House of Gucci - Ο Οίκος Gucci

Παραγωγή: ΗΠΑ  2021 

Σε συμπαραγωγή με : Καναδά 

Διάρκεια: 157 λεπτά

Είδος: Δράμα

* *  

Σκηνοθεσία: Ridley Scott

Πρωταγωνιστούν: Lady Gaga, Adam Driver, Al Pacino, Jeremy Irons, Jared Leto, Jack Huston, Salma Hayek, Camille Cottin, Alexia Murray, Vincent Riotta, Gaetano Bruno, Youssef Kerkour, Reeve Carney, Florence Andrews, Mehdi Nebbou, Miloud Mourad Benamara.

ΣΥΝΟΨΗ: Στη δεκαετία του 70, η Πατρίτσια Ρετζιάνι, κόρη μικρομεσαίου ιδιοκτήτη μεταφορικής εταιρείας, γνωρίζει σε ένα πάρτι τον Μαουρίτσιο Γκούτσι, γόνο της ομώνυμης αυτοκρατορίας ειδών πολυτελείας. Φιλόδοξη και δυναμική, η Πατρίτσια ερωτεύεται τον μειλίχιο Μαουρίτσιο και τον παντρεύεται παρά τις αντιρρήσεις του snob πεθερού της. Μπαίνοντας για τα καλά στον Οίκο, φέρνει τα πάνω κάτω καθώς ωθεί τον Μαουρίτσιο με ίντριγκες και έξυπνες κινήσεις να αναλάβει τα ηνία της επιχείρησης. Η συνέχεια όμως θα επιφυλάξει εκπλήξεις και τραγωδίες για όλους.

Σινιόρ Γκούτσι; Δύο λέξεις που ακούγονται από μια αντρική φωνή εκτός κάδρου, δίνουν «κλώτσο να αρχινήσει» ένα παραμύθι έρωτα, χλιδής, κοινωνικής ανόδου και απληστίας, μια οικογενειακή τραγωδία που καταλήγει σαπουνόπερα χωρίς ίχνος πάθους και κιτς αφού ο Ρίντλεϊ Σκοτ επιλέγει τη σκηνοθετική γραμμή μιας αταίριαστης για το θέμα σοβαροφάνειας που απομακρύνει τον θεατή από την όποια ταύτιση με τους χαρακτήρες του.

Το 2001 κυκλοφόρησε το βιβλίο «The House of Gucci: A Sensational Story of Murder, Madness, Glamour and Greed» της Σάρα Γκέι Φόρντεν, τα κινηματογραφικά δικαιώματα του οποίου είχε αγοράσει ο Ρίντλεϊ Σκοτ. 20 χρόνια αργότερα, στα 84 χρόνια του και μετά από τον καλλιτεχνικό θρίαμβο της Τελευταίας Μονομαχίας, ο Σκοτ βρίσκει το ιδανικό καστ για να μεταφέρει την ιστορία των Γκούτσι στη μεγάλη οθόνη. Όμως κάτι φαίνεται ότι δεν ζυγίστηκε καλά στην εκτέλεση. Μια μίνι σειρά κρύβεται μέσα σ αυτή την οικογενειακή saga που θα ήθελε να είναι ο Νονός στον κόσμο του glamour και καταλήγει σε αποστασιοποιημένη βερσιόν της Δυναστείας που δε μπορεί να αποφασίσει που να αποθέσει τον αφηγηματικό της άξονα.

Με διάρκεια πάνω από δυόμιση ώρες, χωρίς κορυφώσεις, με προβλήματα ρυθμού, με ό,τι νάναι χρήση κλασσικών hits της εποχής, με ένα βασικό χαρακτήρα τον Μαουρίτσιο που μοιάζει περισσότερο με διαφήμιση γυαλιών των 70s παρά με κινηματογραφικό ήρωα, αφήνοντας ξεκρέμαστο και αμήχανο τον Άνταμ Ντράιβερ, η ταινία μοιάζει να μην απευθύνεται σε κανένα. Και είναι κρίμα κι άδικο για την υπέροχη δουλειά που έχει γίνει στα κοστούμια και το σχεδιασμό της παραγωγής για τα οποία τυχόν οσκαρικές υποψηφιότητες δεν θα είναι έκπληξη. Όπως δεν θα είναι έκπληξη τυχόν υποψηφιότητες για τον χαμαιλέοντα που κυκλοφορεί με το καλλιτεχνικό ψευδώνυμο Lady Gaga αλλά και για τον τεράστιο Αλ Πατσίνο που εδώ βρίσκεται σε μεγάλη φόρμα στο ρόλο του θείου Άλντο, μεγαλοπιασμένου έμπορα που πέφτει θύμα της ματαιοδοξίας του αλλά και της ίδιας του της οικογένειας. Όσο για τη Lady κεντάει και πάλι στη δεύτερη κινηματογραφική της εμφάνιση και είναι ο βασικός πόλος έλξης για το ευρύτερο κοινό που τυχόν θα ενδιαφερόταν να παρακολουθήσει την ιστορία μιας οικογένειας δερματάδων που πίστεψαν ότι έγιναν Φλωρεντίνοι αριστοκράτες επειδή τα κονόμησαν. Η Ιστορία κράτησε το όνομά τους και τα σκάνδαλα τους όχι όμως και τη ματαιόδοξη κενότητά τους. Η απληστία μοιάζει να είναι η κινητήρια δύναμη του κόσμου των επιχειρήσεων όπου το μικρό ψάρι τρώγεται από το μεγάλο και αυτό πάντα από ένα μεγαλύτερο στον αδηφάγο κόσμο της παγκοσμιοποιημένης οικονομίας. Για την Ιστορία, σήμερα η φίρμα ανήκει στην Γαλλική πολυεθνική Kering του Πινό (συζύγου της συμπρωταγωνίστριας εδώ Σάλμα Χάγιεκ-τι ειρωνεία) και η οικογένεια Γκούτσι δεν έχει καμία σχέση με αυτήν. Sic transit Gloria αλλά και Patrizia…    

Διανομή: Tulip Entertainment

Στις αίθουσες από 25.11.21