Μπαμπά μην ξαναπεθάνεις Παρασκευή

Μία από τις μεγαλύτερες καλλιτεχνικές και εμπορικές επιτυχίες της πρόσφατης ελληνικής θεατρικής ιστορίας, επανέρχεται δυναμικά φέτος το χειμώνα, στο ανακαινισμένο θέατρο «Αλέκος Αλεξανδράκης» της Κυψέλης για να ξαναγράψει ιστορία! Μια ανεπανάληπτη μαύρη κωμωδία με ένα μοναδικό all star θίασο, έτοιμο να προσφέρει αβίαστο γέλιο και διασκέδαση μετά προβληματισμού.

Το έργο μονοπώλησε από το 2004 και για πέντε συνεχόμενα χρόνια το θεατρικό ενδιαφέρον της Αθήνας με ανεβάσματα σε μεγάλα θέατρα (Ήβη, Λαμπέτη, Αθηνά) και παρουσιάστηκε σε όλη την Ελλάδα σε δύο θριαμβευτικές περιοδείες. Παρουσιάστηκε επίσης για δύο συνεχόμενες χρονιές από το Σατιρικό θέατρο Κύπρου σε σκηνοθεσία Δέσποινας Μπεμπεδέλη, ενώ έχει παρουσιαστεί από δεκάδες ερασιτεχνικούς θιάσους στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Την παράσταση έχουν παρακολουθήσει και αγαπήσει πάνω από ένα εκατομμύριο θεατές. Ένα νούμερο ρεκόρ που προβλέπεται να συνεχίζει να αυξάνεται. 

Υπόθεση

Δύο αδελφές επιστρέφουν από την Αθήνα στους Γαργαλιάνους για την κηδεία του πατέρα τους που τους άφησε χρόνους ξαφνικά. Η μια είναι γνωστή τηλεπερσόνα και ξυράφι μυαλό, η άλλη δουλεύει στο κυλικείο της Βουλής και είναι, για να το θέσουμε ευγενικά, αφελής. Στο χωριό τα πράγματα δεν είναι ακριβώς όπως τα περίμεναν. Ο ξάδελφος κάνει ύποπτες κινήσεις, η δημοσιογράφος από το τοπικό κανάλι μπαινοβγαίνει και ψάχνει ρεπορτάζ, κάτι ακούγεται για αρχαιολογίες και λαθραία, ένας περίεργος τύπος εμφανίζεται και δηλώνει «πολύ κολλητός» του μακαρίτη. Και ο μακαρίτης; Είναι μακαρίτης; Και τι ρόλο παίζει η μοιρολογίστρα που σκάει μύτη ξαφνικά; Αυτά και άλλα πολλά ερωτήματα όπως, τι φούντα βγάζει η Καλαμάτα, αν μπορούν να τα βρουν μεταξύ τους δύο γυναίκες που υπηρετούν το lifestyle, αν τρώνε οι πεθαμένοι τυρόπιτα ή μήπως αν ο γέρος τη βουτύρωνε τη μπεσαμέλ, έρχονται να απαντήσουν οι Ρήγας και Αποστόλου μέσα στις 2 και κάτι ώρες που διαρκεί η παράσταση. 

Η παράσταση

Ίσως το καλύτερο θεατρικό έργο που έγραψε ο Αλέξανδρος Ρήγας με τον Δημήτρη Αποστόλου, έχει αφήσει εποχή με τις θανατερές ατάκες του και το σαρκασμό της Ελληνικής κοινωνίας, σε καιρούς ακόμη ευμάρειας και εθνικής ανάτασης. Αρκετά μπροστά από την εποχή που γράφτηκε (2004), γινόταν πολύ «δυσάρεστο» με τις σκοτεινές πτυχές του ελληνικού ταμπεραμέντου: απατεωνιά, υποκρισία, ρατσισμός και όλα τα ευγενή προτερήματα της φυλής παρατάσσονταν και συνεχίζουν να παρατάσσονται στην πρώτη γραμμή! Ένα έργο που απέκτησε φανατικούς υποστηρικτές αλλά και πολέμιους οι οποίοι επανειλημμένα κατηγόρησαν το συγγραφικό δίδυμο για μεταφορά στο σανίδι της αισθητικής των παλιότερων τηλεοπτικών επιτυχιών τους. Ωστόσο στην περίπτωση του Μπαμπά αυτό δεν ισχύει καθόλου,  ιδιαίτερα μάλιστα στο τρέχον ανέβασμα του έργου, τώρα που 12 χρόνια αργότερα δεν είναι μόνο επίκαιρο αλλά αποδεικνύεται και προφητικό. Έχουν γίνει βέβαια ελαφρές επεμβάσεις τρέχουσας επικαιρότητας στην πλοκή για να γίνει πιο οικείο το θέμα αλλά ουδόλως επηρεάζουν την ουσία του.

