26ο ΔΦΚ - Νύχτες Πρεμιέρας: Πρώτες εντυπώσεις

 

Τελικά τα κατάφερε! Το 26ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας Νύχτες Πρεμιέρας πήρε μπροστά με δύναμη και αισιοδοξία, επιστρέφοντας στους φυσικούς του χώρους, αυτή τη φορά κάτω από το φως των αστεριών. Προσαρμοσμένο στις νέες συνθήκες, το φετινό Φεστιβάλ προχωρά ακάθεκτο με αγάπη για το κοινό του, όντας ένα από τα ελάχιστα στον κόσμο τα οποία θα διεξαχθούν κανονικά σε αίθουσες.

Η φετινή ιδιαιτερότητα ξεκίνησε από τη διπλή τελετή έναρξης που έγινε σε δύο κινηματογράφους: την Αίγλη του Ζαππείου και τη Ριβιέρα των Εξαρχείων. Με έντονη φέτος στην τελετή την κυβερνητική παρουσία μέσω βουλευτών και αξιωματούχων, οι προσκεκλημένοι σκηνοθέτες, ηθοποιοί και λοιποί καλλιτέχνες και άνθρωποι των Media απόλαυσαν το Nomadland της Κλόε Ζάο με τη συγκλονιστική πρωταγωνιστική παρουσία της Φράνσες Μακντόρμαντ. Μια ταινία που μετά το βραβείο του κοινού στο φεστιβάλ του Τορόντο έχει βάλει γραμμή για την επόμενη Οσκαρική τελετή.

NOMADLAND

138 ταινίες, αφιερώματα και τρία διαγωνιστικά τμήματα που κρύβουν συχνά ευχάριστες εκπλήξεις απαρτίζουν φέτος το Φεστιβάλ, τον μοναδικό, να σημειωθεί, πολιτιστικό θεσμό εν ενεργεία σήμερα στην Αττική των μέτρων και των περιορισμών.

GAGARINE

Πολλές και ενδιαφέρουσες οι προβολές μέχρι τώρα με το μαγικό Gagarine, μια από τις Γαλλικές Selections Oifficielles του φετινού ακυρωμένου Φεστιβάλ Καννών, να κλέβει τις εντυπώσεις στα πλαίσια του Διεθνούς Διαγωνιστικού τμήματος. Όπως και η μεγαλειώδης ερμηνεία της Νίνα Χος στην δραματική «Μικρή μου Αδελφή» από την Ελβετία όπου υποδύεται μια Βερολινέζα συγγραφέα που συγκλονίζεται από τη ασθένεια του δίδυμου αδελφού της. Συγκλονιστικό είναι επίσης και το ντοκιμαντέρ για τα «Τραγούδια της Καταπίεσης» που βάζει στο κέντρο της αφήγησης μια απομονωμένη θρησκευτική Γερμανική κοινότητα στις Χιλιανές Άνδεις, σκάβοντας σιγά σιγά κάτω από το παραδεισένιο τοπίο για να αναδείξει το αιώνια αποκρουστικό πρόσωπο του ναζιστικού τέρατος. Ντοκιμαντερίστικη είναι και η βάση της πρώτης ταινίας μυθοπλασίας της Χάιντι Γιούιν «Σε κουβαλώ πάντα μέσα μου» που απλώνει ένα γκέι ρομάντζο από το Μεξικό των 80s μέχρι τη σημερινή Νέα Υόρκη δημιουργώντας ένα φιλμ αφηγηματικά άνισο αλλά γοητευτικό και συγκινητικό. Όπως συγκινητικό είναι και το «Φιλί στο Λυκόφως» του Ρέι Γιουνγκ με ήρωες δύο ηλικιωμένους γκέι, με παιδιά και εγγόνια, που αποφασίζουν να ζήσουν το δικό τους καθυστερημένο ρομάντζο αναπνέοντας επιτέλους ελεύθεροι.

Είναι προφανές ότι το διεθνές καλλιτεχνικό σινεμά της εποχής της κρίσης επιστρέφει στις ταυτότητες και τον αυτοκαθορισμό του ανθρώπου με ιστορίες χαμηλόφωνες, συγκινητικές αλλά και με ήρωες που διεκδικούν τη θέση τους στον ήλιο. Αυτό το σινεμά είναι επί του παρόντος διαθέσιμο αφού το άλλο σινεμά, των στούντιο και των υπερηρώων, απέχει πανηγυρικά, με έτοιμες ταινίες «κλεισμένες στα κουτιά» για εμπορικούς λόγους μέχρι του χρόνου.

Η ΜΙΚΡΗ ΜΟΥ ΑΔΕΛΦΗ

Να σημειώσουμε ότι ειδικά φέτος και συμπληρωματικά με τις προβολές στις αίθουσες, το 26ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας Νύχτες Πρεμιέρας έχει ήδη προβλέψει για τους θεατές (ευπαθείς ομάδες, άτομα που φροντίζουν ασθενείς ή λόγω επαγγέλματος έρχονται σε επαφή με ασθενείς κ.ά.) οι οποίοι δεν θα μπορούν εκ των πραγμάτων να παραστούν στις προβολές, παραχωρώντας ένα (μικρό) μέρος του προγράμματός του να προβληθεί και ψηφιακά, στην ειδικά διαμορφωμένη πλατφόρμα www.online.aiff.gr.

ΤΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΤΗς ΚΑΤΑΠΙΕΣΗΣ

To ΝΕΟ ωρολόγιο πρόγραμμα μπορείτε να βρείτε ΕΔΩ. Βιαζόμαστε τώρα γιατί και φέτος τα sold out είναι εδώ και είναι πολλά, δεδομένου και του ποσοτικού περιορισμού των θεατών ανά αίθουσα.

Αναλυτικά το πρόγραμμα του 26ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας Νύχτες Πρεμιέρας μπορείτε να βρείτε εδώ: www.aiff.gr

 

Διαρκής ενημέρωση και περισσότερες πληροφορίες, στα sites του www.aiff.gr και του www.cinemagazine.gr και στις σχετικές σελίδες στα social media: Facebook AIFF, Instagram, Twitter.