A Star is Born – Ένα Αστέρι Γεννιέται

 

Παραγωγή: ΗΠΑ - 2018 

Διάρκεια: 135 λεπτά 

Είδος: Μουσικό Δράμα 

Βαθμολογία: * * * ½ 

Σκηνοθεσία: Bradley Cooper 

Πρωταγωνιστούν: Lady Gaga, Bradley Cooper, Sam Elliott, Dave Chappelle, Anthony Ramos, Bonnie Somerville, Andrew Dice Clay, Michael Harney, D.J. 'Shangela' Pierce, Willam Belli,   

Υπόθεση: Ο Τζάκσον Μέιν (Μπράντλεϊ Κούπερ) είναι διάσημος country rock σταρ με όλα τα προβλήματα που μοιραία ακολουθούν την διασημότητα. Ένα βράδι, μετά από μια συναυλία, καταλήγει τυχαία σε ένα μπαρ όπου τραγουδάει η ταλαντούχα αλλά άγνωστη Άλι (Lady Gaga). Η έλξη είναι κεραυνοβόλα και αμοιβαία και ένας μεγάλος έρωτας γεννιέται καθώς ο Τζακ την προωθεί στο προσκήνιο. Η Άλι σταδιακά αποκτάει καριέρα, manager και άποψη καθώς απογειώνεται στο στερέωμα της μεγάλης διασημότητας. Ο Τζακ όμως έχει τους δικούς του δαίμονες να αντιμετωπίσει με αποτέλεσμα η καριέρα του να παίρνει την κάτω βόλτα κι η σχέση του με την Άλι να καταρρέει… 

Ο Μπράντλεϊ Κούπερ συναντά την Lady Gaga στο ξεκίνημα ενός νέου καλλιτεχνικού δρόμου και για τους δύο. Εκείνος κάνει το σκηνοθετικό του ντεμπούτο κι εκείνη βγάζει το μακιγιάζ, κατεβάζει τους τόνους και γίνεται η Στέφανι Τζερμανότα (το αληθινό της όνομα) που ερμηνεύει τον πρώτο της κινηματογραφικό ρόλο. Όχημα και των δύο το πιο κλασσικό κινηματογραφικό μελόδραμα του 20ου αιώνα που αναλαμβάνουν να διασκευάσουν  και να μεταφέρουν στο δικό μας αιώνα των παγωμένων ψυχών και της ομογενοποίησης της pop μουσικής. Τα καταφέρνουν; Ναι, απόλυτα! Για τον πολύ απλό λόγο ότι ποντάρουν στην αυθεντικότητα. Αυθεντικότητα χαρακτήρων, συναισθημάτων, μουσικών επιλογών ακόμη και συναυλιακών χώρων όπως η Coachella.

 

Η ταινία θα μπορούσε να είναι ένα One man show για τον υπέροχο Μπράντλεϊ που σκηνοθετεί, ερμηνεύει, συνεργάζεται στο σενάριο (με τον θρυλικό Έρικ Ροθ του Forrest Gump), γράφει τραγούδια και τα τραγουδάει εξαιρετικά. Μόνο που απέναντί του έχει ένα pop θηρίο, μια μουσική ιδιοφυία που εδώ είναι κάτι παραπάνω από ηθοποιός. Η 32χρονη Νεοϋρκέζα πατάει γερά στα βήματα της Μπάρμπαρα Στρέισαντ που ερμήνευσε το ρόλο το 1976 αν και η μικροκαμωμένη σιλουέτα της θυμίζει περισσότερο την Τζούντι Γκάρλαντ που ερμήνευσε τον ίδιο ρόλο το 1954 στο αριστούργημα του George Cukor. Δεν θα τη δούμε εδώ σε ακρότητες σκηνικές και μουσικές αφού ο ρόλος και κυρίως τα τραγούδια παραπέμπουν περισσότερο στο στιλ μιας pop soul ντίβας. Αυτή είναι και η μουσική περσόνα την οποία ωθείται να υιοθετήσει από τον διάσημο Manager που την αναλαμβάνει η μικρή Άλι, προς μεγάλη απογοήτευση του Τζάκσον που βλέπει την αυθεντικότητα της αγαπημένης του να «ομογενοποιείται» στα πλαίσια μιας τεράστιας μουσικής βιομηχανίας ή οποία ταυτόχρονα και διακριτικά τον περιθωριοποιεί ως μη προσαρμόσιμο.

Η διασκευή της ιστορίας ενισχύεται περισσότερο με τη δημιουργία του χαρακτήρα του μεγάλου αδελφού του Τζάκσον, του φύλακα άγγελου μιας χαμένης καουμπόικης ψυχής, ρόλο που γράφτηκε από τον Κούπερ ειδικά για τον Σαμ Έλιοτ. Ένα ρόλο που o μυστακοφόρος Σαμ σκίζει με τρόπο σχεδόν σπαρακτικό, καθώς περιφέρει στη σκιά του μικρού αδελφού τη βαριά του παρουσία και φωνή και τις καουμπόικες μπότες του, στάζοντας κυριολεκτικά Αριζόνα (Δεν θα είναι έκπληξη τυχόν υποψηφιότητα Β΄ρόλου). Όπως απόλυτα αναμενόμενη είναι η υποψηφιότητα Oscar τραγουδιού για κάποια από τις συγκινητικές μπαλάντες της ταινίας.

Το αστέρι αυτό είναι ένα έξοχο δείγμα λαϊκού αμερικάνικου σινεμά, με όλη τη μελαγχολική απεραντοσύνη του αυτοκινητόδρομου, την αποφορά της μπύρας και την αδυναμία του ανθρώπου να διαχειριστεί τη μοίρα του. Η μεγαλύτερη αρετή του είναι η αλήθεια που αποπνέει όλο αυτό το προσκήνιο και παρασκήνιο στο οποίο κινούνται τα πρόσωπα αυτού του δράματος όσο και τα υπέροχα κοστούμια που δηλώνουν με έμφαση τόσο τις πολιτιστικές και κοινωνικές διαφορές τους όσο και την εξέλιξη τους from rags to riches και το αντίστροφο.

Η ζεστή φωτογραφία του Μάθιου Λιμπατίκ που τυλίγει με την αύρα της το πρωταγωνιστικό ζευγάρι και ο εκπληκτικός ήχος είναι μόνο δύο από τους πολλούς λόγους για τους οποίους αξίζει κανείς να δει αυτή την ταινία σε μεγάλη οθόνη.

Διανομή: Tanweer