Berlin I Love you – Βερολίνο σ’αγαπώ

Παραγωγή: Γερμανία – 2019 

Διάρκεια: 120 λεπτά 

Είδος: Δραματική Κομεντί 

Βαθμολογία: * ½ 

Σκηνοθεσία: (αλφαβητικά) Dianna Agron, Peter Chelsom, Fernando Eimbcke, Justin Franklin, Dennis Gansel, Dani Levy, Daniel Lwowski, Josef Rusnak, Til Schweiger, Massy Tadjedin, Gabriela Tscherniak. 

Πρωταγωνιστούν: Keira Knightley, Helen Mirren, Luke Wilson, Jim Sturgess, Mickey Rourke, Toni Garnn, Jenna Dewan, Hayden Panettiere, Emily Beecham, Dianna Agron, Veronica Ferres, Diego Luna, Iwan Rheon, Charlotte Le Bon, Sibel Kekilli, Sebastian Groth, Nolan Gerard Funk, Kostas Somer, Nafsika Pan και ο Max Raabe. 

Εικοσιπέντε χρόνια μετά την πτώση του τείχους, το Βερολίνο έχει εξελιχθεί σε μία από τις πιο γοητευτικές πόλεις του κόσμου, εμπνέοντας καλλιτέχνες και σκηνοθέτες από κάθε γωνιά της υφηλίου. Το «Βερολίνο σ’ αγαπώ» που παρουσιάζει τη ματιά τους για την υπέροχη αυτή πόλη, εντάσσεται στο διάσημο franchise του Cities of Love που λανσάρισε το 2006 ο Emmanuel Benbihy. Παρίσι 2006, Νέα Υόρκη 2008, Ρίο 2014 και τώρα Βερολίνο.

Η ταινία περιέχει δέκα διαφορετικές μικρές ανθρώπινες ιστορίες, προβάλλοντας τη δυναμική  των διαπροσωπικών σχέσεων έτσι όπως διαμορφώνεται από τα προβλήματα και τις χαρές που προκύπτουν. Ιστορίες έρωτα, φιλίας και οικογένειας τέμνονται αφηγηματικά για να δείξουν τη σημασία των δεσμών που ενώνουν τους ανθρώπους μεταξύ τους και με το αστικό τους περιβάλλον.

Δυστυχώς όμως η αρχική ιδέα, που εφαρμόστηκε στο Παρίσι με υπέροχα αποτελέσματα, έχει αρχίσει να ξεφτίζει. Οι εποχές και οι άνθρωποι αλλάζουν (πάντα προς το χειρότερο) και το μουντό industrial προφίλ μιας μεγαλούπολης σαν το Βερολίνο δεν προσφέρεται για ρομαντικά ειδύλλια και αισιόδοξη ενατένιση του μέλλοντος όσο κι αν η ταινία προσπαθεί να μας πείσει για το αντίθετο. Η απειρία των περισσότερων σκηνοθετών αλλά και η εμφανώς σχηματική και άτεχνη σεναριακή σύνδεση των διάφορων ιστοριών κάνουν τη 2ωρη διάρκεια να φαντάζει εργατικό οκτάωρο  με λίγες στιγμές και ιδέες να ξεχωρίζουν. Η BMW που «μιλάει» και γοητεύει τον καταθλιπτικό ιδιοκτήτη της, η ένταση ανάμεσα σε μητέρα και κόρη με αφορμή ένα μοναχικό προσφυγόπουλο, η ευφάνταστη Γερμανοτουρκάλα οδηγός ταξί που γίνεται μάρτυρας σκηνής κατασκοπικού θρίλερ, ο παρακμασμένος γόης του μπαρ που επιχειρεί να «σκοράρει» αλλά αυτό που κερδίζει ούτε που θα το φανταζόταν ποτέ του…Ο Μίκι Ρουρκ στο ρόλο του γόη είναι αναπάντεχα καλός όπως φυσικά και η Έλεν Μίρεν και η Κίρα Νάιτλι στη σύντομη ιστορία τους με το μικρό πρόσφυγα αλλά την παράσταση κλέβει η απολαυστική Σιμπέλ Κεκιλί ως οδηγός ταξί. Από την άλλη το περιφερόμενο κλισέ του Άγγελου που κάνει τέχνη πεζοδρομίου ως τουριστική ατραξιόν απευθείας από τα Φτερά του Έρωτα γρήγορα κουράζει το θεατή. Όπως και το νερόβραστο επεισόδιο με τον Αμερικανό τουρίστα και την υπαίθρια καλλιτέχνη, το απόλυτο ναδίρ της ταινίας.

Συνολικά, οι δημιουργοί του φιλμ όσο και να διαλαλούν την αγάπη τους για το Βερολίνο, δεν μας πείθουν καθόλου εκ του αποτελέσματος. Όλα τα καλά πράγματα έχουν ένα τέλος… Εύχομαι να μην τους μπουν ιδέες για την Αθήνα, ειδικά τώρα που «ανοίξαμε και σας περιμένουμε» μέσω cash rebates. Πόση Ακρόπολη και σουβλάκι να χωρέσουν σε δύο ώρες. Λέμε τώρα… 

Διανομή: Tanweer 

Στις αίθουσες από 21.03.19