Cookies στο
Grand Magazine

To Grand Magazine χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη δυνατή εμπειρία. Για να συνεχίστε να χρησιμοποιείτε το site, παρακαλούμε επιτρέψτε τα cookies, αλλιώς μπορείτε να ανατρέξετε σε οδηγίες του browser σας για το πως θα τα αποκλείσετε.
Επιτρέπω τα Cookies
FaceToFace

Directors - Βαγγέλης Τσαουσόπουλος
Ο γνωστός και ταλαντούχος σκηνοθέτης της νέας γενιάς αποκλειστικά...

Άνοιξη, εποχή ανανέωσης! Για να ζωντανέψουνε λίγο τα αίματα το Grand Magazine συνάντησε στον επίσης ανανεωμένο Νέο Κρίνο της γλυκιάς και παραδοσιακής Νέας Φιλαδέλφειας ένα νέο και ταλαντούχο δημιουργό, το σκηνοθέτη Βαγγέλη Τσαουσόπουλο. Με ραδιοτηλεοπτικά γονίδια από την πλευρά του διάσημου πατέρα του, πολυπράγμων, γεμάτος ενέργεια και απόλυτος master of the game ο δημιουργός πάμπολλων videoclip και καλύτερος φίλος όλων των νεαρών και επίδοξων pop και hiphop σταρ της εγχώριας show business πέρασε να πιει ένα καφέ και να φάει ένα γλυκό αλλά και να μας γεμίσει όλους με θετική ενέργεια ενώ έξω η ανοιξιάτικη βροχή έφτιαχνε το soundtrack του πρωινού μας. Ας τον αφήσουμε να μας σκηνοθετήσει…

Έχοντας υπόψη τη γενικότερη κρίση που σαρώνει τη χώρα, πώς έχει διαμορφωθεί σήμερα το εργασιακό περιβάλλον, το τοπίο, στη μουσική βιομηχανία;

Είναι γεγονός ότι η μουσική βιομηχανία έχει πληγεί πάρα πολύ, με αποτέλεσμα να έχει πληγεί και η παραγωγή βίντεο κλιπ. Πρώτον γιατί γίνονται λιγότερα σε αριθμό και δεύτερον γιατί έχουν πέσει πάρα πολύ τα budget. Αποτέλεσμα όλου αυτού είναι ότι πρέπει να προσπαθείς, αν βέβαια θέλεις να έχεις σωστό αισθητικό αποτέλεσμα, να κάνεις το καλύτερο δυνατό με πολύ λιγότερα μέσα.

Πώς θα όριζες σήμερα το επάγγελμά σου, και ποιες είναι οι απαιτήσεις του;

Κατά την άποψή μου η δουλειά μου είναι αρκετά απαιτητική. Το βίντεο κλιπ είναι ένα τρίλεπτο -τετράλεπτο το οποίο πρέπει να είναι απλό, κατανοητό, ελκυστικό, με άριστη εικόνα σε επίπεδο ποιότητας αλλά και δημιουργίας. Επιπλέον πάνω απ' όλα πρέπει να προμοτάρει-διαφημίζει το τραγούδι και τον καλλιτέχνη, γιατί αυτός είναι ουσιαστικά ο στόχος. Όλα αυτά όπως καταλαβαίνεις είναι μια εξαιρετικά απαιτητική δουλειά.

Ποιες ιδιαίτερες δεξιότητες απαιτούνται για να γίνει κανείς σκηνοθέτης μουσικών VIDEOCLIPS;

Δεν θα το χαρακτήριζα δεξιότητα, αλλά πρέπει κάποιος να έχει άριστη σχέση με τη μουσική, να μπορεί να νιώσει το ρυθμό του κομματιού και να το φιλτράρει μέσα από τη σκηνοθετική του ματιά, οπτικοποιώντας το, με στόχο να καθηλώσει το θεατή. Ουσιαστικά, έχεις στη διάθεσή σου λίγα δευτερόλεπτα να τραβήξεις το ενδιαφέρον, να πεις την ιστορία, και να την αποτυπώσεις στο μυαλό του θεατή.

Ποια στοιχεία της προσωπικότητάς σου θεωρείς πιο χρήσιμα για το επάγγελμα;

Φαντασία, σχολαστικότητα (έχω εμμονή στη λεπτομέρεια), καλή επικοινωνία με τον καλλιτέχνη, και τους συνεργάτες μου, και κυρίως το γεγονός ότι λατρεύω τη δουλειά μου.

Ποια είναι η αναλογία επιστημονικής κατάρτισης και καλλιτεχνικής έμπνευσης που χρειάζεται αυτό το επάγγελμα;

Το ιδανικό είναι το 50-50. Πιστεύω ότι η καλλιτεχνική δημιουργία είναι πολύ σημαντική. Όμως, αν δεν έχεις την απαραίτητη επιστημονική κατάρτιση και την κατάλληλη ομάδα συνεργατών, δεν έχεις το όχημα που θα σε βοηθήσει να εκφράσεις την έμπνευσή σου στο θεατή.

