Wasp Network – Αβάνα η πόλη των κατασκόπων

Παραγωγή: Γαλλία - 2019 

Συμπαραγωγοί: Ισπανία/Βέλγιο/Βραζιλία 

Διάρκεια: 123 λεπτά 

Είδος: Κατασκοπικό   

Βαθμολογία: * * ½ 

Σκηνοθεσία: Olivier Assayas 

Πρωταγωνιστούν: Penélope Cruz, Edgar Ramírez. Ana de Armas, Wagner Moura, Gael García Bernal, Leonardo Sbaraglia, Harlys Becerra, Julian Flynn. 

Στην Αβάνα των αρχών της δεκαετίας του 1990, ο ψυχρός πόλεμος με τις ΗΠΑ καλά κρατεί. Ο πιλότος της κουβανικής αεροπορίας Ρενέ Γκονζάλες κλέβει ένα αεροπλάνο και εγκαταλείπει την Κούβα για τις ΗΠΑ, αφήνοντας πίσω την αγαπημένη του σύζυγο και την κόρη του. Ξεκινάει μια νέα ζωή σαν πολιτικός πρόσφυγας στο Μαϊάμι όπου σύντομα τον ακολουθούν και άλλοι Κουβανοί. Πίσω από τη φυγή τους όμως καλύπτουν ένα δίκτυο κατασκόπων που έχει στήσει η Κούβα προκειμένου να παρεισφρήσει σε οργανώσεις αντιφρονούντων που είναι υπεύθυνες για φονικά τρομοκρατικά χτυπήματα σε κουβανέζικο έδαφος. Το FBI παρατηρεί και δεν θα αργήσει να επέμβει… 

Η ερμηνευτική αφρόκρεμα του Λατινοαμερικάνικου Κινηματογράφου συγκεντρώνεται σε μια κατασκοπική περιπέτεια που για μια φορά επιτέλους δεν έχει καλούς Αμερικανούς ήρωες που σώζουν το Δυτικό κόσμο από τον κομμουνισμό. Ωστόσο έτσι όπως την έχει γράψει και σκηνοθετήσει ο Ολιβιέ Ασαγιάς, η ταινία δεν έχει καν ήρωες αλλά περιφερόμενες δυναμικές και αρρενωπές παρουσίες βασισμένες σε αληθινά πρόσωπα των οποίων τα κίνητρα παραμένουν θολά και ακαθόριστα. Κάτι σαν φωτομοντέλα με πόζες και γραμμή Τσε Γκεβάρα.

Η ταινία βασίζεται στο έγκυρο βιβλίο του Βραζιλιάνου πολιτικού και συγγραφέα Φερνάντο Μοράις «Οι τελευταίοι στρατιώτες του Ψυχρού Πολέμου» που γράφτηκε το 2011, στα τελειώματα ουσιαστικά του ακήρυχτου πολέμου των ΗΠΑ κατά του ενοχλητικού κομμουνιστή γείτονα. Ο Ασαγιάς μένει πιστός στα γεγονότα που έχουν καταγραφεί, ακολουθώντας μια πεπατημένη και μάλλον επίπεδη αφηγηματική γραμμή, χωρίς να αποφασίζει ουσιαστικά να γείρει το σκάφος προς τη μια ή την άλλη πλευρά. Εκείνο ωστόσο που δίνει πόντους σώζοντας την ταινία από την ασημαντότητα είναι τόσο η προσεγμένη από κάθε άποψη λουσάτη παραγωγή όσο κυρίως η μαγνητική παρουσία (ας μη μιλήσουμε καλύτερα για ερμηνείες) του αστραφτερού καστ, ιδιαίτερα της Πενέλοπε Κρουζ που από ένα σημείο και πέρα παίρνει επάνω της όλη την ταινία και μαζί της συμπαρασύρει επιτέλους τον θεατή σ αυτή τη βρώμικη πίσω αυλή της πρόσφατης Ιστορίας.

Τελικά το τι θα εισπράξει ο θεατής φεύγοντας από την ταινία για την  Κούβα είναι προσωπική του υπόθεση όμως η απορία θα παραμείνει πως ένα τόσο καυτό latino θέμα κατέληξε στα χέρια φλύαρου Γάλλου εστέτ δημιουργού. Ιστορία ιλουστρασιόν άνευ ενοχλητικών εξάρσεων. 

Διανομή: Spentzos Films 

Στις αίθουσες από 11.06.20