εκεί και φυσικά ό,τι είπαμε και πέρυσι ισχύει και φέτος: Όσο θα υπάρχουν νέοι άνθρωποι με επείγουσες ανάγκες καλλιτεχνικής έκφρασης αλλά και παλιές καραβάνες που δεν καταθέτουν τα όπλα, τόσο θα υπάρχουν ταινίες που θα κάνουν αίσθηση και θα ξεχύνονται κάθε Μάη από την Κρουαζέτ σε ολόκληρη την υφήλιο.

Φέτος λοιπόν τα τρία κύρια βραβεία του Φεστιβάλ μοιράστηκαν σε τέσσερις (!) ταινίες από όλες τις Ηπείρους που κάνουν focus σε καυτά κοινωνικά προβλήματα με απόλυτα κινηματογραφικό τρόπο.

Parasite

Χρυσός Φοίνικας

Gisaengchung (Parasite) του Bong Joon-Ho. Ένα αστικό κωμικοτραγικό θρίλερ από τον ευφάνταστο δημιουργό του The Host και του θεαματικού Snowpiercer.

GRAND PRIX

Atlantique (Atlantics) της Mati Diop. Η 37χρονη Σενεγαλέζα ηθοποιός κάνει πάταγο με το σκηνοθετικό της ντεμπούτο. Μια ερωτική ιστορία ανάμεσα σε παραδόσεις και κοινωνικά προβλήματα, η λαθρομετανάστευση στην πηγή της και ένα κοινωνικό θρίλερ το οποίο «καπαρώθηκε» ήδη από το Netflix για παγκόσμια προβολή.

Βραβείο της Επιτροπής (Prix Du Jury)

Το βραβείο φέτος απονεμήθηκε εξ ημισείας σε 2 ταινίες:

Στο Γαλλικό Les Miserables σκηνοθετικό ντεμπούτο του Ladj Ly που μας μεταφέρει στα Παρισινά Προάστεια και τις μεγάλες ταραχές του 2005 και

Στο Βραζιλιάνικο Bacurau των Kleber Mendonca Filho & Juliano Dornelles. Ο σκηνοθέτης του Aquarius μας πηγαίνει βαθιά στη ζούγκλα για να διηγηθεί μια ιστορία μυστηρίου και φαντασίας που αντανακλά τη σημερινή κοινωνικοπολιτική ζούγκλα της χώρας του.

Atlantique

Εκτός από τα παραπάνω απονεμήθηκαν πολλά ακόμη βραβεία, τα σημαντικότερα από τα οποία παρατίθενται αναλυτικά ως εξής:

Βραβείο Σκηνοθεσίας

Le jeune Ahmed των Αδελφών Jean-Pierre & Luc Dardenne. Χρειάζονται λόγια για τους Πάπες του παγκόσμιου κοινωνικού σινεμά;

Βραβείο Σεναρίου

Το βραβείο κέρδισε η Céline Sciamma για το Portrait de la jeune fille en feu, ταινία που κέρδισε και τον Queer Φοίνικα του Φεστιβάλ.

Βραβείο Ανδρικού Ρόλου

Απονεμήθηκε στον Antonio Banderas  για το ρόλο του σκηνοθέτη στο Dolor Y Gloria  την νέα αυτοβιογραφική ταινία του Almodovar (που ήδη προβάλλεται με επιτυχία στην Ισπανία).

Βραβείο Γυναικείου Ρόλου

Το βραβείο πήγε στην 33χρονη Βρετανίδα Emily Beecham για το Litlle Joe της Αυστριακής Jessica Hausner

Ειδική Μνεία

Στον Παλαιστίνιο Elia Souleiman για το It must be Heaven

Βραβείο Caméra d'Or

Η Χρυσή Κάμερα πρωτοεμφανιζόμενου σκηνοθέτη απονεμήθηκε φέτος στην ταινία Nuestras Madres του Cesar Diaz από τη Γουατεμάλα.

Το τμήμα Un Certain Regard (Ένα κάποιο βλέμμα)

Το Μεγάλο Βραβείο του τμήματος κέρδισε το A Vida Invisivel de Euridice Gusmao του Karim Ainouz (η ταινία αγοράσθηκε και θα προβληθεί στην Ελλάδα από την AMA Films).

Ο Βασίλης Κεκάτος με τον Χρυσό του Φοίνικα

Το τμήμα Cinéfondation

1ο βραβείο στην ταινία Mano a Mano της Louise Courvoisier

Semaine de la Critique (Εβδομάδα της Κριτικής)

Το μεγάλο βραβείο του τμήματος (Grand Prix Nespresso)
πήγε στο animation J’AI PERDU MON CORPS (I Lost My Body) του Jérémy Clapin, το οποίο ήδη αγοράστηκε από το Netflix για παγκόσμια προβολή.

Το Βραβείο, τέλος της Οικουμενικής Επιτροπής πήγε στη νέα ταινία του Terrence Malick με τίτλο A Hidden Life και θέμα τη ζωή ενός Αυστριακού αντιρρησία συνείδησης που εκτελέστηκε από το Τρίτο Ράιχ.

Αυτό όμως που μας γέμισε χαρά ήταν η διπλή βράβευση του μικρομηκά Βασίλη Κεκάτου για τη νέα του ταινία «Η απόσταση ανάμεσα σε μας και τον Ουρανό». Χρυσός Φοίνικας καλύτερης ταινίας μικρού μήκους και Queer Φοίνικας μικρού μήκους για την 4η ταινία του νεαρού Κεφαλλονίτη που έγραψε Ιστορία χθες το βράδι. Αυτός, μόνος του. Ένας θρίαμβος που θα μας απασχολήσει αναλυτικά.

Παρακάτω κάποια trailer για να μας ανοίξουν την όρεξη…

Βαθμολογήστε:
Βαθμολογία: 0/5