The Battle of the Sexes – Δολοφόνος για Γέλια

Παραγωγή: Βρετανία 1960 

Διάρκεια: 84 λεπτά

Είδος: Κωμωδία

* * ½

Σκηνοθεσία: Charles Crichton

Πρωταγωνιστούν: Peter Sellers, Robert Morley, Constance Cummings, Jameson Clark, Ernest Thesiger, Donald Pleasence, Moultrie Kelsall, Alex Mackenzie, Patricia Hayes.

ΣΥΝΟΨΗ: Ο κύριος Mάρτιν, είναι αρχιλογιστής σε μια Σκωτσέζικη παραδοσιακή υφαντουργία με αντρικό αποκλειστικά προσωπικό. Όταν αποβιώνει ο γηραιός ιδιοκτήτης, ο γιος του επιστρέφει από τις σπουδές του στην Αμερική για να αναλάβει την επιχείρηση, συνοδευόμενος από την νέα του μνηστή, μια μοντέρνα Αμερικανίδα αναλύτρια που αναλαμβάνει αμέσως με ενθουσιασμό να την εκσυγχρονίσει. Όταν ο κόμπος φθάνει στο χτένι για τους σοκαρισμένους υπαλλήλους, ο κύριος Μάρτιν αποφασίζει να περάσει στην αντεπίθεση, επιχειρώντας να «βγάλει από τη μέση» την ενοχλητική παρείσακτη.

Ο Τσαρλς Κράιτον έχει μια πλούσια και μακρόχρονη θητεία στην κωμωδία, με τους Εντιμότατους Κύριους του κελιού 13 και το ανεπανάληπτο Ψάρι που το έλεγαν Γουάντα να ξεχωρίζουν στη φιλμογραφία του. Αυτή η μάλλον παλιομοδίτικη κωμωδία διαθέτει χαμηλότονο αλλά κοφτερό χιούμορ και έναν πάντα αποτελεσματικό Πίτερ Σέλερς στο ρόλο του ανθρωπάκου που αποδεικνύεται πολύ πιο πανούργος από ότι δείχνει. Φυσικά και δεν πρόκειται ακριβώς για μάχη των φύλων, όχι τουλάχιστον όπως την αντιλαμβανόμαστε σήμερα, αλλά για μάχη αγγλοσαξωνικών νοοτροπιών ένθεν και ένθεν του Ατλαντικού. Από τη μία ο Νέος Κόσμος που εκπροσωπεί η Αμερικανίδα γυναίκα σίφουνας της σπαρταριστής Κόνστανς Κάμινς κι από την άλλη ο βαθιά παραδοσιακός κόσμος των Σκωτσέζων που εκπροσωπεί ο οίκος Μακφέρσον του επίσης σπαρταριστού Ρόμπερτ Μόρλεϊ που αντιδρά στην «ανάπτυξη». Το ποιος θα βρεθεί με «πλεονέκτημα» σε αυτό τον αγώνα είναι και το ζητούμενο, όπως λέει και ο τίτλος της χιουμοριστικής ιστορίας του Τζέιμς Θάρμπερ «The Catbird seat» στην οποία βασίζεται η ταινία. Μειονέκτημα είναι το γεγονός ότι η αφήγηση πάσχει ελαφρά  από μια ανομοιογένεια τόνου καθώς η χαρούμενη ατμόσφαιρα της παραδοσιακής Βρετανικής κομεντί μας προσγειώνει απότομα προς το φινάλε σε μια μάλλον άχαρη μαύρη φάρσα. Το μεγάλο ατού ωστόσο είναι, αναμενόμενα, ο Πίτερ Σέλερς που μας χαρίζει μια χαμηλότονη αλλά τρομακτική ερμηνεία στον ρόλο του κύριου Μάρτιν, διασώζοντας αρκετά την ταινία από τη φθορά του χρόνου.  

Διανομή: Bibliotheque 

Aποκλειστικά στο cine ΘΗΣΕΙΟ από 28.07.22