El cuento de las comadrejas - Το Κόλπο της Νυφίτσας

Παραγωγή: Αργεντινή 2019 

Σε συμπαραγωγή με την Ισπανία 

Διάρκεια: 129 λεπτά

Είδος: Μαύρη Κωμωδία

* * *

Σκηνοθεσία: Juan José Campanella

Πρωταγωνιστούν: Graciela Borges, Oscar Martínez, Luis Brandoni, Marcos Mundstock, Clara Lago, Nicolás Francella, Luz Cipriota.

ΣΥΝΟΨΗ: Μια γοητευτική σταρ της χρυσής εποχής του σινεμά, ο σύζυγός της –παλιός ηθοποιός και τώρα καθηλωμένος σε αναπηρικό καροτσάκι λόγω ατυχήματος, ένας πικρόχολος σεναριογράφος και ένας αποτραβηγμένος από την ενεργό δράση σκηνοθέτης, συγκατοικούν σε ένα παλιό αριστοκρατικό εξοχικό. Η ήσυχη συμβίωσή τους διακόπτεται από την εμφάνιση ενός νεαρού ζευγαριού που προσπαθεί να τους εξαπατήσει για να πουλήσουν το σπίτι σε εταιρεία ανάπτυξης ακινήτων. 

«Οι Παλιοί δεν χρησιμοποιούσαν Αρσενικό», η μεγάλη επιτυχία του Λατινοαμερικάνικου σινεμά των 70s, διασκευάζεται από τον δημιουργό του βραβευμένου με Oscar «Το Μυστικό στα Μάτια της» με κέφι και παρακμασμένη μπαρόκ μεγαλοπρέπεια σε μια σύγχρονη μαύρη κωμωδία σύγκρουσης δύο κόσμων. Από τη μια ο γερασμένος κόσμος της χρυσής εποχής του κινηματογράφου με πρωθιέρεια μια παλιά σταρ με την ξεθωριασμένη λάμψη μιας Γκλόρια Σουάνσον από το Sunset Boulevard του Μπίλι Γουάιλντερ. Από την άλλη ο αδυσώπητος κόσμος του σύγχρονου real estate με πρωθιέρεια μια αδίστακτη και πανούργα συμβολαιογράφο και έναν θανάσιμα γοητευτικό γόνο κτηματομεσιτικής οικογένειας. Δύο νυφίτσες έτοιμες να εισβάλλουν στο κοτέτσι για να κατασπαράξουν τις ανύποπτες κότες. Είναι όμως τόσο ανύποπτες οι κότες όσο φαίνονται; Το γηραλέο κουαρτέτο ενοίκων της απομονωμένης βίλας μάλλον είναι όσο πρέπει υποψιασμένο και η εξέλιξη αυτού του μύθου της νυφίτσας το αποδεικνύει περίτρανα.

Η παλιά δόξα του Λατινοαμερικάνικου σινεμά Γκρασιέλα Μπόρχες είναι η αγέρωχη οικοδέσποινα που κρύβει την αλαζονεία της και την πικρία της πίσω από το ακόμη αστραφτερό χαμόγελο της σταρ, ο πάντα εξαιρετικός Όσκαρ Μαρτίνεζ είναι ο σκηνοθέτης που αν και παροπλισμένος κρύβει ακόμη πολλούς άσσους στο μανίκι, ο Λουίς Μπραντόνι είναι ο κύριος της κυρίας, μέτριος ηθοποιός καθηλωμένος σε αναπηρικό καροτσάκι ενώ ο (ήδη μακαρίτης από το 2020) Μάρκος Μούντστοκ είναι ο πικρόχολος σεναριογράφος που κινεί τα νήματα από το παρασκήνιο. Απέναντι τους ο γοητευτικός Νικολάς Φρανσέγια και η Ισπανίδα σούπερσταρ του Spanish Affair Κλάρα Λάγκο εντυπωσιάζουν ως ζεύγος αδίστακτων κτημοτομεσιτών που έχουνι επιπέσει σαν νυφίτσες στο κοτέτσι.

Η μεταξύ τους αναμέτρηση, μια αναμέτρηση ουσιαστικά της τέχνης του κινηματογράφου με την τέχνη της οικονομικής εξαπάτησης, εξελίσσεται σαν παρτίδα σκάκι (η αλήθεια είναι με βραδυφλεγή εξέλιξη, λίγο πιο αργή και φλύαρη από ότι θα χρειαζόταν), η έκβαση της οποίας θα εξαρτηθεί και από τους κρυμμένους «σκελετούς» που κρύβουν οι τοίχοι (και οι κήποι) του επιβλητικού εξοχικού μεγάρου. Μια μικρή σινεφίλ λιχουδιά, ιδιαίτερα για τους ισπανόφωνους θεατές, με ανατρεπτική κατάμαυρη εξέλιξη που δεν θα αφήσει κανένα ανικανοποίητο.   

11 Υποψηφιότητες στα Βραβεία της Ακαδημίας Κινηματογράφου Αργεντινής 2019. 

Διανομή: Cinobo 

Στις αίθουσες από 21.07.22 και σύντομα αποκλειστικά στο cinobo.com 

 

Σημείωμα του σκηνοθέτη Χουάν Χοσέ Καμπανέλα 

Έχω αδυναμία στις ταινίες με πνευματώδεις διαλόγους που σε κάνουν να ζηλεύεις την ευφυΐα του ήρωα. Η ιστορία του Κόλπου της Νυφίτσας μου επέτρεψε να 'κλέψω' στυλιστικά στοιχεία του παρελθόντος, χωρίς αυτά να φαίνονται μη ρεαλιστικά μέσα στη σύγχρονη εποχή, γιατί οι χαρακτήρες ανήκουν στην παλιά. Θέλησα να φτιάξω μια ταινία που να μοιάζει με τις παλιές, αυτές που δεν γίνονται πια και μου λείπουν πολύ, γιατί οι σημερινές κωμωδίες δεν έχουν τον σπιρτόζικο διάλογο και τις έξυπνες ανατροπές που είχαν 20 και 30 χρόνια πριν. 

Βιογραφικό σκηνοθέτη 

Αργεντίνος σκηνοθέτης και σεναριογράφος στο σινεμά και στην τηλεόραση. Το μεγαλύτερο μέρος της κινηματογραφικής του καριέρας εργάστηκε στις ΗΠΑ, σε σειρές όπως το Law And Order: Special Victims Unit, House και 30 Rock. Στην Αργεντινή σκηνοθέτησε αρκετές βραβευμένες ταινίες, μεταξύ των οποίων τα Same Love, Same Rain (1999), Ο Γιος της Νύφης (2001), Moon of Avellaneda (2004), Το Μυστικό στα Μάτια της (2009) που κέρδισε το Όσκαρ Ξενόγλωσσης Ταινίας και Foosball (2013). Το 2013 πραγματοποίησε άλλο ένα μεγάλο του όνειρο σκηνοθετώντας θέατρο, με την παράσταση Parque Lezama.