25ο Διεθνές Φεστιβάλ Κιν/φου - Νύχτες Πρεμιέρας: Ένα σύντομο preview της επετειακής διοργάνωσης

 

Edward Yang (1947-2007)

Από τις 18 έως τις 29 Σεπτεμβρίου 2019, η Αθήνα υποδέχεται τη μεγαλύτερη κινηματογραφική γιορτή της, στις αίθουσες: ΔΑΝΑΟΣ (1 & 2), ΙΝΤΕΑΛ (CINE IDEAL), Odeon Opera (1 & 2), ΑΣΤΟΡ, Μέγαρο Μουσικής Αθηνών & Παλλάς. 

Λίγο πριν ανακοινωθεί το πλήρες πρόγραμμα ας κάνουμε μια μικρή ανασκόπηση στις μέχρι στιγμής επιβεβαιωμένες παρουσίες και τα εξαιρετικά αφιερώματα που έχουν ανακοινωθεί. Όπως αυτό στον αείμνηστο Ταϊβανέζο δημιουργό Έντουαρντ Γιανγκ (1947-2007). Με τον τίτλο «Αστικοί Μύθοι: Αφιέρωμα στο ανυπέρβλητο σινεμά του Έντουαρντ Γιάνγκ» θα γίνει μια πλήρης ρετροσπεκτίβα σε έναν από τους κορυφαίους Ασιάτες σκηνοθέτες του 20ού αιώνα, υπεύθυνο για δύο τουλάχιστον από τις καλύτερες ταινίες που έγιναν ποτέ, και για πέντε ακόμη πραγματικά κομψοτεχνήματα! Μια απαραίτητη γνωριμία με ένα θαυμάσιο έργο. Οι δύο βασικές ταινίες του αφιερώματος είναι φυσικά το επικό «A Brighter Summer Day» (1991), το αδιαφιλονίκητο αριστούργημα της φιλμογραφίας του, που όχι μόνο κέρδισε τον θαυμασμό της παγκόσμιας κινηματογραφικής κοινότητας αλλά και ψηφίστηκε από 5000 κορυφαίους κριτικούς του εξωτερικού ως μία από τις εκατό σημαντικότερες που έγιναν ποτέ. Και βέβαια το πολυφωνικό οικογενειακό δράμα «Yi Yi» (2000) που τιμήθηκε με το Βραβείο Σκηνοθεσίας του Φεστιβάλ Καννών, καταξιώθηκε στο διεθνές κοινό και κατέληξε ανάμεσα στις δέκα καλύτερες ταινίες της δεκαετίας εκείνης από αξιοσέβαστα έντυπα (New York Times, Village Voice, Sight and Sound) και θεωρητικούς όπως η Σούζαν Σόνταγκ.  

A BRIGHTER SUMMER DAY by EDWARD YANG (1991)

Στις διεθνείς παρουσίες σημειώνουμε πρώτο και καλύτερο τον αγαπημένο μας Φατίχ Ακίν. Ένας από τους πιο αγαπητούς σκηνοθέτες του ελληνικού (κι όχι μόνο) κοινού αγκαζάρει τον πρωταγωνιστή του Γιόνας Ντάσλερ και έρχονται στην Αθήνα για να παρουσιάσουν το αιματοβαμμένο «Χρυσό Γάντι», τη νέα τους ταινία που αναφέρεται στη ζωή ενός Γερμανού serial killer γυναικών των 70s και η οποία θα προβληθεί στο αγαπημένο τμήμα «Μετά τα Μεσάνυχτα - After Hours» του Φεστιβάλ. Μια σπουδή πάνω στην αισθητική του Φασμπίντερ βουτηγμένη στο αίμα… 

 

Να υπενθυμίσουμε εδώ ότι έχει ήδη ανακοινωθεί η ταινία λήξης του Φεστιβάλ και δεν είναι άλλη από το πολυσυζητημένο και αμφιλεγόμενο νέο φιλμ του Κώστα Γαβρά «Ενήλικοι στην Αίθουσα» που βασίζεται στο βιβλίο του Γιάνη Βαρουφάκη και αναφέρεται στην περίοδο των διαπραγματεύσεων του 2015. Το Σάββατο 28 Σεπτεμβρίου, μετά την τελετή λήξης και απονομή των βραβείων, το ελληνικό κοινό θα έχει την ευκαιρία να διαπιστώσει από μόνο του τι είναι επιτέλους αυτό το φιλμ που έχει ξεσηκώσει θύελλα ένθεν και ένθεν χωρίς να το έχει δει ουσιαστικά κανείς πέρα από το κοινό του Φεστιβάλ Βενετίας όπου προβλήθηκε εκτός συναγωνισμού (και άφησε ανάμεικτες εντυπώσεις). Στην πρεμιέρα θα παραστεί ο ίδιος ο σκηνοθέτης, συνοδεία των συντελεστών της ταινίας. Η ταινία θα κυκλοφορήσει στις ελληνικές αίθουσες στις 3 Οκτωβρίου από την εταιρία διανομής Odeon. 

Ο Κώστας Γαβράς στα γυρίσματα του Ενήλικοι στην Αίθουσα

Ανάμεσα σε πολλές ακόμη νέες ταινίες που θα προβληθούν όπως το λαμπερό ντοκιμαντέρ του Πατρίσιο Γκουζμάν «Η Οροσειρά των Ονείρων», η νέα ταινία του Κεν Λόουτς Sorry we missed you, το μεγάλο βραβείο της επιτροπής του Φεστιβάλ Καννών «Οι Άθλιοι» του Λατζ Λι και το ντοκιμαντέρ του Ρον Χάουαρντ για τον Παβαρότι Vincero, ξεχωρίζει το Synonyms του Ναντάβ Λαπίντ από το Ισραήλ που τιμήθηκε με τη Χρυσή Άρκτο του Φεστιβάλ Βερολίνου. Μια αντισυμβατική και εκρηκτική ταινία γεμάτη ιδέες, που παίρνει ρίσκα, συστήνει έναν πρωτοεμφανιζόμενο ηθοποιό-αποκάλυψη και είναι προορισμένη για να συζητηθεί. 

 

Το 25ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας χρηματοδοτείται από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού. Έργο: «ΕΠΙΧΟΡΗΓΗΣΗ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΑΘΗΝΩΝ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΟΥ 25ΟΥ ΚΑΙ 26ΟΥ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ - ΝΥΧΤΕΣ ΠΡΕΜΙΕΡΑΣ (2019 ΚΑΙ 2020)». Κωδικός ΠΔΕ: 2018ΣΕ01400015. 

Ακολουθήστε το Φεστιβάλ στο Facebook  / Twitter  / Instagram 

Για περισσότερα www.cinemagazine.gr | www.aiff.gr