Bαλίτσα με εικόνες και ήχους: Ένα καινοτόμο διαδικτυακό σεμινάριο

Η «Bαλίτσα με εικόνες και ήχους» https://www.mediasuitcase.gr είναι ένα καινοτόμο διαδικτυακό κινηματογραφικό σεμινάριο για όλους όσους θέλουν να ασχοληθούν ερασιτεχνικά ή επαγγελματικά με τον κινηματογράφο και την φωτογραφία με σκοπό να μπορεί να χρησιμοποιηθεί εύκολα από τον καθένα. Είναι προϊόν της πολυετούς εκπαιδευτικής κινηματογραφικής εμπειρίας του «ΚΑΡΠΟΥ» (www.karposontheweb.org) σε θέματα Οπτικοακουστικών Μέσων, Κινηματογράφου και δημιουργικής χρήσης εφαρμογών και γι αυτό η χρήση της πλατφόρμας είναι εύκολη, η τιμή πολύ προσιτή και η ύλη είναι απολύτως εστιασμένη σε όλα όσα χρειάζεται κάποιος για να ξεκινήσει το δημιουργικό του ταξίδι ΣΤΙΣ ΕΙΚΟΝΕΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΗΧΟΥΣ. 

Έτσι, η «Bαλίτσα με εικόνες και ήχους» θα ενθουσιάσει όλους όσους:                  

  • αγαπούν το σινεμά και την φωτογραφία
  • ονειρεύονται να κάνουν μια ταινία μικρού μήκους και χρειάζονται τις πρώτες βασικές γνώσεις με καθοδήγηση από επαγγελματίες.
  • θέλουν να βελτιώσουν τα βίντεο και τις φωτογραφίες τους στα social media, στις φοιτητικές τους εργασίες και στην επαγγελματική τους δραστηριότητα.
  • από τους εκπαιδευτικούς θέλουν να ξεκλειδώσουν τα δημιουργικά ταλέντα των μαθητών ή τα δικά τους! (έχει προβλεφθεί ειδική προσφορά για σχολεία) 

Με την Βαλίτσα θα ταξιδέψουν ΟΛΕΣ και ΟΛΟΙ, από 15 έως 105 ετών, που έχουν δημιουργικό πνεύμα και θέλουν να το εκφράσουν! 

Trailerhttps://www.youtube.com/watch?v=fmTfBdyQHa8&ab_channel=Karpos 

 

Το διαδικτυακό κινηματογραφικό αυτό σεμινάριο περιλαμβάνει: 

  • 6 Κεφάλαια μαθημάτων : α) Παρατηρώ και καταγράφω: Κάδρα και πλάνα, β) Αφηγούμαι: Φωτοκόμικ μυθοπλασίας, γ) Αφηγούμαι: Ντοκιμαντέρ, δ) Επιλέγω: Ψηφιακό κολάζ και μοντάζ, ε) Κατασκευάζω και κινώ: Animation, στ) Ακούω και συνθέτω: Ήχος.
  • 40 ώρες συνολικό χρόνο παρακολούθησης
  • 85 λεπτά βιντεομαθημάτων
  • Ποιοτικά επιλεγμένα tutorial και συνδέσμους από την πληθώρα που κυκλοφορεί στο διαδίκτυο
  • 35 διαδραστικές διασκεδαστικές ασκήσεις με μοναδικό εργαλείο ένα smartphone, μια φωτογραφική μηχανή ή έναν υπολογιστή. Μέσα από τις ασκήσεις των κεφαλαίων εξασκείται κανείς στη δημιουργία των διαφορετικών πλάνων, του δικού του storyboard, μυείται στα μυστικά του animation, μαθαίνει πώς να «ντύνει» με ήχους μια ιστορία και να μοντάρει την ιστορία του. 
  • Mentoring από επαγγελματίες του κινηματογράφου. Οι Μέντορες καθοδηγούν, διορθώνουν, εμπνέουν και κυρίως βοηθούν την εκπαιδευτική διαδικασία.
  • Για όποιον ολοκληρώνει όλο τον κύκλο μαθημάτων με επιτυχία δίνεται η δυνατότητα να στείλει στον μέντορα της πλατφόρμας ένα προσχέδιο σεναρίου ή μια ολοκληρωμένη ταινία (σε προδιαγραφές που καθορίζονται από τον διοργανωτή) και να συζητήσει μαζί του διαδικτυακά για την βελτίωσή της.
  • Βεβαίωση παρακολούθησης 

Οι χρήστες της «Βαλίτσας με εικόνες και ήχους» σχολίασαν… 

«Ποιοτική δουλειά, ό,τι πρέπει για αρχάριους. Ακόμα και ως πιο “έμπειρος” και εξοικειωμένος, διάβασα πράγματα που δεν γνώριζα», Μιχάλης Κωνσταντάς, Φωτογράφος

