33ο Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου: από 25 Νοεμβρίου διαδικτυακά

 

Όπως δήλωσε ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής και ψυχή του Φεστιβάλ Νίνος Φένεκ Μικελίδης «Φέτος, για 33η χρονιά, θα είναι και πάλι κοντά σας το ΠΑΝΟΡΑΜΑ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ, το μοναδικό φεστιβάλ της Αθήνας αφιερωμένο στα πρόσφατα (και όχι μόνο) επιτεύγματα του ευρωπαϊκού (μαζί και του ελληνικού) κινηματογράφου. Φέτος, εξαιτίας της πανδημίας του κορονοϊού, αναγκαζόμαστε, δυστυχώς, να διοργανώσουμε το φεστιβάλ, για πρώτη φορά στην ιστορία του, διαδικτυακά, δίνοντας ωστόσο, έστω και με αυτό τον τρόπο, την ευκαιρία στο κινηματογραφόφιλο κοινό όλης της Ελλάδας και όχι μόνο της Αθήνας, να απολαύσει πολύ και καλό σινεμά. Σε μια περίοδο ιδιαίτερων δυσκολιών για τον παγκόσμιο κινηματογράφο - τόσο στην παραγωγή και τη διανομή όσο και σε ό,τι αφορά στην προβολή των ταινιών στις αίθουσες - δεν μπορούσαμε παρά να εστιάσουμε το κύριο σκέλος του προγράμματος στον ελληνικό κινηματογράφο, που πάντοτε αποτελούσε, και εξακολουθεί να αποτελεί, σημαντικό τμήμα των εκδηλώσεων του Πανοράματος. Χωρίς, παράλληλα, να ξεχνάμε τον υπόλοιπο ευρωπαϊκό κινηματογράφο καθώς και τα θεματικά αφιερώματα που δίνουν την ιδιαίτερη φυσιογνωμία στο φεστιβάλ μας, σε ένα πρόγραμμα που είμαστε σίγουροι πως θα προσελκύσει για άλλη μια φορά το ενδιαφέρον σας».

Οι ενότητες του Φεστιβάλ

Dolce fine giornata

Διεθνές Διαγωνιστικό Τμήμα

Το Διαγωνιστικό Τμήμα του Πανοράματος Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου αποτελείται από επιλεγμένες ευρωπαϊκές ταινίες καθιερωμένων και ανερχόμενων σκηνοθετών που αναδείχθηκαν τη χρονιά που πέρασε, αλλά δεν έχουν εξασφαλίσει ακόμα διανομή στην Ελλάδα.

Οι ταινίες του φετινού Διαγωνιστικού Τμήματος:

Digger - Τζώρτζης Γρηγοράκης

Dolce fine giornata (Słodki koniec dnia) - Jacek Borcuch

Listen - Ana Rocha de Sousa

The Last Ones (Viimeiset) - Veiko Õunpuu

Yellow Cat (Sary mysyq) - Adilkhan Yerzhanov

Ανάμεσα στη ζωή και το θάνατο (Sepelenmis Ölümler Arasinda / In between dying) - Hilal Baydarov

Η ιδιοκτησία (A Herdade / The Domain) - Tiago Guedes

Ιστορίες από το δάσος με τις καστανιές (Zgodbe iz kostanjevih gozdov / Stories From The Chestnut Woods) - Gregor Bozic

Ντάνιελ '16 - Δημήτρης Κουτσιαμπασάκος

Ποιος, ποιος θα φαγωθεί - Ελπινίκη Βουτσά-Ρεντζεποπούλου

Πολίτης τρίτης ηλικίας - Μαρίνος Καρτίκκης

ΟΙ ΚΡΙΤΙΚΕΣ ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ

Τις ταινίες κρίνουν οι εξής Επιτροπές:

ΔΙΕΘΝΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΑΝΟΡΑΜΑΤΟΣ: Δίνει το Βραβείο Καλύτερης Ταινίας

Elia Suleiman – Σκηνοθέτης

Valeria Golino – Ηθοποιός, Σκηνοθέτης

Alberto La Monica – Δ/ντής του Κινηματογραφικού Φεστιβάλ του Lecce

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΑΝΟΡΑΜΑΤΟΣ: Δίνει το Βραβείο Καλύτερης Ελληνικής Ταινίας, που συνοδεύεται από χρηματικό βραβείο 1000 ευρώ, από το Ε.Κ.Κ.

