Béjart Ballet Lausanne

Τρία από τα σημαντικότερα έργα του ρεπερτορίου του Μπαλέτου του Maurice Béjart έρχονται στο  Θέατρο Badminton και επανασυστήνουν στο Αθηναϊκό κοινό το όραμα του δεινού αυτού ονειροπόλου του σύγχρονου χορού.

BOLERO - DIONYSOS -SYNCOPE

6-10 Ιουνίου 2012


Η «φωνή» και η «κίνηση» ενός από τους ιδρυτές του σύγχρονου χορού μαζί με το μπαλέτο του, που συνεχίζει εδώ και τέσσερα χρόνια (μετά την αναπάντεχη  «φυγή» του, έστω και στα 80 του χρόνια) το ιδιαίτερο όραμά του, επανέρχονται στο Θέατρο Badminton με τρείς πολύ σημαντικές χορογραφίες: «Dionysos (suite) σε μουσική Ρίχαρντ Βάγκνερ, Μάνου Χατζιδάκι και κοστούμια Gianni Versace, «Syncope» μία δημιουργία του διαδόχου του Béjart, Gil Roman, και το πασίγνωστο «Bolero», την πλέον εμβληματική χορογραφία του Maurice Béjart, σε μουσική του Maurice Ravel. Με τις τρεις αυτές χορογραφίες θα πραγματοποιήσει, το μπαλέτο, την φετινή του παγκόσμια περιοδεία, κάνοντας στάση τον Ιούνιο του 2012 στο Θέατρο Badminton. Ένα αφιέρωμα στα 25 χρόνια από την ίδρυση των Μπαλέτων Béjart της Λοζάννης, έργο ζωής του κορυφαίου χορογράφου και μεγάλου λάτρη της Ελλάδας, Maurice Béjart.

Τέσσερα χρόνια μετά το θάνατο του Μωρίς Μπεζάρ και το συγκρότημα χορού του διατηρεί, όπως πάντα, ένα υψηλότατο επίπεδο που το οδηγεί στην κορυφή. Πραγματοποιεί συνεχόμενες περιοδείες ανά τον κόσμο και συνεχίζει να λάμπει με ιδιαίτερα θεάματα, λες και ο Μπεζάρ κατέχει καλά, ακόμη, το μυστικό με πιο πρόσφατο παράδειγμα, το έργο του «Sacreduprintemps» (Η Ιεροτελεστία της Άνοιξης) που το μπαλέτο ερμήνευσε στην Ιαπωνία μαζί με το Tokyo Ballet και την Ισραηλινή Φιλαρμονική Ορχήστρα υπό τη διεύθυνση του Zubin Mehta!

Ο Gil Roman, τωρινός Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Μπαλέτου, που έχει ορίσει ο ίδιος ο Μωρίς Μπεζάρ, προσπαθεί να κρατήσει ζωντανό το έργο του Μπεζάρ, ακολουθώντας πιστά τα βήματά του και προσφέροντας μια σειρά από παραστάσεις, που συζητιούνται και ξεχωρίζουν. Κατά τη διάρκεια των τελευταίων, αυτών, τεσσάρων ετών έχει ανεβάσει νέες εκδοχές σε παραστάσεις όπως: «Le Sacre du printemps», «Serait-ce la mort «?,» Sonate à trois», «Ce que l’amour me dit », «Le Concours», «Le Chant du compagnon errant», «Webern Opus V», «Dialogue de l’ombre double», «Le Marteau sans maître»και «Dionysos (suite», «L’Amour la danse», «Le Presbytère…»,«Le Tour du monde en 80 minutes» κ.ά.

Όμως, ένα συγκρότημα μπαλέτου δεν επιβιώνει μόνο με τις νέες εκδοχές σε μεγάλα έργα.  Έτσι, ο Gil Roman δημιούργησε και νέα μπαλέτα. Στις δημιουργίες του «LHabitnefaitpaslemoine», «RéflexionsurBéla», «Echographied'unebaleine» και «Casinodesesprits» προστέθηκε το «Aria» και πιο πρόσφατα το «Syncope». Κατά καιρούς, έχει αναθέσει χορογραφίες και σε πρώην μέλη του συγκροτήματος. Ο Tony Fabre κλήθηκε να σκηνοθετήσει το «Ismael», ο Joost Vrouenraets το «ExOrbis», ο Sthan Kabar Louët δημιούργησε το «AlziamO-Est» και ο Julio Arozarena το «SongofHerself». Αυτό το πλούσιο χορογραφικό αρχείο συμπληρώνεται από τα έργα δύο αναγνωρισμένων χορογράφων: το «Fauve» του Jean-Christophe Maillot, που δημιουργήθηκε για τους Bérénice Coppieters και Gil Roman και παρουσιάστηκε στο Μόντε Κάρλο, ως μέρος της βραδιάς "Russian Ballet" και το «FiguresofThought» του Alonzo King, που πραγματοποίησε την παγκόσμια πρεμιέρα του, στις 11 Ιουνίου 2011 στη Λοζάνη.