«Υπάρχει ποικιλία δραστηριοτήτων και όχι ένα επαναλαμβανόμενο μοτίβο. Έτσι, ο χρήστης εμπλέκεται πιο δημιουργικά και δεν βαριέται», Κώστας Βώρος, Εκπαιδευτικός

 «Μου αρέσει η ποικιλία στα μέσα προβολής του υλικού (Κείμενο - Ήχος - Βίντεο). Όλα χρήσιμα, κατανοητά και χωρις φλυαρία!», Έλενα Γαϊτανάρου, Film curator

«Το ηχογραφημένο μάθημα είναι πολύ βοηθητικό. Με βοηθάει πολύ να κοιτάω τα οπτικά στοιχεία και τα σχεδιαγράμματα και ταυτόχρονα να ακούω την πληροφορία», Κατερίνα Γιωτοπούλου,  Φιλόλογος

«Διασκεδαστικό, ενδιαφέρον, σου τραβά την προσοχή. Διάβασα περισσότερη θεωρία από ό,τι περίμενα, και μου άρεσαν οι εικόνες και τα παραδείγματα που τη συνοδεύουν», Μάνος Λαδάς, Μαθητής Β’ Λυκείου

«Ωραία, εύχρηστη και αναλυτική πλατφόρμα. Κάποια πράγματα τα διάβασα για πρώτη φορά, και πιστεύω ότι το μέσο παιδί της ηλικίας μου δεν τα γνωρίζει», Μελίνα Βεζυράκη, Μαθήτρια Β’ Λυκείου

«Με τη Βαλίτσα απέκτησα αυτοπεποίθηση στο ότι μπορώ να στήσω μόνη μου ένα βίντεο. Έβαλε σε μια σειρά πράγματα που ήταν συγκεχυμένα στο μυαλό μου», Εμμανουέλα Μαρλά, Μηχανικός λογισμικού

«When you presented your project, it immediately gave me inspiration. You have created a wonderful instruction course, a very nice and engaging way to teach media skills in an online course», Vedat Sevincer, Project Manager στη Norsensus Mediaforum

 

ΣΗΜΕΙΩΜΑ της Μαρίας Λεωνίδα, εμπνεύστριας της « Βαλίτσας με εικόνες και ήχους» και διευθύντριας του Καρπού 

O Καρπός το 2019 σχεδίασε και υλοποίησε ένα πιλοτικό πρόγραμμα επιμόρφωσης σε θέματα κινηματογραφικής παιδείας και έκφρασης για εκπαιδευτές και εμψυχωτές ευαίσθητων κοινωνικά ομάδων που συνεργάζονται με μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς (ΜΚΟ). Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε με την χορηγία του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος και ήταν υποψήφιο για το Education Prize 2020 του Evens Foundation.

Το πρόγραμμα επιμόρφωσε 22 στελέχη από 11 φορείς σε 6 δια ζώσης συναντήσεις, συνολικής διάρκειας 28 ωρών. Η ευρεία συμμετοχή φορέων κατά το 2019 απέδειξε τη μεγάλη ανάγκη για τη χρήση των σύγχρονων εργαλείων εικόνας και ήχου από επαγγελματίες και άλλων τομέων, αλλά και τη χρησιμότητα μιας ευρύτερης παιδαγωγικής προσέγγισης όπου τα μέσα (media) έχουν κεντρικό ρόλο. Περισσότερα μπορείτε να δείτε εδώ: https://karposontheweb.org/ngo-project/

Το διαδικτυακό κινηματογραφικό σεμινάριο «Βαλίτσα με εικόνες και ήχους» είναι προϊόν αυτής της πολύχρονης και δημιουργικής εμπειρίας. 

Μαρία Λεωνίδα 

Τα κείμενα, τον εκπαιδευτικό σχεδιασμό και την καλλιτεχνική διεύθυνση της «Βαλίτσας με Εικόνες και Ήχους» υπογράφει η Μαρία Λεωνίδα, που συντονίζει και την ομάδα των μεντόρων. 

