Cookies στο
Grand Magazine

To Grand Magazine χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη δυνατή εμπειρία. Για να συνεχίστε να χρησιμοποιείτε το site, παρακαλούμε επιτρέψτε τα cookies, αλλιώς μπορείτε να ανατρέξετε σε οδηγίες του browser σας για το πως θα τα αποκλείσετε.
Επιτρέπω τα Cookies
CinemaΑ΄Προβολή με τον Τάσο Ντερτιλή

Tel Aviv on Fire – Το Σενάριο που άναψε φωτιές
Η Αραβοϊσραηλινή σύγκρουση του 1967 ως σύγχρονη Παλαιστινιακή σαπουνόπερα στην εξέλιξη της οποίας αναλαμβάνει αποφασιστικό ρόλο ένας Ισραηλινός συνοριοφύλακας.

Παραγωγή: Λουξεμβούργο– 2018 

Συμπαραγωγοί: Ισραήλ/Βέλγιο/Γαλλία 

Διάρκεια: 100 λεπτά 

Είδος: Δραματική Κομεντί  

Βαθμολογία: * * ½ 

Σκηνοθεσία: Sameh Zoabi 

Πρωταγωνιστούν: Kais Nashif, Lubna Azabal, Yaniv Biton, Maisa Abd Elhadi, Nadim Sawalha, Salim Dau, Yousef 'Joe' Sweid. 

Ένας 30χρονος ασκούμενος σε τηλεοπτικό στούντιο, πηγαίνει καθημερινά στη Ραμάλα για τα γυρίσματα της δημοφιλούς σαπουνόπερας «Το Τελ Αβίβ φλέγεται». Στο σημείο ελέγχου του Ισραηλινού  στρατού, έρχεται σε επαφή με έναν αξιωματικό της συνοριοφυλακής που του δίνει ιδέες για το σενάριο και κάνει την καριέρα του να εκτοξευθεί.

Ο Παλαιστίνιος σκηνοθέτης Σαμέχ Ζοαμπί επανέρχεται με χιούμορ στη δύσκολη πραγματικότητα της ισραηλινοπαλαιστινιακής συμβίωσης, ακολουθώντας τα διδάγματα του Τσάρλι Τσάπλιν που είχε πει: «Για να γελάσεις πραγματικά, πρέπει να έχεις την ικανότητα να πάρεις τον πόνο σου και να παίξεις μαζί του». Πράγματι, η ταινία του βαδίζει συνεχώς πάνω σε ένα τεντωμένο σκοινί  ποντάροντας στον ανθρώπινο παράγοντα που δεν μπορεί να διαφέρει από λαό σε λαό. Όλοι, εκάτερωθεν των σημείων ελέγχου, παθιάζονται με τη λαϊκή σαπουνόπερα, ένα είδος Αγνώστου Πολέμου (το θυμόμαστε ε;) όπου ένας Συνταγματάρχης Βαρτάνης (τύπου) παθιάζεται με μια πράκτορα των εχθρών-τρομοκρατών. Το τηλεοπτικό κιτς ίσως είναι ο ιδανικότερος τρόπος να εξορκίσει κανείς τις μαζικές ιδεοληψίες και την απελπισία από μια φρικτή καθημερινότητα που κανέναν δεν θα ωφελήσουν μακροπρόθεσμα. Ο Ζοαμπί προτείνει μια χιουμοριστική συμφιλίωση, προφανώς μια ουτοπία επί του παρόντος, αλλά όπως λένε η ελπίδα πεθαίνει τελευταία.

Το κωμικό του στιλ μπορεί και να θυμίσει σε κάποιους και Ελληνική κωμωδία, της σχολής Παπαθανασίου Ρέππα φυσικά, η σκηνοθετική του υπογραφή χαμηλόφωνη και γλυκιά και το σενάριο εμπνευσμένο και ευρηματικό. Το σύνολο δεν ξεφεύγει από μια χρυσή μέση κατάσταση αν και το Λουξεμβούργο, ως βασικός χρηματοδότης, την υπέβαλε στην Ακαδημία για το φετινό Οσκαρ Διεθνούς Ταινίας (το πρώην ξενόγλωσσο). Μικρό και ευχάριστο φιλμ με καλές ερμηνείες ηθοποιών με δυσπρόφερτα ονόματα αλλά τόσο οικεία σε μας πρόσωπα και εκφράσεις. 

Η σαπουνόπερα

Τελ Αβίβ, μοιραίο έτος 1967. Οι φήμες για πόλεμο φουντώνουν. Η Μανάλ, μια πανέμορφη κατάσκοπος, κυκλοφορεί ως Ρέιτσελ- υποτίθεται ότι είναι εβραία μετανάστρια από τη Γαλλία. Αποστολή της: Να αποπλανήσει τον Γεχούντα, ηγετική φιγούρα του Ισραηλινού στρατού για να αποκαλύψει τα σχέδια τους. Η Μανάλ είναι σεφ κι άνοιξε ένα από τα καλύτερα Γαλλικά εστιατόρια του Τελ Αβίβ, ακριβώς απέναντι από τα γραφεία του αρχηγείου του Ισραηλινού στρατού. Με τα υπέροχα γλυκά της θα κερδίσει την προσοχή του Γεχούντα. Σύντομα θα γίνουν εραστές. Το μυστικό για να κατακτήσεις έναν πανίσχυρο άντρα άλλωστε είναι το στομάχι του. Μήπως όμως τον ερωτεύτηκε; Ξέχασε το σκοπό της; Ότι είναι κόρη προσφύγων από τη Τζάφα; Κι ο εραστής της, ο Μαρβάν; Το μαχητή της Παλαιστινιακής αντίστασης που την έστειλε σε αυτή την επικίνδυνη αποστολή; 

Διανομή: Seven Films 

Στις αίθουσες από 31.10.19  

Βαθμολογήστε:
Βαθμολογία: NAN/5