Θεωρείς ότι έχεις καταφέρει να τη φθάσεις;

Την επιστημονική κατάρτιση τη έχω. Βέβαια στο συγκεκριμένο επάγγελμα που είναι πλέον απολύτως συνδεδεμένο με την τεχνολογία, όπως καταλαβαίνεις δεν μπορείς παρά να ενημερώνεσαι διαρκώς για νέες τεχνολογίες, τεχνικές και μεθόδους.
Όσον αφορά στην καλλιτεχνική δημιουργία, δεν θεωρώ ότι αυτό έχει όριο το οποίο μπορείς να φτάσεις. Πάντα υπάρχει χώρος για κάτι καλύτερο και κάτι καινούριο.



Ποια ήταν τα ερεθίσματα στην παιδική ή εφηβική σου ηλικία που σε ώθησαν να ακολουθήσεις αυτό το επάγγελμα;

Από πολύ μικρή ηλικία μου άρεσε πολύ η τηλεόραση. Σαν παιδί είχα την ευκαιρία να επισκεφτώ τηλεοπτικό στούντιο κάποιες φορές και μου κίνησε πολύ το ενδιαφέρον. Τόσο πολύ, ώστε ζήτησα επίμονα από τους γονείς μου να μου πάρουν δώρο σε ηλικία 11 ετών μια κάμερα, συγκεκριμένα, ήταν η πρώτη Sony Handycam. Από την πρώτη στιγμή που την πήρα στα χέρια μου με μάγεψε. Σιγά σιγά άρχισα να ασχολούμαι και να πειραματίζομαι με την εικόνα, και στο τέλος παρατήρησα ότι ο χρόνος περνούσε χωρίς να το καταλάβω. Ήταν για μένα ένα παιχνίδι.
Μεγαλώνοντας συνέχισα να ασχολούμαι με την εικόνα και συνειδητοποίησα ότι αυτό το παιχνίδι είναι αυτό που θέλω να κάνω στη ζωή μου. Νιώθω πολύ τυχερός γιατί οι γονείς μου όταν ήρθε η ώρα που τους ζήτησα να σπουδάσω το συγκεκριμένο αντικείμενο, μου παρείχαν τα καλύτερα δυνατά μέσα ώστε να μπορέσω να γίνω επαγγελματίας σε αυτό το παιχνίδι.

Τι ρόλο έπαιξε η ενασχόληση αλλά και η φήμη του πατέρα σου στο χώρο του Entertainment γενικότερα;

Το επάγγελμα του πατέρα μου πιστεύω ότι προφανώς με έχει επηρεάσει αρκετά, καθώς από πολύ μικρός είχα μια συνεχή επαφή με τα media, με το πως λειτουργούν, και τις απαιτήσεις του. Γνώριζα από μικρός ότι χρειάζεται μεγάλη προσπάθεια και να αγαπάς αυτό που κάνεις για να καταφέρεις να κάνεις πράγματα σε αυτό το χώρο. Βέβαια δεν ακολούθησα το ίδιο επάγγελμα με τον πατέρα μου, κάνω κάτι εντελώς διαφορετικό. Δε σου κρύβω βέβαια ότι όνειρό μου είναι κάποια στιγμή να καταφέρω να φτάσω το επίπεδό του.

Τι σπουδές ακολούθησες;

Έκανα τετραετείς σπουδές στο Λονδίνο, στο American Intercontinental University, σκηνοθεσία και παραγωγή κινηματογράφου και τηλεόρασης με εξειδίκευση στο βίντεο κλιπ και στη διαφήμιση. Παράλληλα με τις σπουδές μου, σκηνοθετούσα και έκανα παραγωγή σε fashion shows στο Marylebone Theatre του Λονδίνου.


Ποια θεωρείς τη μεγαλύτερη επαγγελματική σου επιτυχία μέχρι σήμερα;

Αυτό που εκλαμβάνω εγώ ως δημιουργός σαν τη μεγαλύτερη μου επιτυχία μέχρι τώρα, είναι η αποδοχή της δουλειάς μου κυρίως από τον κόσμο, από τους καλλιτέχνες και τους συνεργάτες. Το γεγονός ότι βλέπω κόσμο να με κάνει add στο facebook απλά και μόνο για να μου εκφράσει θετικά σχόλια για τη δουλειά μου, είναι αυτό που με κάνει να νιώθω ότι είμαι σε καλό δρόμο. Άλλωστε τον απολογισμό της επαγγελματικής σου επιτυχίας τον κάνεις πολύ αργότερα, οπότε ίσως σου απαντήσω τότε...

Τι σου προσφέρει αλλά και τι σου κοστίζει, αυτό το επάγγελμα;

Με γεμίζει απόλυτα η δουλειά μου γιατί όπως σου προανέφερα είμαι από τους λίγους τυχερούς που έκαναν το όνειρό τους πραγματικότητα και το παιχνίδι τους δουλειά. Μια δουλειά που μου επιτρέπει να εκφράζομαι, να εκφράζω άλλους, να εξελίσσομαι και παράλληλα να ζω από αυτό.
Πρέπει βέβαια να πω ότι είναι μια δουλειά χωρίς ωράρια, η οποία απαιτεί πάρα πολύ χρόνο, που σημαίνει ότι στερείσαι στιγμές από την οικογένειά σου και τους φίλους σου.