Γιάννης Φάγκρας - Σκηνοθέτης 

Πέννυ Παναγιωτοπούλου - Σκηνοθέτης

Βασίλης Μαζωμένος – Σκηνοθέτης

ΚΡΙΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ FIPRESCI: Δίνει το Βραβείο Fipresci – Θόδωρος Αγγελόπουλος

Chiara Spagnoli Gabardi (Italy)

Sharon Hurst (Australia)

Γιάννης Ραουζαίος (Ελλάδα)

ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΘΗΝΟΡΑΜΑΤΟΣ (απαρτίζεται από αναγνώστες του περιοδικού)

Δίνει το Βραβείο Κοινού

Aφιερώματα

Μπάιρον: Η μπαλάντα ενός δαιμονισμένου  

Τ0 1821 ΚΑΙ ΟΙ ΠΟΛΕΜΟΙ ΑΝΕΞΑΡΤΗΣΙΑΣ

"Η επέτειος των 200 χρόνων από την Επανάσταση του 1821, που θ' αρχίσει να γιορτάζεται με την έναρξη της νέας χρονιάς, φέρνει στην επικαιρότητα το γενικότερα θέμα των αγώνων για ανεξαρτησία, αγώνων που, όπως γνωρίζουμε, ξεκίνησαν από την αρχαιότητα για να συνεχιστούν ως τις μέρες μας. Αγώνες που το ίδιο το θέμα τους, με τις προετοιμασίες, τις εξεγέρσεις τις μάχες και όλο το συναρπαστικό θέαμα, προσφέρεται ιδιαίτερα για κινηματογραφική ανάπτυξη.

Από τις εκατοντάδες ταινίες που γυρίστηκαν με θέμα την επανάσταση, τόσο στην περίοδο του βωβού όσο και στην περίοδο του Ηχητικού, επιλέξαμε ένα μικρό δείγμα, προάγγελο αυτών που θα ακολουθήσουν τη χρονιά που μας έρχεται: ξεκινώντας με την ελληνική «Μπάιρον, η μπαλάντα ενός καταραμένου» του Νίκου Κούνδουρου, για να φτάσουμε ως τη Γαλλική Επανάσταση που τον αντίκτυπό της σε μια μερίδα της, στη «Νύχτα της Βαρέν» του Έτορε Σκόλα, περνώντας από την αποτυχημένη ιταλική εξέγερση του «Αλοζανφάν» των αδερφών Ταβιάνι, και τον μεξικανικό αγώνα ανεξαρτησίας του Πάντσο Βίλα στο Μεξικό, στην ταινία «Επαναστατημένο Μεξικό» του Πολ Λεντίκ, και καταλήγοντας σε μια εξέγερση των αγροτών στην Πολωνία στα τέλη του 19ου αιώνα, στην ταινία «Κόκκινος ψαλμός» του Μίκλος Γιάντσο." -Νίνος Φένεκ Μικελίδης

Στο πλαίσιο του αφιερώματος θα προβληθούν οι παρακάτω ταινίες,

Ακατάβλητο Μεξικό (Reed, México insurgente) - Paul Leduc

Αλονζανφάν (Allonsanfàn) - Paolo & Vittorio Taviani

Η νύχτα της Βαρέν (La nuit de Varennes / That Night in Varennes) - Ettore Scola

Μπάιρον: Η μπαλάντα ενός δαιμονισμένου  - Νίκος Κούνδουρος

Ο Κόκκινος Ψαλμός (Még kér a nép / Red Psalm) - Miklós Jancsó

Προμελετημένη δολοφονία (La mort en direct)

ΜΕΤΑ-ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΕΣ ΕΙΚΟΝΕΣ ΕΝΟΣ ΑΒΕΒΑΙΟΥ ΜΕΛΛΟΝΤΟΣ

