Cookies στο
Grand Magazine

To Grand Magazine χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη δυνατή εμπειρία. Για να συνεχίστε να χρησιμοποιείτε το site, παρακαλούμε επιτρέψτε τα cookies, αλλιώς μπορείτε να ανατρέξετε σε οδηγίες του browser σας για το πως θα τα αποκλείσετε.
Επιτρέπω τα Cookies
CinemaΑ΄Προβολή με τον Τάσο Ντερτιλή

Chambre 212 – Μια Νύχτα Μαγική
Μοντέρνα και πρωτότυπη σινεφίλ βερσιόν συζυγικής κομεντί από έναν ιδιαίτερο Γάλλο δημιουργό

 

Παραγωγή: Γαλλία/Βέλγιο/Λουξεμβούργο– 2019

Διάρκεια: 86 λεπτά 

Είδος: Κομεντί  

* * * 

Σκηνοθεσία: Christophe Honoré 

Πρωταγωνιστούν: Chiara Mastroianni, Benjamin Biolay, Vincent Lacoste, Kolia Abiteboul, Camille Cottin, Carole Bouquet, Stéphane Roger, Harrison Arevalo, Marie-Christine Adam. 

Μετά από 20 χρόνια γάμου, η Μαρία αποφασίζει μια νύχτα να εγκαταλείψει τη συζυγική στέγη. Πηγαίνει να μείνει στο ξενοδοχείο ακριβώς απέναντι, όπου από το δωμάτιο 212 παρατηρεί απέναντι το διαμέρισμά της, το σύζυγό της που είναι μόνος κι έρημος και τελικά την ίδια τη ζωή και το γάμο της. Καθώς αναρωτιέται αν πήρε τη σωστή απόφαση, άνθρωποι που πέρασαν από τη ζωή της παρελαύνουν από το δωμάτιο ζωντανεύοντας το παρελθόν.

Ένα παρελθόν βγαλμένο από την πιο ονειρική σινεφίλ αφήγηση, μια ζωή όπως θα την έκρινε ο Μπέργκμαν αν είχε την ανάλαφρη οπτική μιας γαλλικής φάρσας που θα είχε γράψει ο Προυστ. Μπέρδεμα ε; Ανάλαφρο όμως και απόλυτα Γαλλικό με την πιο Γαλλική κινηματογραφική έννοια! Κάτι που θα ξενίσει μεγάλη μερίδα του κοινού. Αλλά αυτός είναι ο 50χρονος πια Κριστόφ Ονορέ, χαϊδεμένο παιδί του Φεστιβάλ Καννών και της Γαλλικής κριτικής, συνθέτης ποιητικών κινηματογραφικών εικόνων που οφείλουν τα πάντα στην Ιστορία του Κινηματογράφου και δη του Γαλλικού.

Ο Αλαίν Ρενέ, ο Μπερτράν Μπλιέ, ο Ζακ Ντεμί βρίσκονται πίσω από τη μπουλβάρ χαριτωμενιά αυτή της μαγικής νύχτας που ο πρωτότυπος τίτλος παραπέμπει στο άρθρο 212 του Γαλλικού Αστικού Κώδικα: Les époux se doivent mutuellement respect, fidélité, secours, assistance. Οι σύζυγοι οφείλουν αμοιβαίο σεβασμό, πίστη, βοήθεια και υποστήριξη. Κάτι που έχει χαθεί στην περίπτωση της Μαρίας με τους άπειρους νεαρούς εραστές και του συζύγου της με τις γλυκές αναμνήσεις της εφηβείας του. Αναζητώντας λοιπόν την ουσία και ποθώντας την επιστροφή στη γαμήλια σύμβαση του αστικού κώδικα ως μόνη ενδεδειγμένη ερωτική έξοδο, το Δωμάτιο 212 γίνεται μια πολύβουη αίθουσα συναισθηματικού δικαστηρίου όπου όλα παίζουν. Μέχρι την επιστροφή (;) στο απέναντι διαμέρισμα που συμβολικά στέκεται πάνω σε Multiplex που προβάλλει 7 ταινίες. Πιο σινεφίλ πεθαίνεις!