Τι θα άλλαζες στην πορεία σου αν ξεκινούσες τώρα;

Από τη μέχρι τώρα πορεία μου δεν θα άλλαζα κάτι, γιατί πιστεύω ότι και να έχεις κάνει λάθος επιλογή, πρέπει να την υποστείς. Να μάθεις από αυτήν, και να χρησιμοποιήσεις την εμπειρία για να πας ένα βήμα παραπέρα. Τα λάθη είναι το βασικό στοιχείο της βελτίωσης.

Τι συμβουλή θα έδινες σε κάποιον που κάνει τα πρώτα του βήματα στο χώρο αλλά και τι συμβουλή θα έδινες σε κάποιον νέο επαγγελματία γενικά;

Σε κάποιον που κάνει τα πρώτα βήματα στο χώρο, η συμβουλή μου θα ήταν η εξής: Πάρε μια κάμερα και πειραματίσου. Δεν έχει σημασία εάν είναι Alexa, Red ή Dslr. Ακόμα και από το κινητό σου μπορείς να εξασκηθείς και να ανακαλύψεις τη γλώσσα του κινηματογράφου. Ακόμα και τα γενέθλια κάποιου φίλου σου να καταγράψεις με το κινητό σου, είναι ένας τρόπος να ακονίσεις το ταλέντο σου και να κερδίσεις εμπειρία. Παρόλα αυτά την επιστημονική κατάρτιση τη θεωρώ απαραίτητη.

Μπορείς να μας παραθέσεις μερικά ονόματα από τους καλλιτέχνες που έχεις σκηνοθετήσει;

Βέβαια είναι πάρα πολλοί τόσο νέοι όσο και κάποιοι καταξιωμένοι στο χώρο τους:

ΝΟΤΗΣ ΣΦΑΚΙΑΝΑΚΗΣ, ΚΩΣΤΑΣ ΜΑΡΤΑΚΗΣ, ΕΛΕΝΗ ΦΟΥΡΕΙΡΑ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΑΜΠΑΝΗΣ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΤΣΑΛΙΚΗΣ, ΘΗΡΙΟ, ΗΜΙΣΚΟΥΜΠΡΙΑ, ΜΑΝΟΣ ΠΥΡΟΒΟΛΑΚΗΣ , DJ KAS, ΑΤΗΕΝΑ, NIKKI PONTE, RECKLESS, ΘΑΝΟΣ ΠΕΤΡΕΛΗΣ, ΕΛΙΣΑΒΕΤ, ΣΠΑΝΟΥ, ΣΤΕΛΛΑ ΚΑΛΛΗ, SARBEL, ΕΛΕΝΗ ΑΛΕΞΑΝΔΡΗ, OGE, ΑΝΤΙΓΟΝΗ ΨΥΧΡΑΜΗ, STEREO PALMA, ROSEBLEED, ΜΑΡΙΑ ΙΑΚΩΒΟΥ, ΣΤΑΘΗΣ ΡΑΦΤΟΠΟΥΛΟΣ, ΣΟΦΙΑ ΣΤΡΑΤΗ , AROMA, LIVIN R, PRINCE OLIVER BAND, ΠΕΤΡΟΣ VAN RIPPER, ΑΜΑΛΙΑ ΑΥΓΟΥΣΤΑΚΗ, FLOWJOB κ.α.

Δείτε μερικά βίντεο κλιπ από τη δουλειά του Βαγγέλη Τσαουσόπουλου:

PARTY LIKE A FREAK - DJ KAS FT. ATHENA

 

I AGKALIA MOU - KOSTAS MARTAKIS

 

HAMOGELA - OGE FT. ANTIGONI PSIHRAMI

 

OLA TA OREA - ELISAVET SPANOU

 

MIA NYHTA MONO - THIRIO FT. ELENI FOUREIRA

 

LICK IT - STEREO PALMA


Ευχαριστούμε το καφενείο Νέος Κρίνος για τη φιλοξενία και το μοντέλο Barbara Kirki για τη φιλική συμμετοχή. 

Συνέντευξη: Τάσος Ντερτιλής
Photographer: Nick Zacharopoulos
Model: Barbara Kirki
Make up artist: Thenia Kourti
Location: Νέος Κρίνος

 

Vangelis Tsaousopoulos

E: info@tsaousopoulos.com

Fb: https://www.facebook.com/tsaousopoulos

Yt: http://www.youtube.com/vtbpro

Tw: twitter.com/vtbpro

 

Νέος Κρίνος

Δεκελείας 108, Νέα Φιλαδέλφεια

Τ: 210 2513220

Βαθμολογήστε:
Βαθμολογία: 5/5