"Το μέλλον, τουλάχιστο στον κινηματογράφο, δεν είναι απλά κάποιος Alien ή εξωγήινα τέρατα που έρχονται να καταστρέψουν τον πλανήτη μας. Είναι και μια ματιά σ' ένα μέλλον που δεν είναι και πολύ μακρινό από το δικό μας, ένα μέλλον όχι και τόσο αισιόδοξο, που στηρίζεται σ' αυτά που φτιάχνουμε σήμερα, ή πιο σωστά, που καταστρέφουμε σήμερα. Ένα μέλλον όπου η κλιματική αλλαγή, ο υπερπληθυσμός, η δηλητηρίαση του περιβάλλοντος, η ξηρασία, η φτώχια και η ανεργία, που οδηγούν σε μια ανεξέλεγκτη μετανάστευση, χωρίς να ξεχνάμε και τις διάφορες αρρώστιες και τους ιούς, μαζί και η ύπαρξη κάποιου είδους ζωής σε άλλα σύμπαντα, δημιουργούν ένα αβέβαιο μέλλον. Ένα μέλλον που συχνά ο κινηματογράφος έχει καταγράψει με τρομακτικές εικόνες, με ταινίες που σου προκαλούν ρίγη αλλά και ερωτήματα και σκέψεις για την ίδια τη ζωή και την ουσία της, με άλλα λόγια για την αναγκαία ή μη ύπαρξη της ίδιας της ανθρωπότητας. Μια εικόνα αυτού του κινηματογράφου αποπειράται να δώσει το αφιέρωμα του Πανοράματος." - Νίνος Φένεκ Μικελίδης

Στο πλαίσιο του αφιερώματος θα προβληθούν οι παρακάτω ταινίες,

Primer - Shane Carruth

Δύσκολο να είσαι Θεός (Hard To Be God) - Aleksey German

Η νύχτα των ζωντανών νεκρών (Night Of The Living Dead) - George Romero

Ο τελευταίος άνδρας επί της γης (The Last Man On Earth) - Ubaldo B. Ragona, Sidney Salkow

Προμελετημένη δολοφονία (La mort en direct)- Bertrand Tavernier

Σκοτεινό αστέρι (Dark Star) - John Carpenter

Σολάρις (Solaris) - Andrei Tarkovsky

Στον ασημένιο πλανήτη (On the Silver Globe) - Andrzej Zulawski

Το τέλος του κόσμου (Quatermass and the Pit) - Roy Ward Baker

Το τέρας της μαύρης κοιλάδας (Day The World Ended) - Roger Corman

"Νορβηγία" 

ΔΕΥΤΕΡΗ ΕΥΚΑΙΡΙΑ

"Τις τελευταίες δεκαετίες, η διανομή της ελληνικής ταινίας γινόταν και δυστυχώς εξακολουθεί να γίνεται, εντελώς τυχαία και πρόχειρα. Πιεσμένοι ανάμεσα στα μεγάλα εμπορικά, εξ Αμερικής συνήθως, «προϊόντα», οι λιγοστοί διανομείς που αποφασίζουν να διανείμουν μια ελληνική ταινία στις αίθουσες αναγκάζονται να αναζητήσουν κάποια άδεια εβδομάδα είτε ανάμεσα στις άλλες, υποτιθέμενες, αν και όχι πάντα, πιο εμπορικές ταινίες, είτε προς το τέλος της σεζόν, όταν ο αριθμός των θεατών αρχίζει να μειώνεται. Κι αυτό πάντα σε εβδομάδες σκόρπιες, χωρίς να υπάρχει η δυνατότητα συνέχισης της συγκεκριμένης προβολής. Κατά διαστήματα, σύμβουλοι στο υπουργείο Πολιτισμού, μέλη των διοικητικών συμβουλίων στο Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου και άλλοι ειδήμονες, πρότειναν, ή προσπάθησαν να προτείνουν, λύσεις που είτε δεν υλοποιήθηκαν είτε απέτυχαν, όπως η απόφαση του ΕΚΚ στη δεκαετία του '80 να επιδοτήσει αίθουσες που θα πρόβαλλαν ορισμένο αριθμό ελληνικών ταινιών. Το αφιέρωμα μας έχει σκοπό να προβάλει ταινίες που για τους πιο πάνω, αλλά και άλλους πέρα από την αξία του έργου, λόγους, δεν είχαν τη διανομή που τους άξιζε. Διανομή που πρέπει όσο το δυνατό πιο σύντομα να συζητηθεί από τους αρμόδιους – σκηνοθέτες, παραγωγούς, σωματεία του κλάδου και το ίδιο το κράτος – για να υποστηριχτεί όπως της αξίζει η εγχώρια παραγωγή, όπως κάνουν και άλλα ευρωπαϊκά κράτη για τη δική τους παραγωγή." -Νίνος Φένεκ Μικελίδης