Κατά τη διάρκεια των παραστάσεων, το φουαγιέ του Θεάτρου Badminton θα φιλοξενήσει έκθεση με κοστούμια μεγάλων παραστάσεων των Μπαλέτων BéjartLausanne.

«Διόνυσος (suite)»                                                                           

Μια όχι και τόσο μακρινή ιστορία

«Ένας Έλληνας αφηγείται το μύθο του Διονύσου, τη θαυμαστή γέννησή του και τον έξαλλο χορό του, εκεί που  η Ελλάδα και η Μέση Ανατολή συναντιούνται, στο Πέρασμα για την Ινδία».

Κοστούμια, σκηνικά, μουσική και φυσικά ο ατέλειωτος, υπέροχος, ενστικτώδης χορός! Ένας  πνευματικός εορτασμός της ζωής, στις πιο απρόβλεπτες σαρκικές και πνευματικές της διαστάσεις.

Το μπαλέτο «Διόνυσος» δημιουργήθηκε, τροποποιήθηκε και ενδυναμώθηκε στο Μιλάνο το 1984, καθώς κατάφερε και καθιερώθηκε, αμέσως, ως μία από τις μεγαλύτερες επιτυχίες του πλούσιου ρεπερτορίου του Μπεζάρ. Αργό στην αρχή, ταραχώδες αργότερα, καταφέρνει και κορυφώνεται με την είσοδο των «Βάκχων» στην ταβέρνα, όπου ο ρυθμός εντείνεται παρέα με είκοσι χορευτές, που επιδίδονται σε ένα «Διονυσιακό» συρτάκι. Γι αυτό και δεν αποτέλεσε καμία έκπληξη, το γεγονός πως ο Μπεζάρ τοποθέτησε την πλοκή στη σύγχρονη εποχή, σε μια ταβέρνα της Αθήνας ή της Θεσσαλονίκης. Το γεγονός δε, ότι οι χορευτές συμμετέχουν περισσότερο από τις χορεύτριες, επίσης δεν ξάφνιασε κανένα, αφού ο μύθος του Διονύσου είναι κυρίως ανδρικός.

Ο Gil Roman, συνεχιστής του μεγάλου οράματος, υπήρξε και ο ίδιος, μέλος του αρχικού καστ και αυτό είναι, ίσως, που τον βοήθησε τόσο εύστοχα στην αναγέννηση των προθέσεων του μπαλέτου.  Από το αρχικό σκηνικό- φόντο των έξι πινάκων του Ιάπωνα καλλιτέχνη Tanadori Yokoo, για τους οποίους ο ίδιος ο Μπεζάρ, θεωρούσε ότι «από αυτές τις εικονικές συνθέσεις, αναδύεται μια αληθινή χορογραφία που αντανακλάται στους χορευτές», παρέμειναν τελικά οι δύο.

Όσο δε για τα κοστούμια του Τζιάνι Βερσάτσε – με τον «Διόνυσο» να σηματοδοτεί την αρχή μιας γόνιμης συνεργασίας με τοBéjart Ballet Lausanne-, αυτά άφησαν το σκοτάδι της αποθήκης, για να δουν ξανά τα φώτα της σκηνής/ράμπας με τον αέρα της μεγαλοπρέπειας και της αυθεντικότητάς τους.

Ο «Διόνυσος» του Μπεζάρ παρουσιάστηκε το καλοκαίρι του 1985 στην Επίδαυρο, στο πλαίσιο των εκδηλώσεων της Αθήνας, ως Πολιτιστικής Πρωτεύουσας της Ευρώπης.

«Syncope»                                                 

Δημιουργία, χορογραφία και σκηνοθεσία: Gil Roman

Μουσική: Citypercussion

Κοστούμια: Henri Davila

Φωτισμοί: Dominique Roman

Σκηνικά: Atelier du Teatre-Auditori, Sant Cugat, Ισπανία

Μία μουσική σε  κόντρα-τέμπο. Μια μουσική, ένα βήμα, ένας παλμός. Στην ιατρική είναι η παύση ή η επιβράδυνση της καρδιάς. Πέντε με δέκα δευτερόλεπτα αναισθησίας, κατά τα οποία το μυαλό μας μπορεί να φανταστεί, να εφεύρει ή να ξαναδεί τα πάντα.  

Αναμνήσεις ή φαντασία;  Μνήμη ή δημιουργία;

Ο Gil Roman επαναπροσδιορίζει τη θέση του και τις μνήμες του, δημιουργώντας με μοναδικό στυλ και  φαντασία το χορευτικό αυτό πρελούντιο. 

«Boléro»

Χορογραφία: Maurice Béjart

Μουσική: Maurice Ravel

Σκηνογραφία και κοστούμια: Maurice Béjart

Ώρα Έναρξης: 21:00

Τιμές Εισιτηρίων:

Α 65€

Β 55€

Γ 40€

Δ 30€

Φοιτητικό Δ Ζώνης 20€

 Προπώληση:

210 88 40 600| abcd.gr | viva.gr 13855

Καταστήματα: Public, Forthnet               

 



157 73, Αθήνα, Ελλάδα

τηλ: (+30) 211 10 100 00

φαξ:(+30) 211 10 100 55

e-mail[email protected]