Η αγαπημένη Μπέσυ Μάλφα και η εξαίρετη κυρία Διαβάτη αποδεικνύουν για μια ακόμη φορά τη χαρακτηριστική σκηνική τους άνεση ενώ η Κωνσταντία Χριστοφορίδου συνδυάζει άριστα την ημιμαθή επαρχία με το ρηχό glamour της τηλεόρασης στο ρόλο της επαρχιακής ρεπόρτερ.

Αλλά και το υπόλοιπο καστ υπηρετεί με ευσυνειδησία το μαύρο χιούμορ του έργου, με πρώτο και καλύτερο τον Παντελή Καναράκη που είναι από μόνος του ένα ολόκληρο κεφάλαιο θεάτρου και μιμικής και εδώ το αποδεικνύει σπαρταριστά, ακόμη μια φορά.

Εξαιρετικές η Παρθένα Χοροζίδου ως αφελής κόρη και η Σοφία Μουτίδου ως μοιρολογίστρα, με απίθανη αίσθηση του κωμικού timing ενώ ο Δημήτρης Μαυρόπουλος είναι ο κυρίαρχος της σκηνής, ένας διπρόσωπος αρχοντόβλαχος με καταχθόνια σχέδια που μοιράζεται σκηνές κατάμαυρου χιούμορ με το «πτώμα» που εδώ υποδύεται με τη γνωστή του άνεση, ο Τάσος Παλαντζίδης.

Η ευρύχωρη σκηνή του «Αλέκος Αλεξανδράκης» (πρώην Ριάλτο) εξυπηρετεί ιδανικά μια τέτοια παραγωγή που σε μέρες αιχμής αναγκάζεται να «διώξει κόσμο». Βέβαια, μέσα στην μεγάλη διάρκεια της παράστασης, υπάρχουν και στιγμές αμηχανίας και κάποια αστεία που δεν βρίσκουν το στόχο τους, ίσως και να έπρεπε να είναι χαμηλότερος ο ήχος αφού η ακουστική του χώρου είναι πολύ καλή. Ψιλά γράμματα μπροστά σε μια ξέφρενη μαύρη κωμωδία που δεν μοιάζει διατεθειμένη να γεράσει… 

Οι Συντελεστές

Κείμενο: Αλέξανδρος Ρήγας – Δημήτρης Αποστόλου

Σκηνοθεσία: Αλέξανδρος Ρήγας

Βοηθός Σκηνοθέτη: Αντώνης Αντωνίου

Σκηνικά: Λία Ασβεστά

Διεύθυνση Φωτογραφίας: Αλέκος Αναστασίου

Κοστούμια: Ελένη Μπλέτσα

Παραγωγή: Γιώργος Κατσιβαρδέλος 

Διανομή

Μπέσυ Μάλφα, Δημήτρης Μαυρόπουλος, Παρθένα Χοροζίδου, Τάσος Παλαντζίδης, Σοφία Μουτίδου, Παντελής Καναράκης, Κωνσταντία Χριστοφορίδου, Πατρίκιος Κωστής, Θωμάς Πανδής, Γιάννης Ρούσσος και η Χρυσούλα Διαβάτη

INFO

Ημέρες και ώρες παραστάσεων

Από τις 21 Ιανουαρίου μέχρι τις 12 Μαρτίου 2017

Τετάρτη 19.00, Πέμπτη 20.00, Παρασκευή 21.15, Σάββατο 18.00 & 21.15, Κυριακή 20.00

Τιμές εισιτηρίων

Παρασκευή, Σάββατο βραδινή, Κυριακή 20€.

Τετάρτη, Πέμπτη, Σάββατο απογευματινή 15€.

Ισχύουν ειδικές τιμές.

Διάρκεια παράστασης: 120 λεπτά

 

Θέατρο Αλέκος Αλεξανδράκης 

Κυψέλης 54, Κυψέλη

τηλέφωνο ταμείου: 211410776