Στο πλαίσιο του αφιερώματος θα προβληθούν οι παρακάτω ταινίες,

"Αρκαδία Χαίρε" - Φίλιππος Κουτσαφτής (2015)

"Για Πάντα" - Μαργαρίτα Μαντά (2014)

"Γραμμές" - Βασίλης Μαζωμένος (2016)

"Νορβηγία" - Γιάννης Βεσλεμές (2014)

"Ρισάλτο" - Βασίλης Βαφέας(2016)

"Do It Yourself" - Δημήτρης Τσιλιφώνης (2017)

"Forget Me Not" - Γιάννης Φάγκρας (2014)

"Smac" - Ηλίας Δημητρίου (2015)

"ΕΥΡΩΠΗ ΤΟ ΟΝΕΙΡΟ"

ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΣ ΣΤΗ ΔΥΣΗ;

Το μεταναστευτικό μέσα από τα μάτια των Ελλήνων σκηνοθετών

"Οι Έλληνες γνωρίζουμε εδώ και δυο αιώνες από μετανάστευση. Η φτώχεια, η ανεργία, αλλά και, αργότερα, λόγοι πολιτικοί, οδήγησαν μεγάλο τμήμα του πληθυσμού στην αναζήτηση μιας καλύτερης ζωής, ενός υποτιθέμενου Παραδείσου, μιας Γης της Επαγγελίας, σε χώρες όπως η Αμερική(το «Αμέρικα, Αμέρικα» του Καζάν μας έδωσε μια εικόνα), αργότερα ο Καναδάς κι η Αυστραλία, οι Ανατολικές χώρες και η Γαλλία (αμέσως μετά τον εμφύλιο περίοδο), και στη συνέχεια η Γερμανία (εικόνες του μας έδωσαν διάφορα εξαιρετικά ελληνικά ντοκιμαντέρ στη δεκαετία του '60).

Αν στην περίοδο της ελληνικής ευημερίας, η μετανάστευση Ελλήνων προς το εξωτερικό έδειχνε να έχει σταματήσει (με εξαίρεση την περίοδο των διαφόρων μνημονίων, που οδήγησαν τους συμπατριώτες μας, και ιδιαίτερα τη νεολαία, σε άλλου είδους μετανάστευση), τις τελευταίες δεκαετίες παρακολουθούμε μια μετανάστευση προς την Ελλάδα από χώρες του εξωτερικού: αρχικά από Αλβανία και Πολωνία, και στη συνέχεια τόσο από ασιατικές όσο και από αφρικανικές χώρες, χώρες του τρίτου κόσμου που έχουν πληγεί από τη φτώχεια, την ανεργία αλλά και από πολιτικές διώξεις.

Μετανάστευση που έχει απασχολήσει και εξακολουθεί να απασχολεί τον ελληνικό, και όχι μόνο, κινηματογράφο, με τους Έλληνες σκηνοθέτες να καταγράφουν και να σχολιάζουν τη δική τους άποψη στο θέμα, τόσο σε ταινίες μυθοπλασίας, όσο και σε ντοκιμαντέρ. Εικόνες αυτής της πολύ πρόσφατης μετανάστευσης, για την οποία δυστυχώς η Ευρωπαϊκή Ένωση δεν έχει καταφέρει (εξαιτίας της απαράδεκτης άρνησης ορισμένων κρατών) να βρει μια δίκαιη και ανθρωπιστική λύση, δίνουμε σήμερα με το πρόγραμμα αυτό του 33ου Πανοράματος." - Νίνος Φένεκ Μικελίδης

Στο πλαίσιο του αφιερώματος θα προβληθούν οι παρακάτω ταινίες,

"ΑΠ' ΤΟ ΧΙΟΝΙ" - Σωτήρης Γκορίτσας (1993)

"ΕΝΑΣ ΑΛΛΟΣ ΚΟΣΜΟΣ" - Χριστόφορος Παπακαλιάτης (2015)

"ΕΥΡΩΠΗ ΤΟ ΟΝΕΙΡΟ" - Αννέτα Παπαθανασίου, 'Αγγελος Κοβότσος (2018)