Βραβευμένη σκηνοθέτης ντοκιμαντέρ (Φεστιβάλ Δράμας, Κρατικά Βραβεία Ποιότητας, New Talents , IDFA) ) με μεγάλη εμπειρία στη διδασκαλία κινηματογράφου και των οπτικοακουστικων τεχνών. Έχει σκηνοθετήσει ντοκιμαντέρ για την ΕΡΤ, το Ε.Κ.Κ, τη Γερμανική Τηλεόραση, την E.B.U. και εφαρμογές με διαδραστικό περιεχόμενο. Συνεργάστηκε με το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο του Λονδίνου και με το Πρόγραμμα ΜΕΛΙΝΑ, εστιάζοντας στην οπτικοακουστική εκπαίδευση παιδιών και ενηλίκων. Έχει γράψει το Πρόγραμμα Σπουδών για τη Διδασκαλία Ντοκιμαντέρ στα Καλλιτεχνικά Λύκεια (ΙΕΠ). Έχει ασχοληθεί με το σχεδιασμό και την υλοποίηση οπτικοακουστικών εργαστηρίων για το Πανεπιστήμιο Αθηνών, το Πανεπιστήμιο της Φρανκφούρτης, το Βρετανικό Συμβούλιο, το WWF, πρωτοβάθμιες και δευτεροβάθμιες διευθύνσεις εκπαίδευσης, και 10 Ευρωπαϊκά προγράμματα με αντικείμενο το ντοκιμαντέρ, τη γλώσσα του κινηματογράφου και την αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών. Παρουσιάζει την εργαστηριακή της δουλειά σε ελληνικά και ευρωπαϊκά συνέδρια. Σπούδασε Ιστορία, Ιστορία της Τέχνης και Κινηματογράφο στην Ελλάδα, την Αγγλία και τη Δανία. Υποψήφια διδάκτωρ του Πανεπιστημίου Αθηνών. 

Συνεργαζόμενοι καλλιτέχνες στην «Βαλίτσα με εικόνες και ήχους» (με αλφαβητική σειρά) 

ΓΙΩΡΓΟΣ ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΣ σκηνοθέτης

ΑΛΕΞΗΣ ΑΛΕΞΙΟΥ σκηνοθέτης

ΧΡΙΣΤΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΥ σκηνοθέτης

ΜΑΡΙΛΕΝΑ ΓΡΙΣΠΟΥ φωτογράφος

ΗΛΙΑΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ σκηνοθέτης

ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΛΟΖΗΣ σκηνοθέτης

ΠΟΠΗ ΛΕΓΑΚΗ σκηνοθέτρια

ΝΙΚΟΛΕΤΑ ΛΕΟΥΣΗ σκηνοθέτρια

ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΙΣΟΥΡΙΔΗΣ φωτογράφος, σκηνοθέτης

ΧΡΥΣΣΑ ΝΙΚΟΛΑΟΥ εικαστικός

ΝΑΤΑΣΣΑ ΞΥΔΗ σκηνοθέτρια

ΜΑΡΙΑΝΝΑ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ σκηνοθέτρια

ΜΑΝΟΣ ΠΑΠΑΔΑΚΗΣ σκηνοθέτης

ΘΕΛΓΙΑ ΠΕΤΡΑΚΗ σκηνοθέτρια

ΑΝΔΡΕΑΣ ΣΧΟΙΝΑΣ φωτογράφος

ΓΙΩΡΓΟΣ ΤΑΣΙΟΥΛΑΣ storyboard artist

 

ΚΑΡΠΟΣ:   Κέντρο Εκπαιδευτικών Δράσεων και Διαπολιτισμικής Επικοινωνίας

www.karposontheweb.org

Ο Καρπός, έχει 20 χρόνια εμπειρίας στη διδασκαλία των Οπτικοακουστικών Μέσων, του Κινηματογράφου και της δημιουργικής χρήσης εφαρμογών. Ιδρύθηκε από τρεις έμπειρους στο χώρο τους επαγγελματίες που πιστεύουν ότι τα οπτικοακουστικά μέσα, οι νέες τεχνολογίες και η εργασία σε ομάδες, υποστηρίζουν τη δημιουργικότητα, την ανταλλαγή ιδεών και ακονίζουν τα κριτήρια απέναντι στα ερεθίσματα που μας προσφέρονται για κατανάλωση. Η εικόνα και ο ήχος αφορούν όλους και μέσα από απλές αλλά δομημένες δραστηριότητες, καθένας μπορεί να παρουσιάσει τη δική του εκδοχή για τον κόσμο που μας περιβάλλει.

Από το 2009 έως το 2013, συντονίσαμε την δράση κινηματογραφικής παιδείας «Βιντεομουσεία» σε 50 περίπου σχολεία. Η δράση βραβεύτηκε από το Institute for Media Research and Media Education στο Μόναχο, ως ένα από τα 12 καλύτερα σχέδια δράσης για την οπτικοακουστική παιδεία στην Ευρώπη το 2011-13.

Το 2015-2016 διεξήχθησαν πανελλαδικά, οι δράσεις «Η δική μας γνώμη» και ο «Διαγωνισμός Γραπτής Κριτικής» με την υποστήριξη της Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης και του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου. Η δράση αυτή γνώρισε διπλή διάκριση ως ένα από τα 12 καλύτερα ευρωπαϊκά σχέδια οπτικοακουστικής παιδείας στο Evens Foundation Media Education Prize 2017 ενώ έλαβε το Ειδικό Βραβείο Επιτροπής MEDEA AWARDS 2017.