Knives Out – Στα Μαχαίρια

Παραγωγή: ΗΠΑ – 2019 

Διάρκεια: 130 λεπτά 

Είδος: Κωμικό Θρίλερ Μυστηρίου 

Βαθμολογία: * * * ½ 

Σκηνοθεσία: Rian Johnson 

Πρωταγωνιστούν: Daniel Craig, Chris Evans, Ana de Armas, Jamie Lee Curtis, Michael Shannon, Don Johnson, Toni Collette, LaKeith Stanfield, Christopher Plummer, Katherine Langford, Jaeden Martell, Riki Lindhome, Edi Patterson, Frank Oz, K Callan. 

Όταν ο διάσημος συγγραφέας Harlan Thrombey βρίσκεται νεκρός στην έπαυλή του έπειτα από τον εορτασμό των 85ων γενεθλίων του, ο διάσημος και ιδιόρρυθμος Ντετέκτιβ Benoit Blanc προσλαμβάνεται μυστηριωδώς για να ερευνήσει το έγκλημα. Ανάμεσα στους τουλάχιστον αναξιοπρεπείς απογόνους και το αφοσιωμένο υπηρετικό προσωπικό ο Blanc βρίσκεται μπροστά σε ένα κουβάρι από παραπλανητικά στοιχεία και ψέματα που προσπαθούν τον εμποδίζουν να αποκαλύψει την αλήθεια πίσω από τον θάνατο του Harlan. Δίπλα του οι τοπικοί αστυνομικοί ντετέκτιβ απλά παρακολουθούν αμήχανοι τις αποκαλύψεις.

Ο καταξιωμένος σεναριογράφος και σκηνοθέτης Rian Johnson (Brick, Looper, Star Wars: The Last Jedi) κάνει ένα διάλειμμα από τα Star Wars καθήκοντά του για να αποδώσει ένα εξαιρετικό φόρο τιμής στην αυθεντία του Μυστηρίου Agatha Christie, με μία φρέσκια σύγχρονη ταινία του είδους, στην οποία όλοι ή σχεδόν όλοι έχουν ένα κίνητρο για φόνο. 

Υπάρχει μια λεπτή διαχωριστική γραμμή ανάμεσα στο «ορθόδοξο» Έγκλημα στο Όριεντ Έξπρές και την «διεστραμμένη» Πρόσκληση σε γεύμα από έναν υποψήφιο δολοφόνο. Πάνω σε αυτήν κινείται ξέφρενα και σαρκαστικά η νέα ταινία του ευφυούς Ράιαν Τζόνσον, δημιουργού που παίζει στα δάκτυλα στιλ και κινηματογραφικά είδη. Διατηρώντας την δομή ενός κλασσικού whodunit (διεθνής όρος που δηλώνει το είδος έργου όπου αναζητείται ο δολοφόνος), το υποσκάπτει ανατρέποντας συνεχώς τις προσδοκίες του θεατή μέσα από την σταδιακή απογύμνωση όλων των χαρακτήρων είτε έχουν ή όχι κίνητρο για φόνο. Μια οικογένεια κηφήνων και αρπακτικών που τρέφεται από την ευφυία και το ταλέντο του πάτερ φαμίλια της. Αυτές ακριβώς τις ποιότητές του χρησιμοποιεί και ο ίδιος ο σούπερ επιτυχημένος 85χρονος συγγραφές προκειμένου να δώσει μια οριστική λύση στο «πρόβλημα» ακόμη κι από τον άλλο κόσμο.

Σ αυτό το κλειστό, αρρωστημένο, μεγαλοαστικό και συγκαλυμμένα ξενοφοβικό σύμπαν δύο είναι οι «εισβολείς»: η Λατίνα νοσοκόμα του εκλιπόντα που γνωρίζει πολλά περισσότερα από όσα επιτρέπει η αθώα φυσιογνωμία της και ο εκκεντρικός ιδιωτικός ντετέκτιβ που ούτε ο ίδιος δεν γνωρίζει ποιος τον προσέλαβε για να λύσει το μυστήριο του θανάτου. Για να μην αποκαλύψουμε τίποτα παραπάνω από το «ποια μάνα χάνει το παιδί και ποιο παιδί τη μάνα» της αγριεμένης πλοκής του φιλμ, μπορούμε να μιλήσουμε για την ευφυή χρήση των βιτριολικών one liners που συσσωρεύονται συνθέτοντας μια ξεκαρδιστική λεκτική συμφωνία, για το παιγνίδι με κοινωνικά στερεότυπα και κλισέ που ανατρέπονται όσο πυκνώνει το μυστήριο μιας αυτοκτονίας που μπορεί να είναι και φόνος και ενός φόνου που ίσως κρύβει μια προμελετημένη αυτοκτονία. Χαμός!!!

Ο Ντάνιελ Κρεγκ ξεκινά να αποτινάσσει από πάνω του την αύρα του Τζέιμς Μποντ, δημιουργώντας έναν αξέχαστο χαρακτήρα ιδιωτικού ντετέκτιβ που σέρνει μνήμες από τον Ηρακλή Πουαρώ (αλλά στο πιο σέξι και απίστευτα κιτς). Η Κουβανικής καταγωγής ανερχόμενη Λατίνα σταρ Άνα δε Άρμας διαθέτει αυτό το «κάτι» που ξεχωρίζει πρωταγωνίστριες από ενζενί, ενώ ο Κρις Έβανς απλά «δεν υπάρχει», κλέβοντας συνεχώς την παράσταση στο ρόλο του άσωτου και αθυρόστομου εγγονού του μακαρίτη.

Ένα masterclass σκηνοθετικής ισορροπίας, σεναριακού πλούτου, άψογου σχεδιασμού παραγωγής και απολαυστικών ερμηνειών που δεν χορταίνεις να βλέπεις. Λατρεία… 

Διανομή: Spentzos Films 

Στις αίθουσες από 05.12.19