"ΠΛΑΤΕΙΑ ΑΜΕΡΙΚΗΣ" - Γιάννης Σακαρίδης (2016)

"ΦΑΝΤΑΣΜΑΤΑ ΠΛΑΝΙΟΥΝΤΑΙ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ" - Μαρία Κουρκούτα, Νίκη Γιάνναρη (2016)

"10η ΜΕΡΑ" - Βασίλης Μαζωμένος (2012)

"EDUART" - Αγγελική Αντωνίου (2006)

"OVIL AND USMAN" - Δημήτρης Γέρος (2019)

La Marquise d'O

ΕΡΙΚ ΡΟΜΕΡ: Ο ΑΝΑΤΟΜΟΣ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ

"Παρόλο που ορισμένοι αντιμετώπιζαν τις ταινίες του Ερίκ Ρομέρ (1920-2010) ως ταινίες «αργές» και αντι-κινηματογραφικές, στην πραγματικότητα πρόκειται για εξαιρετικές κωμωδίες, μελέτες πάνω στις ανθρώπινες σχέσεις και αδυναμίες, την έλλειψη συνεννόησης, δοσμένες με τρυφερότητα, ανθρωπιά και οξυδέρκεια, μέσα πάντα από ένα λεπτό, αναγκαίο χιούμορ, κι όπου ο διάλογος έχει την ίδια αξία με την εικόνα.

Φανατικός, κάποτε, οπαδός του 'Αλφρεντ Χίτσκοκ (το 1957, είχε, μαζί με τον Κλοντ Σαμπρόλ, γράψει την πρώτη σημαντική μελέτη για το έργο του Χίτσκοκ), ο Ρομέρ παραμένει ένας από τους πιο διανοούμενους σκηνοθέτες του σύγχρονου γαλλικού κινηματογράφου. Ξεκίνησε την καριέρα του ως κριτικός, ιδρύοντας το 1950, μαζί με τον Ζαν-Λικ Γκοντάρ και τον Ζακ Ριβέτ, το κινηματογραφικό περιοδικό La Gazette du Cinema, ενώ αργότερα θ' αναλάβει για ένα μεγάλο διάστημα (1957-1963) την αρχισυνταξία του περιβόητου περιοδικού της νουβέλ βαγκ, Les Cahiers du Cinema («Κινηματογραφικά τετράδια»). Σύντομα όμως θα στραφεί στη σκηνοθεσία, γυρίζοντας την πρώτη του μεγάλου μήκους ταινία, «Στο ζώδιο του Λέοντος», το 1959.

Στη διάρκεια της δεκαετίας του '60 θα συνεχίσει με τις ταινίες του κύκλου που ονόμασε «ηθικές ιστορίες» («Η νύχτα με τη Μοντ», «'Αλμπουμ εραστών», «Το γόνατο της Κλαίρης», «Ο έρωτας το απόγευμα»), ενώ, στη δεκαετία του '70 αρχίζει να γυρίζει μια σειρά θαυμάσιων ταινιών με τον τίτλο «κωμωδίες και παροιμίες» («Η γυναίκα του αεροπόρου», «Ο τέλειος γάμος», «Η Πολίν στην πλαζ», «Νύχτες με πανσέληνο», «Η πράσινη αχτίδα» κ.ά.), που θα τις ακολουθήσει το 1990 με τον κύκλο «ιστορίες των τεσσάρων εποχών»: «Ιστορίες της άνοιξης», «Ιστορίες του καλοκαιριού», και «Ιστορίες του χειμώνα», κλείνοντας τον κύκλο, έναν από τους καλύτερους των ταινιών του, με τις έξοχες «Ιστορίες του φθινοπώρου»."