Παρά την απόλυτα εγκεφαλική σύλληψη του εγχειρήματος, ο Ονορέ καταφέρνει να κεντρίσει τον θεατή με την ομορφιά των πλάνων του, τους υπέροχους πρωταγωνιστές του και την καίρια χρήση τραγουδιών που σχολιάζουν τη δράση. Η ταινία προβλήθηκε σε παγκόσμια πρεμιέρα στο Φεστιβάλ Καννών στο επίσημο τμήμα Un Certain Regard όπου η πρωταγωνίστρια Κιάρα Μαστρογιάνι κέρδισε το Βραβείο Γυναικείας Ερμηνείας. Ήταν επίσης υποψήφια για το Βραβείο César Γυναικείας Ερμηνείας. Μαζί της συναντάμε στο ρόλο του συζύγου τον χαρισματικό Μπενζαμέν Μπιολέ (που στο παρελθόν υπήρξε και στην πραγματικότητα σύζυγός της!), έναν από τους πιο δημοφιλείς Γάλλους τραγουδοποιούς ενώ την τετράδα συμπληρώνουν ο ταλαντούχος κύριος Λακόστ και η δυναμική Καμίγ Κοτέν. Η ταινία μετά τις Κάννες προβλήθηκε στα Φεστιβάλ Λονδίνου, Μπουσάν στη Νότια Κορέα, στο Σικάγο, αλλά και στο πρόσφατο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης.

Διανομή: One from the Heart 

Στους κινηματογράφους από 30.07.20 

Σημείωμα του σκηνοθέτη (απόσπασμα από τις σημειώσεις παραγωγής)

Όπως γίνεται συχνά, η ταινία Μια Νύχτα Μαγική ξεκινάει από μια άλλη ταινία, που δεν έχει γυριστεί, αλλά παραμένει η κρυφή της πηγή. Την είχα ονομάσει Τα Λουλούδια. Η ιστορία λάμβανε χώρα κατά τη διάρκεια της κατοχής και στη δεκαετία του πενήντα. Παράτησα αυτό το σχέδιο που ήρθε μετά την κυκλοφορία του «Plaire, Aimer et Courir vite» («Sorry Angel»), φοβούμενος ότι θα με παρέσυρε σε ένα πολύ μελαγχολικό μονοπάτι. Είμαι ολοένα και περισσότερο δύσπιστος γύρω από αυτή τη σπουδαιότητα, αυτή την κυριαρχία που κάποιες ταινίες επιβάλουν στο ίδιο το σινεμά. Δεν εμπιστεύομαι τα περισπούδαστα θέματα και τους επιβλητικούς σκηνοθέτες. Με μια λέξη δεν ήθελα αυτό το σχέδιο που είχα αρχίσει να ονειρεύομαι. Ήταν η αρχή του καλοκαιριού, ήμουν στη λίμνη της Γενεύης, κάνοντας πρόβες για την παράσταση «Les Idols». Δεν βιαζόμουν για μια επόμενη ταινία και ένιωσα απελευθερωμένος όταν ένα βράδυ έβλεπα την ταινία του Λίο Μακάρεϋ «The Awful Truth»: Η Αϊρίν Νταν και ο Κάρι Γκραντ ως το τέλειο παντρεμένο ζευγάρι μετά το διαζύγιο τους. Πόσο καιρό είσαι σε μια σχέση, άρχισα να αναρωτιέμαι. Και πόσοι σκηνοθέτες έχουν ενδιαφερθεί για τη συζήτηση γύρω από το γάμο; Εκείνη τη νύχτα, άρχισα να γράφω με ανυπομονησία και χαρά.

 

 

Βαθμολογήστε:
Βαθμολογία: NAN/5