Cookies στο
Grand Magazine

To Grand Magazine χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη δυνατή εμπειρία. Για να συνεχίστε να χρησιμοποιείτε το site, παρακαλούμε επιτρέψτε τα cookies, αλλιώς μπορείτε να ανατρέξετε σε οδηγίες του browser σας για το πως θα τα αποκλείσετε.
Επιτρέπω τα Cookies
CinemaΑ΄Προβολή με τον Τάσο Ντερτιλή

Cambio Tutto – Πες το δυνατά
Διασκεδαστική μεταφεμινιστική κωμωδία με ηρωίδα εργαζόμενη 40άρα στα πρόθυρα νευρικής κρίσης

 

Παραγωγή: Ιταλία – 2020 

Διάρκεια: 90 λεπτά 

Είδος: Κωμωδία   

* * ½ 

Σκηνοθεσία: Guido Chiesa 

Πρωταγωνιστούν: Valentina Lodovini, Neri Marcorè, Libero De Rienzo, Dino Abbrescia, Andrea Pisani, Nicola Nocella, Flora Canto.

Η Τζούλια είναι στέλεχος μιας φίρμας μάρκετινγκ. 40 χρονών, μονίμως αγχωμένη και υποαμειβόμενη, βιώνει μία δυσάρεστη καθημερινότητα ανάμεσα σε ένα νέο και εντελώς ανίκανο αφεντικό, ένα απένταρο καλλιτέχνη σύντροφό που της έχει φορτωθεί μαζί με τον προβληματικό έφηβο γιο του και μια κολλητή φίλη μονίμως κολλημένη στο κινητό.

Και μέσα σ όλα, της φέρνουν μια 20χρονη influencer που την καπελώνει στη δουλειά με τις νέες ιδέες της, ενώ η ζυγαριά δε λέει να κουνηθεί παρά την ανελέητη δίαιτα και ο γείτονας του επάνω ορόφου οργανώνει ολονύκτια πάρτι που την αφήνουν άγρυπνη.

Έχοντας φθάσει στο αμήν, η Τζούλια απευθύνεται στις υπηρεσίες εναλλακτικού θεραπευτή και ω του θαύματος, όσα τη βάραιναν και τα κρατούσε μέσα της αρχίζουν να ξεχύνονται ορμητικά προς πάσα κατεύθυνση; Θα ανακουφισθεί ή μήπως η έκρηξη αυτή θα της προκαλέσει χειρότερα προβλήματα;

Κάποτε ήταν μια Μαίρη Παναγιωταρά, μια χαρούμενη γυναίκα μια τρελή νοικοκυρά. Γνήσια απόγονος εκείνης, η Τζούλια είναι η νοικοκυρά που βγήκε από το σπίτι και ανακάλυψε ότι και έξω από αυτό η ζωή για μια γυναίκα είναι γεμάτη παγίδες, ανισότητα και συνεχή αγώνα για να αποδείξει την αξία της. Το εύρημα της θαυματουργής μεταμόρφωσης της Τζούλια από δέκτη πάσης αντρικής βλακείας και μικρότητας σε πομπό τρέλας και κατά μέτωπο επίθεσης σε όλα τα στραβά της ζωής της είναι που εντείνει το κωμικό στοιχείο του καλογραμμένου σεναρίου (τρεις σεναριογράφοι παρακαλώ, για Ιταλία μιλάμε !) ωθώντας το κατά διαστήματα σε σπαρταριστά επίπεδα. Περισσότερο από φεμινιστική κωμωδία για την καταπίεση των γυναικών, έχουμε να κάνουμε με μια κωμωδία κρίσης μέσης ηλικίας που λειτουργεί επίσης εξαιρετικά με γυναίκα ηρωίδα όπως και με άντρα (εξάλλου έχουμε δει άπειρες αντρικές ιστορίες τέτοιου τύπου) εφόσον οι σεναριογράφοι έχουν φροντίσει να περιποιηθούν το χαρακτήρα της Τζούλια με τα τρία κακά της γυναικείας μοίρας και να εμπλουτίσουν το περιβάλλον της με τους χαρακτήρες που δεν μπορεί παρά να της βγάλουν το άγριο θηρίο που κοιμάται μέσα της! Θαύμα, θαύμα της εναλλακτικής επιστήμης! Αμ δε! Για στρίψιμο της βίδας ολοκληρωτικό μιλάμε και γύρισμα του ματιού (πάντα με την καλή έννοια…).

Απολαυστική η, άγνωστή μας στην Ελλάδα, Βαλεντίνα Λοντοβίνι, θα μπορούσε να είναι μια νεότερη βερσιόν της Ελένης Ράντου, μιας δικής μας εξίσου αξιόλογης comedienne που στη μοναδική κινηματογραφική της εμφάνιση (Πεθαίνω για σένα) έκανε κυριολεκτικά μπαμ, σε ένα ρόλο παρεμφερή με αυτόν της Τζούλια.

Ανάλαφρη και ξεκαρδιστική παρά τη βαριά τρέλα που κουβαλάει τελικά η ηρωίδα μας που έχει βαλθεί να τα αλλάξει όλα όπως λέει ο πρωτότυπος τίτλος, η ταινία του Γκουίντο Κιέζα είναι ένα ακόμη όμορφο δείγμα από την εν πολλοίς άγνωστη γειτονική κινηματογραφία που δεν πρέπει να συγχέουμε με κανένα τρόπο με τις καθιερωμένες γαλλικές κομεντί του καλοκαιριού. Άλλο χιούμορ, άλλο ταμπεραμέντο. Remake κανείς; 

Διανομή: Tanweer 

Στους κινηματογράφους από 06.08.20 

Βαθμολογήστε:
Βαθμολογία: NAN/5