El Asesino de Los Caprichos – Οι Δολοφόνοι του Γκόγια

 

Παραγωγή: Ισπανία/Βέλγιο – 2019 

Διάρκεια: 95 λεπτά 

Είδος: Θρίλερ    

* * 

Σκηνοθεσία: Gerardo Herrero 

Πρωταγωνιστούν: Maribel Verdú, Aura Garrido, Roberto Álamo, Ginés García Millán, Daniel Grao, Ruth Gabriel, Antonio Velázquez, Tamar Novas, Aitor Fernandino, Óscar Pastor, Laura Cepeda, Francisco Escribano, Víctor Anciones. 

Ένας μυστηριώδης κατά συρροή δολοφόνος βάζει στο στόχαστρό του πλούσιους συλλέκτες τέχνης σε μια αριστοκρατική συνοικία της Μαδρίτης, Κοινό χαρακτηριστικό των φόνων είναι η τοποθέτηση των θυμάτων με τέτοιο τρόπο έτσι ώστε να θυμίζουν τα Καπρίτσια, μια διάσημη σειρά έργων του Φρανθίσκο Γκόγια - έργων κλασσικών πλην ανατρεπτικών που εικάζεται ότι σατιρίζουν την ανηθικότητα της ισπανικής κοινωνίας του 18ου αιώνα..

Την υπόθεση αναλαμβάνουν δύο επιθεωρήτριες της Αστυνομίας, εντελώς αταίριαστες μεταξύ τους: από τη μια η βετεράνος και ευφυής πλην κυνική και εριστική Κάρμεν, μια γυναίκα με πολλά προβλήματα συμπεριφοράς που φωνάζουν από μακριά για τους «σκελετούς» του παρελθόντος που κρύβει στη ντουλάπα και από την άλλη η μειλίχια, ιδεαλίστρια και ευτυχισμένη μητέρα Έύα, μια φιλόδοξη αν και άπειρη αστυνομικός. Οι συγκρούσεις τους, τόσο σε επαγγελματικό όσο και κυρίως σε προσωπικό επίπεδο, μπαίνουν συχνά εμπόδιο στην έρευνα που τις φέρνει ενώπιον παράνομου δικτύου διακίνησης αδήλωτων πινάκων μεγάλης αξίας, ενός δικτύου που έχει άμεση σχέση με τον δολοφόνο των Καπρίτσιων.

Ο βετεράνος Ισπανός σκηνοθέτης Χεράρδο Ερέρο επιχειρεί τη δημιουργία ενός serial killer θρίλερ ξεφεύγοντας όμως από τους αφηγηματικούς κανόνες της ταινίας είδους, καθώς λοξοδρομεί την ίντριγκα όχι τόσο προς τη λύση του μυστηρίου όσο προς την κριτική της υψηλής κοινωνίας και προς ένα σχόλιο για τη διαχρονική σχέση τέχνης και πλούτου αλλά και τη διαχρονική σημασία του έργου των μεγάλων καλλιτεχνών όπως ο Γκόγια. Δυστυχώς τόσο αυτός όσο και οι σεναριογράφοι του δεν ξεφεύγουν από την ηθικολογία και την χλιαρή καταγγελία η οποία, ακόμη χειρότερα, παίρνει μπάλα τη βασική πρωταγωνίστρια που με κάθε ενέργειά της μοιάζει να πλησιάζει ακόμη περισσότερο όχι στη λύση του μυστηρίου αλλά στην ηθική και σωματική κατάρρευση. Παράξενος συνδυασμός αλλά δεν μπορείς να έχεις και την πίτα ολόκληρη και το σκύλο χορτάτο. Εν προκειμένω σκύλος ο έμπειρος και πιστός στα θρίλερ θεατής που δεν θα πάρει καθόλου καλά την παντελή έλλειψη σασπένς και την επιφανειακή ανάπτυξη των χαρακτήρων, πράγμα ανεπίτρεπτο για κάθε θρίλερ που σέβεται τον εαυτό του στην εποχή μετά τον Φίντσερ. Η ταινία σώζεται εν μέρει από τις δύο πρωταγωνίστριες και την προσεγμένη καλλιτεχνική διεύθυνση δεν παύει όμως να θυμίζει τηλεοπτική κοινοτυπία.

Σαν βραδινό θερινό θέαμα συνοδεία pop corn στέκει πάντως…

CSI Goya! 

Διανομή: Rosebud.21 

Στους κινηματογράφους από 13.08.20