- Νίνος Φένεκ Μικελίδης - Καλλιτεχνικός Διευθυντής

Στο πλαίσιο του αφιερώματος θα προβληθούν οι παρακάτω ταινίες:

"Conte d'été" (2006)

"La Marquise d'O" (1976)

"Pauline à la plage" (1996)

Ουρανός 

ΤΑΚΗΣ ΚΑΝΕΛΛΟΠΟΥΛΟΣ: ΚΑΘΟΡΙΖΟΝΤΑΣ ΜΙΑ ΕΠΟΧΗ

"Ο Τάκης Κανελλόπουλος μας εισήγαγε στον μαγικό κόσμο του ψυχισμού και των συναισθημάτων στις αρχές της δεκαετίας του '60, στο απόγειο της «χρυσής» εποχής του ελληνικού σινεμά. Τότε που η «Φινος Φιλμς» γέμιζε αίθουσες ασφυκτικά με αστραφτερά, εμπορικά προϊόντα. Σε μια περίοδο, που, σε αντίθεση με τα δεδομένα που επικρατούσαν ως τότε, τόσο στο πλατύ κοινό όσο και σ' εκείνο του φεστιβάλ Θεσσαλονίκης (που μόλις τότε έκανε το ξεκίνημά του), όπου η δομή ενός έργου καθοριζόταν από τις επιθυμίες του κοινού κι όπου ο σκηνοθέτης θύμιζε διευθυντή ορχήστρας όσον αφορά τη λειτουργία του, ανέτειλε μια κινηματογραφία στην οποία ο σκηνοθέτης αποτελούσε ο ίδιος ολόκληρη την ορχήστρα μεταφέροντας μας την προσωπική του άποψη για το περιβάλλον που απαθανάτιζε η κάμερά του. Μια τάση που βρισκόταν σε σύμπλευση με το γαλλικό «Νέο Κύμα», το βρετανικό «Free Cinema» ή το Βραζιλιάνικο «Cinema Novo» – και που συνδέονταν άρρηκτα με το αποκαλούμενο Σινεμά των Δημιουργών.

Ο αθεράπευτα ρομαντικός Κανελλόπουλος κατάφερε να μετουσιώσει όλες τις ανωτέρω νεότευκτες, καλλιτεχνικές αρετές με τον πλέον ιδεώδη (και γηγενή) τρόπο, αποτελώντας, μαζί με τους Κακογιάννη και Κούνδουρο, ένα αρραγές τρίπτυχο πίσω από το οποίο θα συμπλέονταν αρχικά όλοι οι «παρείσακτοι» του εμπορικού, κινηματογραφικού κατεστημένου. Με απαρχές την κατανυκτική όσο και ενθουσιώδη προβολή του ντοκιμαντέρ «Μακεδονικός Γάμος» (στο φεστιβάλ Θεσσαλονίκης στις 23 Σεπτεμβρίου 1960) και το διεθνώς αναγνωρισμένο ως αντιπολεμικό αριστούργημα «Ουρανός», ο Κανελλόπουλος προκαλεί σε σύγκρουση την βαλτώδη βεβαιότητα της εποχής του και μας χαρίζει συναισθηματική ανάταση καθώς ευθυγραμμίζει τις γραμμές των προσώπων και τις ψυχές των πρωταγωνιστών του με τον ατελείωτο ορίζοντα.

Με το ίδιο, συχνά ανατρεπτικό, πάθος ο ασυμβίβαστος αυτός, αντικομφορμιστής, απομονωμένος σκηνοθέτης, που αρνιόταν να ενταχθεί στην εποχή του, θα συνεχίσει, με την ίδια εμμονή, να αντιμετωπίζει τις ανθρώπινες σχέσεις, τον έρωτα αλλά και τα αδιέξοδα της ζωής, σε ταινίες όπως, «Εκδρομή», «Παρένθεση» και «Ρομαντικό σημείωμα», ταινίες που αν και, την εποχή τους, δεν είχαν την επιτυχία που τους άξιζε, παραμένουν σήμερα, δείγματα εξαίρετα ενός πρωτοποριακού κινηματογράφου, που δεν έχουν χάσει τίποτα από την ομορφιά και τη δύναμή τους."

-Κείμενο: Παναγιώτης Γιαννέλης

Στο πλαίσιο του αφιερώματος θα προβληθούν οι παρακάτω ταινίες,

Εκδρομή (1966)

Ουρανός (1962)

Ρομαντικό σημείωμα (1978)

Με άλλα μάτια

Επίσης, όπως και τα προηγούμενα πρόσφατα χρόνια, στο φετινό πρόγραμμα περιλαμβάνεται και μια επιλογή από τις μικρού μήκους ταινίες των κινηματογραφικών σχολών Horme Pictures και New York College.

