Bullet Train

Παραγωγή: Ιαπωνία 2022 

Σε συμπαραγωγή με ΗΠΑ 

Διάρκεια: 127 λεπτά

Είδος: Περιπέτεια

* * ½

Σκηνοθεσία: David Leitch

Πρωταγωνιστούν: Brad Pitt, Joey King, Aaron Taylor-Johnson, Brian Tyree Henry, Andrew Koji, Hiroyuki Sanada, Michael Shannon, Bad Bunny aka Benito A.Martínez Ocasio, Logan Lerman, Zazie Beetz, Masi Oka, Karen Fukuhara και η Sandra Bullock

ΣΥΝΟΨΗ: O Ladybug επαγγέλλεται έναν κακότυχο πληρωμένο δολοφόνο που κάνει ψυχανάλυση για να καταφέρει να επικεντρωθεί στη «δουλειά» του με ηρεμία, μετά από μια σειρά αποτυχημένων επιχειρήσεων. Η μοίρα, όμως, έχει τα δικά της σχέδια και έτσι η τελευταία αποστολή τον φέρνει στην Ιαπωνία, σε μια ξέφρενη πορεία σύγκρουσης με φονικούς αντιπάλους από όλη την υφήλιο πάνω στο πιο γρήγορο τρένο του κόσμου. Όλοι τους συνδέονται με κάποιο τρόπο, όλοι τους έχουν αντικρουόμενα συμφέροντα. Το συμφέρον του Ladybug όμως είναι να βρει έναν τρόπο να κατέβει γρήγορα από αυτό το τρένο. Θα τα καταφέρει;

Δύο ώρες και ένα τέταρτο διαρκεί η διαδρομή Τόκιο-Κιότο με το πιο γρήγορο τρένο στον κόσμο. Όσο περίπου διαρκεί και η ταινία του αναγνωρισμένου χορογράφου της βίαιης σωματικής σύγκρουσης Ντέιβιντ Λίτς με την ξέφρενη διαδρομή μιας χούφτας πληρωμένων δολοφόνων να συναντά χολιγουντιανή ψυχανάλυση, σπαρταριστές σινεφίλ αναφορές στη γραφική βία, φιλοσοφία περί μοίρας από τα καλάθια του σούπερ μάρκετ και manga αισθητικές αναφορές σε μια Ιαπωνία χαμένη ανάμεσα σε σαμουράι θρύλους, υπερσύγχρονη τεχνολογία και το απόλυτο αλλόκοτο κιτς.  

Το Bullet Train είναι ίσως το πιο κατάλληλο αγχολυτικό για ένα παγκόσμιο κοινό που έχει φθάσει στα όρια του μετά από δυόμιση χρόνια πανδημικής υστερίας, ένα δωρεάν ψυχοφάρμακο που απελευθερώνει με τον πιο χαρούμενο και εφευρετικό τρόπο τα καταπιεσμένα βίαια ένστικτα των μαζών, προσφέροντας ένα θέαμα που θα ζήλευαν και οι δάσκαλοι Ταραντίνο και Ρίτσι. Ένα θέαμα με αρχιμάστορα έναν πάντα υπέροχο Μπραντ Πιτ να ισορροπεί ανάμεσα σε εσωτερικότητα, χιούμορ και βίαιες εκρήξεις, έναν αντιήρωα με το παρατσούκλι Πασχαλίτσα που φέρει όλες τις λαογραφικές αναφορές στο χαριτωμένο έντομο και που καλείται να επιβιώσει σε μια αλληγορική διαδρομή την οποία ορίζουν υπέρτερες δυνάμεις. Κάτι σαν τον μέσο σημερινό παγκόσμιο πολίτη δηλαδή. Γύρω από τον Πασχαλίτσα κινείται μια απίστευτη πινακοθήκη κακών με κορυφαία την μικρή θανάσιμη «μαθητριούλα» Prince της Τζόι Κινγκ και το δίδυμο των Βρετανών δολοφόνων Λεμόνι-Μανταρίνι που έρχεται απευθείας από τις καπνισμένες κάννες του Γκάι Ρίτσι.

Και που σκοντάφτει όλο αυτό το πανηγύρι; Μα φυσικά στο χάος του σεναρίου που αντί να επιβάλλει μια method to the madness, γίνεται ένα με την παράνοια του παράλληλου κόσμου που περιγράφει, με αποτέλεσμα η ταχύτητα του τρένου να συνοδεύεται από ανισορροπία, αποσπασματικότητα και σύγχυση που δεν μπορεί να καλύψει η εμπνευσμένη δουλειά του σκηνοθέτη Λιτς στην οργάνωση των σκηνών βίας. Το θαυμάζεις μεν, ζαλίζεσαι δε μέχρι την τελική σύγκρουση. Αναμενόμενο ωστόσο μια τέτοια ξέφρενη πορεία να μην μπορεί παρά να καταλήξει σε αφηγηματικό εκτροχιασμό. Έστω και έτσι, το απολαμβάνεις χωρίς ενοχές και αποβιβάζεσαι πιο ανάλαφρος, χωρίς να θυμάσαι ακριβώς τι παίχτηκε. Έχει σημασία; Μάλλον όχι. 

Διανομή: Feelgood Entertainment 

Στις αίθουσες από 04.08.22