Cookies στο
Grand Magazine

To Grand Magazine χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη δυνατή εμπειρία. Για να συνεχίστε να χρησιμοποιείτε το site, παρακαλούμε επιτρέψτε τα cookies, αλλιώς μπορείτε να ανατρέξετε σε οδηγίες του browser σας για το πως θα τα αποκλείσετε.
Επιτρέπω τα Cookies
CinemaΑ΄Προβολή με τον Τάσο Ντερτιλή

Marriage Story – Ιστορία Γάμου
Ο Άνταμ Ντράιβερ και η Σκάρλετ Γιόχανσον θριαμβεύουν σε μια πολυεπίπεδη ιστορία της διάλυσης ενός γάμου δια χειρός Νόα Μπάουμπακ.

Παραγωγή: ΗΠΑ – 2019 

Διάρκεια: 136 λεπτά 

Είδος: Δράμα 

Βαθμολογία: * * * * 

Σκηνοθεσία: Noah Baumbach 

Πρωταγωνιστούν: Scarlett Johansson, Adam Driver, Laura Dern, Alan Alda, Ray Liotta, Julie Hagerty, Merritt Wever, Wallace Shawn, Mark O'Brien, Kyle Bornheimer, Mickey Sumner, Robert Smigel. 

Ο Τσάρλι, θεατρικός σκηνοθέτης στην off Broadway σκηνή της Νέας Υόρκης είναι παντρεμένος με την Καλιφορνέζα Νικόλ, πρώην ανερχόμενη ηθοποιό του Χόλιγουντ που τον ακολούθησε, κάνοντας θεατρική καριέρα ως πρωταγωνίστρια των έργων του. Ο Τσάρλι και η Νικόλ, μετά από δέκα χρόνια γάμου κι ένα παιδί,  αφηγούνται ο καθένας με το δικό του τρόπο τι αγαπούν ο ένας στον άλλο. Οι αφηγήσεις τους συνοδεύονται από ένα μοντάζ των προσωπικών τους στιγμών, που αποπνέει μια αίσθηση απόλυτης φυσικότητας: σαν μια γλυκιά αδιάκριτη ματιά στη ζωή που βρίσκει πάντα τον τρόπο να διαβρώσει τα ανθρώπινα αισθήματα. Γιατί ο Τσάρλι και η Νικόλ χωρίζουν. Όχι επειδή δεν αγαπιούνται. Αλλά επειδή τους συνέβη το πέρασμα του χρόνου, βυθίζοντάς τους σε ένα λαβύρινθο ανικανοποίητων εγώ που «ζητούν αίμα». Αυτό όμως είναι μια δουλειά που αναλαμβάνουν να διεκπεραιώσουν με το αζημίωτο οι δικηγόροι.

Τι είναι ένας χωρισμός; Όλοι όσοι ανακατεύτηκαν με τη δημιουργία αυτής της σπουδαίας γλυκόπικρης ταινίας διατείνονται ότι γνωρίζουν πολύ καλά. Μάλιστα ο σκηνοθέτης Νόα Μπάουμπακ έχει δηλώσει ότι, γράφοντας το σενάριο, άντλησε στοιχεία από τις προσωπικές ιστορίες πολλών συντελεστών και κυρίως από το δικό του διαζύγιο. Ένας χωρισμός είναι το τέλος μιας συμβίωσης, μιας ένωσης, ενός άτυπου συμβολαίου, όχι όμως και το τέλος μιας ζωής και μιας αγάπης. Που πάει η αγάπη όταν χωρίζουν δύο άνθρωποι; Πόσο βαθιά απωθείται προκειμένου να ικανοποιηθούν προσωπικά απωθημένα και επιθυμίες ανομολόγητες;

Όλα αυτά και πολύ περισσότερα, άλλοτε τραγικά και άλλοτε κωμικά, περιλαμβάνονται σε αυτό το πολυεπίπεδο φιλμ, γνήσιο απόγονο της πιο κλασσικής Χολιγουντιανής ταινίας διαζυγίου, του Κράμερ εναντίον Κράμερ, αν το είχε γυρίσει ένας απόγονος του Ίνγκμαρ Μπέργκμαν. Μακριά από την απόδοση ευθυνών και τους σχηματικούς χαρακτήρες, ο Μπάουμπακ ενδιαφέρεται να καταγράψει τις λεπτές αποχρώσεις του ψυχισμού δύο ανθρώπων που αγαπήθηκαν πολύ, τα λάθη τους και τις αστοχίες τους, τις αμφιβολίες και τη θλίψη τους, το χάσιμο μέσα στο δικαστικό κυκεώνα του χωρισμού που νίκησε τελικά το λόγο που αυτοί οι δύο αρχικά ενώθηκαν. Η αγάπη υφίσταται ήττα αλλά δεν αποχωρεί. Βρίσκεται εκεί στην άκρη, στα θολά βλέμματα, στη νέα αρχή, στο παιδί που πρέπει να μοιραστεί στα δύο. Στην αιώνια αμφιβολία για το ορθό της απόφασης. Ταυτόχρονα το φιλμ δεν παραλείπει να δώσει έμφαση στις πολιτιστικές και κοινωνικές διαφορές Ανατολικής και Δυτικής Ακτής των ΗΠΑ, κάνοντας καυστικά σχόλια για τη βιομηχανία του θεάματος αλλά και για το λαβύρινθο της αστικής δικονομίας.

Η Σκάρλετ Γιόχανσον επιτυγχάνει εδώ τα πιο γοητευτικά γκρο πλάνα της καριέρας της και ο μεγαλειώδης Άνταμ Ντράιβερ την καλύτερη μέχρι τώρα ερμηνεία του που θεωρείται βέβαιο ότι θα τον φέρει υποψήφιο για το Χρυσό Αγαλματάκι. Μιλώντας όμως για ερμηνείες, εδώ έχουμε μια ταινία που δεν στηρίζεται απλά στους δύο πρωταγωνιστές. Ούτε δύο, ούτε τρεις, αλλά πέντε σπουδαίες ερμηνείες εμφυσούν ζωή σ αυτό το  συνδυασμό ρομάντζου, δικαστικού δράματος, κομεντί και ψυχογραφήματος: Δίπλα στον Άνταμ και την Σκάρλετ, η ανεπανάληπτη Λόρα Ντερν ως δικηγόρος (ένα γκανιάν για Όσκαρ Β΄γυναικείου ρόλου), ο Ρέι Λιότα και ο Άλαν Άλντα επίσης σε ρόλους δικηγόρων και τέλος η Τζούλι Χάγκερτι ως πεθερά, με ιδιαίτερη προσωπικότητα και προϊστορία, είναι όλα τα λεφτά!

Μαζί με τον Ιρλανδό του Σκορσέζε, η Ιστορία Γάμου είναι το φετινό βαρύ καλλιτεχνικό πυροβολικό του Netflix, σε μια απόπειρα να επαναληφθεί ο περυσινός θρίαμβος του Roma. Να σημειώσουμε εδώ ότι ο Μπάουμπακ επέλεξε να γυρίσει το φιλμ του όχι ψηφιακά αλλά σε αναλογικό φιλμ 35mm και το αποτέλεσμα φαίνεται να τον δικαίωσε. Όσο για τα βραβεία, ίδωμεν… 

Διανομή: Odeon 

Στις αίθουσες από 28.11.19 

 

Βαθμολογήστε:
Βαθμολογία: 0/5