1917: Φωτίζοντας το πλάνο με φωτοβολίδες

 

Οι ώρες μετράνε αντίστροφα για την απονομή των σημαντικότερων κινηματογραφικών βραβείων της χρονιάς. Μεταξύ μας τώρα, καταλαβαίνουμε πολύ καλά ότι ένα βραβείο Oscar δεν αντιπροσωπεύει απόλυτα την καλύτερη επίδοση σε κάθε τομέα, αντιπροσωπεύει όμως,  μέσα από τη μαζικότητα της ψηφοφορίας, το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα ανάμεσα σε μια ομάδα άριστων μεν ταινιών αλλά και άμεσα εμπλεκόμενων με την κινηματογραφική βιομηχανία. Οι πολλαπλές υποψηφιότητες δεν κάνουν πλέον εντύπωση σε κανένα, είναι μάλλον αναμενόμενες, όπως στην περίπτωση του 1917 που μπήκε αργά στην κούρσα αλλά τιμήθηκε με υποψηφιότητες σε 10 τομείς. Δεν μπορούμε ακόμη να γνωρίζουμε αν τα μέλη της Ακαδημίας ακολουθήσουν το παράδειγμα των Χρυσών Σφαιρών ή της Βρετανικής Ακαδημίας όμως ένα είναι σίγουρο: το τεράστιο επίτευγμα του Ρότζερ Ντίκινς στη φωτογράφηση αυτού του (αντι)πολεμικού και δημοφιλέστατου όπως αποδείχτηκε στην πορεία φιλμ, δεν θα φύγει (και δεν πρέπει να φύγει) με άδεια χέρια.

Παρακάτω, στο σύντομο featurette που αναφέρεται στη νυχτερινή σκηνή ανθολογίας του φιλμ, παίρνουμε μια ιδέα γιατί…

Ο 70χρονος Διευθυντής Φωτογραφίας που μετά από 12 οσκαρικές υποψηφιότητες σκόραρε με την 13η και τυχερή πέρυσι για το Blade Runner 2049, ετοιμάζεται να επαναλάβει τον θρίαμβο με την 14η υποψηφιότητά του. Εμείς, μαζί του φανατικά!

Το 1917 συνεχίζει να προβάλλεται με μεγάλη επιτυχία στις αίθουσες, έχοντας ξεπεράσει τους 214 χιλιάδες θεατές σε 28 ημέρες προβολής. Και έπεται συνέχεια…