- Ταινίες του New York College -

Athanasia (immortality) - Νικολέττα Χουχουλή

The Bookworm - A quarantine short film - Ευστράτιος Πανούριος

Με άλλα μάτια - Γιώργος Λεοντακιανάκος

- Ταινίες της Horme Pictures -

Γιασεμί - Βιολέτα Κυριάκου

Πατρική συμβουλή - Λυδία Τσέντα

Τρία βήματα - Βασίλης Δημόπουλος

Φιλί - Κώστας Μπαλωμένος, Άζια Γωνιανάκη, Κυριάκος Μακρομάλλης, Βαγγέλης Μητσιούλης, Πένυ Θεοδοσίου, Ρινέλα Βερυκοκάκη

ΙΝΦΟ

33ο Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου (25/11-4/12/20)

Το Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου διοργανώνεται υπό την καλλιτεχνική διεύθυνση του Νίνου Φένεκ-Μικελίδη.

Πως βλέπουμε ταινίες

Φέτος θα δείτε τις ταινίες διαδικτυακά, δωρεάν, στην πλατφόρμα cinesquare.

Πριν ξεκινήσετε, δείτε τις βασικές πληροφορίες που χρειάζεται να ξέρετε για τις προβολές.

Κάθε ταινία θα προβληθεί για μία μόνο μέρα, σύμφωνα με το πρόγραμμα προβολών. Όλες οι προβολές έχουν γεωγραφικό περιορισμό στην Ελλάδα. Κάθε ταινία θα είναι διαθέσιμη από τις 10 το πρωί της ημέρας που είναι προγραμματισμένη, έως τις 10 το πρωί της επόμενης, οπότε θα διακόπτεται η προβολή της. Μην την αρχίσετε στις 9 το πρωί, θα χάσετε το τέλος.

Υπάρχει όριο 500(1) προβολών για κάθε ταινία, χωρίς δυνατότητα προκράτησης. Μόνον οι 500 πρώτοι μπορούν να δουν την ταινία.

(1): Σε κάποιες ταινίες το όριο είναι μικρότερο.

Όσο διαρκεί το 33ο Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου, οι ταινίες της ημέρας θα εμφανίζονται στην αρχική σελίδα. Κλικάρετε την φωτογραφία τους για να μεταφερθείτε στην σελίδα τους, στην πλατφόρμα.

Σε διάφορα σημεία του panoramafest.org θα βρείτε το λογότυπο του cinesquare. Κλικάρετέ το και θα μεταφερθείτε στην αντίστοιχη ενότητα της πλατφόρμας.

Όσο βρίσκεστε στην πλατφόρμα cinesquare, μπορείτε να περιηγηθείτε στον πλήρη κατάλογο των ταινιών μας, ο οποίος βρίσκεται και εκεί.

Πως να δείτε τις ταινίες με 3 απλά βήματα

Kάντε εγγραφή στη σελίδα του φεστιβάλ στο Cinesquare, εντοπίστε την σελίδα της ταινίας που θέλετε, και πατήστε το Play.

Βήμα πρώτο: Εγγραφή στη σελίδα του φεστιβάλ στο cinesquare

Πηγαίνετε στη σελίδα του 33ου Πανοράματος στο cinesquare. Πατήστε το Είσοδος, που βρίσκεται πάνω δεξιά στην οθόνη, και στη συνέχεια πατήστε Εγγραφή. Συμπληρώστε τα: Διεύθυνση Ηλεκτρονικού Ταχυδρομείου, Όνομα Χρήστη, Πλήρες Όνομα, Κωδικός Πρόσβασης, Επιβεβαιώστε τον Κωδικό Πρόσβασης, Λύστε το Captcha, Πατήστε Εγγραφή, Ανοίξτε το ηλεκτρονικό σας ταχυδρομείο και βρείτε το μήνυμα από το cinesquare. (Ψάξτε και τα spam). Ανοίξτε το μήνυμα και κλικάρετε τον σύνδεσμο που θα βρείτε για να ενεργοποιήσετε τον λογαριασμό σας. Αυτό ήταν, τώρα έχετε λογαριασμό στο cinesquare.

Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου 2020 

Για το ημερήσιο πρόγραμμα του Φεστιβάλ πατήστε

https://www.panoramafest.org/images/33/Programme_2020.pdf