DELETE-ΔΙΑΓΡΑΦΗ: Νέος τίτλος και έκδοση σε βιβλίο

Το «DELETE» που παίζεται από τις 31 Οκτωβρίου 2016 και κάθε Δευτέρα και Τρίτη στο Underground της οδού Κοραή, γίνεται «DELETE-ΔΙΑΓΡΑΦΗ» για την καλύτερη επικοινωνία του με το θεατρόφιλο κοινό. To έργο αποτελεί σύνθεση δύο μονόπρακτων με κοινό θέμα το bullying, σε σκηνοθεσία του σπουδαίου Κοραή Δαμάτη.

Τα δύο κείμενα, με την ευκαιρία της παράστασης, μόλις κυκλοφόρησαν σε μια ειδική διπλή έκδοση από τις Εκδόσεις Vakxikon.gr.

Πρώτο παρουσιάζεται το «Σοβαρό ατύχημα επιβάτη» της Βάνας Πεφάνη, βραβευμένο στο Α’ Εργαστήρι θεατρικής γραφής του Εθνικού Θεάτρου, που παρουσιάστηκε πέρσι στο Εθνικό σε μορφή αναλογίου και κατόπιν τα «Θεριά» του Παναγιώτη Μπαρμπαγιάννη.

Στο βραβευμένο έργο της Βάνας Πεφάνη, «Σοβαρό ατύχημα επιβάτη», ότι έγινε διαγράφεται ίσως, με τη λέξη συγνώμη. Στα «Θεριά» του Παναγιώτη Μπαρμπαγιάννη η διαγραφή παραμένει λεκές ανεξίτηλος, μια βρωμιά που απλώνεται μέχρι να καλύψει τα πάντα. 

Διαγραφή. Σωτηρία και θάνατος. Απόφαση και παραίτηση. Επιλογή και εξαναγκασμός. Σ’ αυτή τη δύσκολη ισορροπία κινούνται τα παραπάνω έργα.   

«Επειδή το αδοκίμαστο και τ'απ'αλλού φερμένο δεν τ' αντέχουν οι άνθρωποι» γράφει ο Οδυσσέας Ελύτης στο Μονόγραμμα. 

Η ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ

Όσοι θεατές έχουν επισκεφθεί τον Πολυχώρο Underground σίγουρα θα έχουν εντυπωσιαστεί από την ευρηματική κάθε φορά χρήση των χώρων του, ανάλογα με την παράσταση. Αυτή τη φορά ο πάντα εμπνευσμένος Κοραής Δαμάτης απλώνει τη σκηνή του πρώτου μονόπρακτου της Βάνας Πεφάνη στο ευρύχωρο φουαγιέ του θεάτρου. Αυτό το οικογενειακό θέαμα το φερμένο από ένα ζοφερό μουντό μέλλον εκτοξεύει τις δυσμενείς συνέπειες του bullying σε επιδημία, που με τον Politically Correct μανδύα του Σοβαρού Ατυχήματος, κατατρώει μια ολόκληρη κοινωνία. Άψογο το καστ με την-χολιγουντιανών αποχρώσεων-επιβλητική και απόμακρη παρουσία της Ντέπυ Πάγκα στο ρόλο της μητέρας να κλέβει τις εντυπώσεις. Ένας ελαφρός υποβόσκων διδακτισμός στη σύλληψη του έργου ξεπερνιέται εύκολα μέσα από την αφαιρετική σκηνική αντίληψη που παραπέμπει σε οργουελιανά ψυχικά τοπία.

Στο δεύτερο μονόπρακτο η ατμόσφαιρα δεν θα μπορούσε να είναι πιο διαφορετική. Μετά το διάλειμμα, μεταφερόμαστε σε ένα μικρότερο χώρο, σε άμεση σχεδόν επαφή με τους ερμηνευτές, όπου γινόμαστε κοινωνοί της τραγωδίας μιας αταίριαστης νεαρής ύπαρξης-θύματος ακραίου bullying, σε ένα εκρηκτικό έργο για γερά στομάχια όπου οι ρόλοι θύτη και θυμάτων είναι διφορούμενοι και όπου οικογένεια και σχολείο γίνονται φορείς μιας ισοπεδωτικής εξουσίας. Ποιος είναι τελικά ο θύτης; Ποια είναι τα Θεριά;

Ρεσιτάλ ερμηνείας που φθάνει σε εξοντωτικά σωματικά όρια από σύσσωμο το καστ, με επικεφαλής τη συγκλονιστική εδώ Βάνα Πεφάνη αλλά και το Γιάννη Στεφόπουλο να αποδεικνύει το ερμηνευτικό του εύρος με ένα ρόλο εντελώς αντίθετο με το ρόλο του στο πρώτο μονόπρακτο. Νικολέτα Μουαίμη και Βασίλης Αφεντούλης αποδεικνύονται και πάλι καλλιτεχνικοί στυλοβάτες του Underground ενώ καλοδεχούμενοι είναι και οι τρεις νέοι ηθοποιοί στους ρόλους τους.

Βέβαια χωρίς τη συμβολή του μόνιμου συνεργάτη του Πολυχώρου στην καλλιτεχνική διεύθυνση, Γιώργου Λυντζέρη, το αποτέλεσμα σίγουρα δεν θα ήταν το ίδιο. Συνολικά, παρά την δύσκολη -θεματική και αισθητική- ισορροπία των δυο μονόπρακτων, ο Κοραής Δαμάτης δημιουργεί την απαιτούμενη για ένα επιτυχημένο συνολικό αποτέλεσμα ατμόσφαιρα, προσφέροντας μια ιδιαίτερη, αξέχαστη, εμπειρία. 


ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ

Σκηνοθεσία - φωτισμοί:  Κοραής Δαμάτης

Σκηνικά – κοστούμια: Γιώργος Λυντζέρης

Βοηθός σκηνοθέτη: Τζίνα Μιάρη

ΠΑΙΖΟΥΝ: Βασίλης Αφεντούλης, Αντώνης Καραθανασόπουλος, Τζίνα Μιάρη, Νικολίνα Μουαίμη, Ντέπυ Πάγκα, Βάνα Πεφάνη, Γιώργος Τσιάλος και Γιάννης Στεφόπουλος. 

Μέρες και ώρες παραστάσεων

Δευτέρα-Τρίτη: 21:00 

Τιμές εισιτηρίων:

Γενική είσοδος: 12 ευρώ-Μειωμένο: 10 ευρώ 

Διάρκεια:  110 λεπτά 

INFO ΕΚΔΟΣΗΣ

“Delete”

Βάνα Πεφάνη - Παναγιώτης Μπαρμπαγιάννης

Είδος: Θέατρο

Εξώφυλλα: Σκίτσα του Γιώργου Λυντζέρη

Σελίδες: 118

Χρονολογία έκδοσης: Οκτώβριος 2016

ISBN: 978-618-5144-82-1

Τιμή: 10,6 €

Δύο μονόπρακτα, το Σοβαρό ατύχημα επιβάτη της Βάνας Πεφάνη (βραβεύτηκε στο Α' Εργαστήρι Θεατρικού Κειμένου του Εθνικού Θεάτρου) και τα Θεριά του Παναγιώτη Μπαρμπαγιάννη με κοινό θέμα το bullying, παρουσιάζονται σε μια κοινή, διπλή έκδοση.